Nieuw binnen: Seiko Lord Marvel (hi-beat)

Ik vind zelf onderstaande straps van Two Stitch Straps erg mooi staan. Heb zelf de Coal strap op mijn Sarb033, erg content mee.

3 likes

Gefeliciteerd met de aanwinst, een 36000 bph horloge staat ook nog ergens op m’n verlanglijstje.
Dank voor het leuke verhaal. :grin:

1 like

Klopt maar het duurt wel een serieuze tijd en dagelijks dragen voordat Perlon echt inschuurt op het deksel. En binnen nu en zes maanden flipper je hem toch… :wink:
Hoe doe je dat, zo makkelijk afscheid nemen van horloges en niet het “ach, wat kost het nou, ik hou dit unieke horloge maar” wat ik heb?

Prachtig vintage horloge en een “high beat” ook nog eens!
Een high beat staat ook op het lijstje van complicaties die ik wil naast een rattrapante en annual calender.

1 like

Fantastisch horloge. Heb deze al vaak gegoogled maar nooit besteld. Het formaat van vintage gaat mij toch storen, ben ik bang. Aan de andere kant. Misschien is het gewenning? Jij bent immers ook “geswitched” naar vintage.
De horloges van @septentrio vind ik bijvoorbeeld ook fantastisch (er staan er een paar in de verkoop), maar vanwege het formaat de trekker niet overgehaald. Misschien toch maar eens de stoute schoenen aan trekken.
Veel plezier iig met deze prachtige LM. :ok_hand:

2 likes

14 likes

Altijd welkom om even te komen passen :slight_smile:

2 likes

Die maken mooi spul zeg! Zweef al met m’n cursor boven de bestel knop :stuck_out_tongue:

Mochten ze 18/14 in het standaard gamma voeren dan zou ik helemaal over zijn.

1 like

Je kunt ze mailen en dan maken ze een bandje naar jouw gewenste maten. Kost niks extra. Heb ik ook gedaan.

2 likes

Zijn de banden dik? Hou ik namelijk niet van, hoe dunner hoe beter.

Als je dunne two-stitch wilt, kijk dan eens naar de prachtige Horween bandjes van BandrBands.

1 like

Goeie tip, maar wel behoorlijk aan de prijs. Ik zie overigens erg graag (nog liever) het type band met korte stitch in het midden:

suede_front_3

2 likes

Ook erg mooi, inderdaad.

1 like

Haha, dat bandje dat jij laat zien is ook 85 dollar… :wink:

1 like

Bij de bandaanzet 3,5 mm, maar dat loopt al snel af naar 2 mm. Wat mij betreft perfect. Het bandje is wel ietsje stugger dan wat ik gewend was van Colareb, maar blijft daardoor wel een stuk mooier.

:+1:

Wat een mooi ding deze Seiko.
Ubercool ook Lord Marvel, Shuwa en het tikgetal op de ‘in balans’ wijzerplaat zonder datumvenster.
Ik ben altijd een beetje bang van de sleet op die 36000vph-kalibertjes maar als ik dit zie krijg ik toch ook meteen zin om er eentje te zoeken in mooie staat.
Geniet ervan, ik merk een zeker enthousiasme in je tekst Ide, waaruit ik - voorzichtig - durf besluiten dat je deze veel langer in bezit zal hebben dan gemiddeld voor jouw doen :wink:
Geniet ervan!

2 likes

Na wat met @septentrio te hebben gemijmerd over bandjes heb ik deze besteld. Uit de UK, dus die is vlot binnen. De diep donkerbruine Di Modell Caracas. @HanDavinci vindt hem saai, maar die gaat in korte broek, t-shirt en sneakers naar zijn werk. :joy: Bij een pak of combinatie hoort gewoon een chic bandje natuurlijk.

3 likes

Fixed that for you. Maar het bandje blijft saai en nietszeggend. Een vintage stijl bandje in lichtbruin of cognac is toch veel gaver?

1 like

Ik vind het een super match, dun, goede taper, elegant, neutraal, en een tikje chique met die shine.
Dressers met zilveren platen gecombineerd met de cognac two stitch vintage hebben we ondertussen toch wel al gezien hé :wink:

1 like

Dat was/is flink in de mode inderdaad.

1 like