Op Ali in het verre Oosten komen er mooie hommages en soms mooie echt lijkende horloge vandaan.
Heeft er iemand ervaring met het zelf bouwen van een NH35/NH36 uurwerk en bijbehorende spulletjes van de Chinese markt? Als ik even reken, kom ik voor minder dan € 100,- uit op een mooi mechanisch klokje, wat ik bovendien ook naar eigen smaak met andere wijzerplaten en wijzers kan modden.
Wat zijn do’s en dont’s? Heeft iemand waardevolle tips en… als je het gedaan hebt… show me yours… Ik kan wel wat inspiratie gebruiken.
De keuze is reuze…!
Lekker doen als het je leuk lijkt.
Ik heb geen ervaring met de Ali onderdelen maar wel al een paar knutselprojectjes gemaakt en het is erg leuk.
De NH35/36 uurwerken bij Ali vandaan zijn gewoon goed, daar heb ik er meerdere van en die doen het prima.
Als je op mijn profiel klikt vind je linkjes naar m’n projectjes.
Wat voorbeelden:
@bordewolf en @Edwinek hebben toevallig laatst de vruchten van hun noeste arbeid laten zien, volgens mij beide met dit uurwerk. @GiveMeYourDough kan er volgens mij ook wat van .
Begin met gereedschap zoals een goede uurwerkhouder vingercondooms en vooral geduld.
Een kunststof pincet en 5x loupe is ook een must voor wijzers te zetten.
Zorg dat je van tevoren uitzoekt of alles bij elkaar past. Anders heb je een uitdaging zoals je kunt lezen in dit project.
Ik zou eerst een case zoeken waar een NH35 in past. Dat is het simpelste en zijn de meeste spullen voor te krijgen. Google op nh35 case en je kunt je lol op.
Dan kijk je welke diameter dial daarin moet en zoek je op “28,5mm dial” of “Seiko dial” of iets dergelijks.
Vaak heb je complete sets met dials en hands. Wel zo makkelijk. Anders moet je gaan meten of ze wel mooi op de indices passen.
Verder gewoon lekker veel zoeken en lijstjes maken. Definitief bestellen doe je als je alles hebt doordacht en compleet hebt.
En natuurlik gewoon doen en proberen.