Next level: richting €750 of meteen €1500 of..?

Naar mijn mening is het een heel ander horloge. Ander uurwerk, andere kast. Een beetje alsof Invicta ook net een Rolex is, het lijkt er toch op? Alleen het logo is anders aan de buitenkant…

@Dao ik heb je horen zeggen;

• Ik heb nu 700 euro
  • 750 euro horloges zijn mijn smaak niet
  • rond de 1500 euro zie ik wel wat leuks
  • ik heb geen haast om het geld uit te geven

Ik zou zeggen, spaar lekker door. Ben je op 1500 euro en je ziet toch niks leuks op dat moment, ga je gewoon rustig door. Zie je alsnog een leuke van een lager bedrag, kun je er ook voor gaan.

2 likes

Hier kun je toch niet omheen😅

5 likes

:wink:

1 like

Haha, grappig dat jij en @Blauwbeer allebei dezelfde speedy hebben geprobeerd, namelijk die van mij. Dus een koekoek en een beer passen het horloge van een vos. Die dieren van tegenwoordig… :wink::wink:

3 likes

Een beestachtig mooi horloge! Een vogel en vos konden het horloge qua maat wel hebben maar voor de beer was hij te groot :thinking::thinking:

3 likes

Ik zorg ervoor dat ik verschillende stijlen heb. Nu merk ik wel dat ik van een bepaalde genre een aantal heb en dat binnen die genre meestal 1 of 2 daarvan vaker draag dan die andere. Doordat ik verschillende soorten stijlen horloges heb, kan ik de ene keer een diver dragen, andere keer dress of bijvoorbeeld een field horloge. Dus op die manier wissel ik van horloge.

1 like

Goed om te weten, dan hou ik jou ook in de gaten :male_detective: haha

Precies dit. Heel herkenbaar!

Ook dat.

Ja dit is zeker het plan inderdaad. Goed dat je zo aankaart. De reacties tot nu toe helpen me wel bij het oriënteren en heb al veel meer geleerd nu over bijv de Reduced en dat ik eens wat meer moet gaan passen.

3 likes

Rolex airking, date, daydate of datejust kopen ;)…
Of zo’n saaie 36mm Explorer.

Je kan natuurlijk altijd voor 1500 een Polerouter kopen. :heart:

1 like

Archimede verkoopt heel veel leuke modellen voor sub 1000, orginele designs, en je houdt nog heel wat geld over

2 likes

Nee, dan moet je er gewoon 8 wegdoen. Tenzij je een verzamelaar bent.

Niet dus, want anders draag je ze wel elke dag. Er zijn er ALTIJD wel een paar die je het mooiste vindt, en die je het liefste draagt. De rest : moven. Oprotten. Ten zij je dus weer die verzamelaar bent.
Ik draag er nog maar twee heb ik gemerkt, echt totaal geen behoefte om nog wat anders aan te raken. Dus ook van de 10 naar de 4, en er mag er weer eentje wieberen (Vostok, helaas : stink-Rus dat je er bent).

1 like

Dat klopt inderdaad helemaal!

2 likes

Dank voor je antwoord, wat jammer dat dit voor de 36mm beperkt is!

Ja de wijzerplaten verschillen per maat. De 36 is er niet met rood en met lichtblauw maar de 40 is er niet met lichtgroen…
Ik heb geen idee waarom haha, keuzes in Zwitserland zullen we maar zeggen! :wink:

2 likes

3 jaar geleden misschien. Tegenwoordig gaan ze op het forum voor 1700-1800 weg.

Heb zelf 1 een jaar geleden laten servicen bij een horlogemaker bij Utrecht in de buurt (Nico dacht ik zo). Zal rond de 250-300 zijn geweest. Misschien alleen een radartje en de veer vervangen oid dus niet veel vervangen wat hoge kosten zou kunnen meebrengen.

Als ik zo je collectie zie en je hoorde zeggen dat je er al 12 verkocht hebt.

En dus van 24 horloges naar 12 bent gegaan, dan ben je dus niet bang om beetje bij beetje je horlogekist stevig te vullen.

Nu zit je naar wat ik begrijp op een punt dat je meer uit wilt geven aan een horloge.
En zeker geen haast hebt en de tijd wilt nemen om een weloverwogen keus te maken.

Dan zou ik zeggen zoek een pareltje uit in de 1500+ categorie. (Een horloge die bang for buck is in die categorie bijvoorbeeld)

Je hebt de Russische duikers. De Enzeigers. De Seiko’s De Day-Date hommages en de bang for buck CWC G10 al gedaan.

Rustig blijven sparen tot je echt een horloge tegenkomt die je achtervolgt in je dromen en bereikbaar is.

Happy huntings! :+1:

2 likes
1 like

Ja vaak over getwijfeld voorheen. Blijft een gaaf ding. Maar wel wéér een Seiko, naast m’n sarb033, skx mod, skx013 en cocktail…

En hij zit in het vaarwater van mijn seagull (gouden opgelegde indices, verder heel andere stijl maar het is een van de pluspunten van beide horloges).

Hmmmppfff

1 like

Niet doen

1 like

Ik met de huidige prijzen voor een tweedehands Tudor gaan. Pelagos en BB gaan iets boven de 2k met stalen band.

Is echt een ander niveau. De pelagos kwam ik nog wel mee weg met mijn 16.5-17cm pols.

1 like

Lekker onder de 750€ gaan, leuke collectie horloges heb je ( in andere prijsklasse ) en ik denk dat je meer van wisselen houdt en ben bang dat je alleen je dure nog wil dragen en uiteindelijk weer meer horloges wil op lange termijn. Dan heb je meer aan geld in de pocket en kun je vaker wat leuks kopen.

2 likes