Top, dank!
De eerste 2!foto’s zonder de laatste 3 met olie, trek zelf je conclusie ik vind het er geweldig qua kleurdiepte uit zien
Ja, zwart mooi diep zwart.
Haha ,toevallig lees ik dit en ja,ik heb een Casio gevuld met olie
Super eenvoudig en loopt ong.seconde per dag achter.
Geen idee of het verder kwaad kan,daarom met een Casio geprobeerd,is natuurlijk een risico dat hij er misschien mee stopt
Geeft leuk effect als je langs de zijkant kijkt
Verder geen enkel probleem ondervonden tot nu toe als het erg warm is ,of in zwembad noem maar op
Hij loopt nog steeds prima na jaren met olie gevuld ,2x batterij vervangen ,in een olie bad ,nooit lekken of what so ever…
Wel cool.
Wat voor olie gebruik je en als je de batterij wisselt, moet je dan ook dat deel waar de batterij in ligt geheel olievrij maken?
Zal wel een geklieder zijn.
Super leuk gedaan! Ik ben ook wel erg nieuwsgierig welke olie je gebruikt hebt en hoe je dit aanpakt
Ik heb eigenlijk niet zoveel kwartshorloges, maar zoiets als deze (een hommage misschien) lijkt me wel leuk om te vullen:
Als het om experimenteren gaat, probeer dan een Solar of Ecodrive, dat scheelt elke 7 a 8 maanden een batterij wissel met het bijkomende geklieder.
Alleen goed blijven belichten want het kost iets meer vermogen om de wijzers rond te slingeren.
Ja geklieder…
Ik open de caseback in een schaaltje met het horloge ondergedompeld in de olie,wat overigens baby olie is
Ooit op advies van een andere persoon aangeschaft omdat het geen agressieve bestanddelen zou hebben en bijna helemaal transparant is,
Verder gewoon batterij erin gedaan en loopt dan gewoon prima
Ik heb natuurlijk de casio daarvoor genomen ,die van maar 60 euro in aanschaf en met schroefkroon…
Het werkt dus prima in mijn geval
Hoe dunner de olie (lagere viscositeit), hoe minder weerstand het motortje moet overwinnen = langere batterijduur.
Babyolie lijkt mij niet optimaal want daar zitten vast allerlei additieven zoals geurstoffen in, mij werd dunne siliconenolie aangeraden.
Dat zal vast beter zijn ,maar de casio werkt prima op de babyolie
Mooiste uitspraak op HorlogeForum!
Je moet wel ff “no Diddy” zeggen
Ik heb die crème citizen ook. Draag 'm bijna nooit ivm het grote formaat. Denk dat ik deze voor de leut ga vullen met siliconen olie. Zet zichzelf elke nacht goed mbv het radiosignaal uit Duitsland en laadt op via zonne energie. Hoeft als het goed is nooit meer open!
Ben benieuwd naar het resultaat!