Next level: richting €750 of meteen €1500 of..?

Wat doe je nou, nu moet ik het weer oneens met je zijn. Waarom, we gingen net zo lekker.

Behalve de behoorlijk hoge service kosten, klopt toch gewoon de plaatsing van de subdails bij de reduced van geen meter.

2 likes

Die zitten op dezelfde plaats als bij de gewone Speedy. :shushing_face:

Ide heb je nou teveel aan de gaylord liggen ruiken ? :joy:

:joy:

Ik ruik jou als ik m’n hand naar mijn neus breng.

2 likes

Lekker man :+1:

1 like

Ik schrok meer hiervan:

The use of these so-called piggy back movement is easy to identify by looking at the watch from the side. The winding crown and chronograph pushers are not aligned. The crown is positioned a bit lower, as you can see in the picture below.

image

3 likes

Ik zit in het “spectrum” dus dat zou ik inderdaad ook niet aankunnen :grimacing:

2 likes

Kun je dit ook onderbouwen?
Want ik kan het mij heel moeilijk voorstellen :thinking:

1 like

Onder andere hierom. Mijns inziens is er weinig echt seriously cools te koop voor 1500 euro. De Speedmaster Reduced is in zijn prijsklasse een bargain. Uniek in zijn soort. Maar dat is mijn mening. Mijn jij en toffer horloge noemen in de 1500 euro categorie? Ikke niet iig.:yum:

Omega…Speedmaster…1500 euro…
Veel beter wordt het niet toch?
Waanzinnig stukje history om de pols voor een bedrag waar je normaal tussen de Oris, Nomos, Meistersinger, Longines en Oris uitkomt.

Ok €170 duurder nieuw en niet tweedehands zoals een reduced waar we over praten.

8 likes

Ik vind Nomos en MeisterSinger toch echt wel iets unieker/onderscheidener dan een Speedy.

1 like

100% mee eens. En nog een Zwitsers uurwerk ook.

3 likes

Volgens mij is er laatst eentje hier weggegaan voor onder de 1k.

2 likes

Oris Big Crown Pointer Date! Die van mij gaat nooit meer weg, zie: “Wat dragen we vandaag” morgen😀.

1 like

Grand Seiko.

Het spijt me voor Oris, ik vind de Zeigerdatum echt geweldig, net als de Sixty-five, maar GS heeft iets bijzonders.

1 like

Ze liggen ook ik het centrum van Rotterdam. Dus passen is ook daar mogelijk.
edit: …en dat was al gemeld zie ik nu…

1 like

Houd ook rekening met waarschijnlijk relatief hoge servicekosten indien tzt nodig aangezien het uurwerk van de Reduced blijkbaar notoire lastig is te servicen en men zelfs vaak de gehele module vervangt.

1 like

Welke history bedoel je?

3 likes

Nou met name van de grote broer de Speedmaster Professional Moonwatch. Maar toch heeft Reduced net als elke andere Speedmaster ook iets van die colle vibe. Althans dat is mijn mening…

1 like