Ho, ho. Die kende ik al hè.
Damnnn wat zijn die oudere Seiko Marvels en King Seikos mooi
Gave klok man… Zou een 2-delige perlon strap beter zijn? Qua schuren etc…
Lijkt mij zonde om een nette vintage te martelen met zulke schuurmiddelen!
Ah de grote man…ook één van mijn favorieten
Zekers zijn ze mooi …nog steeds heel blij met mijn King en niet te vergeten de LM die ik binnenkort verwacht daar ben ik heel benieuwd naar

Ik heb het geloof ik pas 10 keer gezegd maar je weet me te vinden hé
Overigens: die King verdient toch ook een koning van een bandje?! Ik zeg donkerbruine kroko.
Hahaha… jaja …maar een donkerbruine kan ik inderdaad nog eens proberen
Mooie kast en een prachtig hi-beat uurwerk. Gefeliciteerd met deze aanwinst! Maar…
Dit zijn wel uitspraken hoor
En dit al helemaal
Daar kan ik je wel mee helpen. De Lord Marvel is beroemd vanwege het 5740C uurwerk dat in 1967 is geïntroduceerd. Maar Seiko verkocht al horloges onder de naam “Lord” Marvel sinds 1956. En dat was rebranding naar aanleiding van een upgrade van het uurwerk en de “look and feel” van de reeds bestaande Marvel lijn.
Een ander horloge dat je geleend had voor je blog.
Zoals @Ferdinand al zei: dat is in de eerste twee jaar geweest toen Seiko nog geen onderscheid maakte tossen waterproof en water resistant. Jouw horloge is dus uit 1967, @anon50762135EV. Het eerste jaar dat de Lord Marvel met een 36.000 toeren uurwerk werd gemaakt (en vervolgens tot 1978 in productie is gebleven).
Euh, een tijdje al, alhoewel horloges de laatste jaren meer aandacht krijgen. Heb ook niet zulke mooie bonsai zoals @malus65
Heule gave Seiko Ide👍🏻
Lees ik nu goed dat je deze hebt weggedaan?
Wel een plaatje hoor die Seiko, en ik vind het stiekum best geslaagd met die bam nato!
Ben er ook alweer een jaar of twintig mee bezig, dan krijg je dat vanzelf😎
Zeer mooie Lord Marvel hoor. Handopwinder, 36K, mooie kast, mooie staat en datumvrij: ticks all boxes!
Prachtig horloge!
Andere ‘beleving’ dan bij een klassieke Longines vind ik zelf wel.
Mooie band erop, wijzertjes laten uitlijnen, en genieten maar!
Prachtig!
Leuk verhaal en dito horloge.
Mooi!!
Ik zit te dubben welke. Tips welkom.
Er komen mooie horloges voorbij in dit draadje
Naast de oude GS, en KS zijn de oude Marvels toch wel de mooiste Seiko klassiekers.
Alhoewel een SportMatic, Silverlight ook mooi is.
Hier nog een oudje van mij.