Nondeju … die @mas heeft jou een partij gematst
Gezien de nieuwstaat…absoluut!
Tja, het blijkt eens te meer dat ik te goed ben voor deze weekend.
Heb hem ook voor een goede prijs kunnen kopen destijds
namelijk … zou ik gaan voor de Oris Pointer Date.
Design onderscheid zich echt, er zijn weinig anderen te vinden die er op een afstand op lijken.
Kathedraal wijzers zijn, in mijn nederige mening, iets wat iedere collectie zou kunnen gebruiken. Wat mij betreft is het toch de overtreffende trap van de ietwat fantasieloze gekloonde mercedes ster wijzer interpretatie er van.
Het is een horloge wat denk ik in bijna elke situatie tot zijn recht kan komen, casual, dress, zakelijk.
Ik moest bijna een traantje wegpinken.
Vind die speedmaster reduced eigenlijk wel heel mooi.
Ik kwijl de laatste tijd steeds vaker in het GS topic, een van die lijkt me wel gaaf succes!
Ik.vind de reduced net geen speedmaster… zou dan doorsparen en een echte kopen… of een mooie vintage chrono… ipv de “verkeerde” speedmaster.
Liever even wachten en echt iets moois kopen ipv een net niet product.
Dit roept iedereen in dit topic opeens. Maar dat valt allemaal wel mee opzich. Natuurlijk is een mechanische chrono duurder dan een normale automaat maar dat geldt voor alle chrono’s. Het is ook echt niet zo alsof zo’n reduced opeens 1000 euro kost om te servicen. Van wat ik las/hoorde was men vaak voor een euro of 300 klaar
Ik heb nog niet direct advies, maar ik ga dit topic (en sommige andere van jou) weer volgen, omdat je op horlogebezittersgebied het forumlid bent dat het meest op mij lijkt:
Hier ben ik dus een beetje bang voor. Met 12 horloges moet je eigenlijk veel afwisselen. Maar wat als ik dan een Speedmaster zou kopen? Je bent trots op zo’n ding en hij is meer waard dan de anderen. De neiging is dan om die iedere keer weer om te doen en de rest gaat verstoffen in de doos. Ja, je kunt die rest wegdoen maar daarvoor zijn ze nou weer net te leuk.
Hoe werkt dit bij anderen? Kun je een horloge kopen dat qua prijs en uitstraling je andere horloges ver overstijgt en dat toch als ‘één van de’ behandelen?
Is die niet 42mm? Ik heb net als TS 16,5mm polsen en heb de Speedy van Wilfox omgehad bij de overdracht van een fiffer. Die was echt veel te groot voor mijn pols. Als ik een Speedmaster zou willen kopen moet ik wel richting Reduced.
Dit is een van de weinige horloges waarbij ik spijt kreeg toen hij weg was… Dial, kast en maat zijn perfect!
Heb ze overigens alle 3 gehad. Oris BC in chrono variant, die vond ik te groot (17,5 cm pols). De reduced vond ik te “propperig” qua dial en voelde op een of andere manier kwetsbaar.
3 GS’en gehad; de perfectie is dusdanig dat ik ze bijna niet durfde te dragen uit angst voor krasjes.
Het horloge niet vond ik, de band was wel de groot. Niet groter dan bv de 40mm cocktail imho.
Ik draag mijn duurdere/bijnzondere horloges eerder minder dan meer omdat ik er extra zuinig op ben.
De lugs staken over. Het stond gewoon niet goed.
Daar heb ik dus ook last van, ik heb er al wat “opgeruimd” en soms bekruipt mij de neiging om de laatste twee “wat duurdere” ook weg te doen.
Gewoon weer naar de basis, dan is de cirkel rond.
Grappig, want toen ik de collectie van @dao hierboven zag moest ik inderdaad ook meteen aan onze omtmoeting denken en jouw collectie/visie op horloges!
Ja dit is wel herkenbaar hoor! De speedy krijgt van mijn 12 piece collectie verreweg de meeste polstijd.
Daarnaast krijgen de vintage Seiko Bullhed en de Bulova Super Seville ook redelijk wat tijd.
Maar horloges wegdoen is niet mijn sterkste kant…
On-topic: @Dao, ik zou voor de reduced gaan. Die voegt echt wat toe aan jouw collectie. En het blijft een tijdloos ontwerp. Een GS overschaduwt inderdaad jouw andere seiko’s. Of je moet die wegdoen en dan wordt het een upgrade van je collectie (dus minder horloges) en maak je gelijk wat funds vrij. De Oris is ook aardig, maar niet mijn ding. Het blijft persoonlijk hè!? In de stijl van de Oris zou ik dan eerder een Alpinist doen met de tt baracelet van Strapcode (zoals @blauwbeer hem heeft). Scheelt een hoop geld en toch veel horloge. Bij de reduced is dat lastiger; een veel goedkoper alternatief dat toch de uitstraling benadert (imho!!).
Succes met je zoektocht!
Hier hetzelfde , m’n duurste horloge draag ik echt maar zelden.
Daar baal ik zelf ook wel van eigenlijk want is natuurlijk zonde. Sterker nog dat is ook de reden waarom ik wel heb getwijfeld hem weg te doen.
Maar aan de andere kant is het daardoor elke keer wel echt bijzonder als ik hem wel draag.
Mijn ervaring is dat als je eenmaal naar het hogere segment gaat je de “mindere” in de collectie simpelweg minder tot niet draagt … Ik merk bv dat nu ik een Sub in de collectie heb ik niet snel meer kijk naar andere duikers … ik denk dan elke keer weer: “waarom zou ik …?” Wellicht ben ik niet liefhebber genoeg en eigenlijk gewoon een snob!
(Moet wel eerlijk bekennen dat ik dat gevoel van blijdschap met iets uit het lager segment wel mis …)
Uniek in zijn soort… Voor de helft van de prijs wil ik wel een gooi doen naar de titel
Al zijn er inmiddels even veel special issues van als omega doet
Ter ere van het overlijden van de grote Leonov himself
Speedy reduced is ook super nice, maar om een in goede staat te vinden zit je ook al snel op 1200+. Denk dat het neerkomt op welke kleur je wil dragen en of je chrono wil of niet. Vond het wel raar hoe hard ik moest drukken op de knoppen van de speedy reduced. Voelde beetje apart.