Het was voor handelaren toch ook niet toegestaan om überhaupt te verkopen. Ook niet als er bij staat uit privé collectie. Dat werd laatst nog herhaald in dat topic van Jur
Jep. Heb ik ook gehad. Doos kwijt door postNL en dan een hoop gemekker over geld terug. Ik begrijp dat, en ergens is dat wellicht ook wel terecht, maar ik kan er niets aan doen natuurlijk en waarom moet ik betalen voor het falen van PostNL?
Daarom heb ik het liefst dat mensen iets gewoon kopen ophalen… en anders moeten kopers accepteren dat ik het opstuur en daarmee in mijn ogen mijn verantwoordelijkheid wbt. verzending ophoudt.
Ik wil wel coulant zijn in het stukje “er zitten meer krassen op dan verwacht”… maar minder met “geen klik”. Dat is het risico als je iets ongezien koopt vind ik.
Dit dus…
Vaak zie ik leden de plank volkomen mis slaan op dit gebied. Misschien komt dit door de trend om onnodig moeilijke en oudbollige woorden en wollige zinnen te gebruiken.
Ik sta hier helemaal achter.
Maar wat een gedoe om niets. Ik geef ook geen garantie, en dat is bij particuliere verkoop toch helemaal niet nodig? Je weet beiden toch wat je aan het doen bent?
Ik zeg erbij dat ik het liefst f2f afspreek omdat je dan het horloge goed kan bekijken. Als die binnen een paar weken stopt betaal ik de helft service wel als ik de koper mag, maar daar blijft het bij.
Inkoop, mijn heer. Kijk eens bij de geliefde HF handelaren op de site, die plukken alle leuke horloges uit het blauw.
Coulant van je.
Ik heb zulke coulance ook meegemaakt (en nog beter!) met een forumlid. Horloge gekocht en eigenlijk bleef het direct bij binnenkomst elke dag stil staan na een tijd. Horloge was als geserviced verkocht en heb het laten servicen waarbij het forumlid de service wilde betalen.
Dat was dusdanig prima voor mij… dat ik heb aangeboden om de helft van de service mee te betalen omdat ik adhv het verhaal er vanuit ging dat de verkoper in de overtuiging was dat het horloge gewoon goed was.
Spijker op de kop HanDaVinci
Denk dat het merendeel van die horloges gewoon wordt aangeboden bij die handelaren om van t ‘gemekker’’ op HF af te zijn.
Dat hoeft echter niet per se ook andersom zo te zijn. En we zitten hier tenslotte op een horlogeforum, niet een juristenforum.
Het grootste deel van de leden hier is juridisch leek en dat blijkt keer op keer uit alle ‘juridische’ argumenten die volledig op een onderbuikgevoel worden gebaseerd.
Dat zijn gewoon aasgieren die misbruik maken van van horlogeliefhebbende forumleden die ervan uitgaan met een collega liefhebber te maken te hebben.
Iedereen weet wie het zijn maar maatregelen ho maar.
Erg jammer.
Boeven zijn 't !
Dat is hier vaak het geval. Lekker makkelijk. Geen gedoe. Paar honderd minder soms
Wie dan ?
FTFY
Niks mis met een disclaimer, wel zo fijn om van te voren te weten waar je aan toe bent.
Hey ho, ho. Het is niet verboden. Ze moeten het lekker doen als ze het willen, ik ga alleen niemand meer matsen onder het mom forumspirit.
Hangt af wie het is… sommige actieve leden waar ik sympathie voor voel zou ik meer gunnen.
Dan mag jij ook niet meer naar mijn verjaardag komen!
De charme die is als verkoper heb ervaren is dat een deel van de leden eigenlijk alleen uit is op een bodem prijsje.
Dan heb ik het over 1000 onder de vraagprijs zitten en geïrriteerd worden als je nee zegt.
Gewoon het horloge ophalen en is het achteraf toch niet je smaak of zijn de beschadigen die er zitten toch te veel naar jou mening. Dikke pech.
Is natuurlijk puur afhankelijk van de hoogte van de vraagprijs of dit een lowballer was…
Als je dergelijke uitspraken doet moet je je niet verschuilen achter je eigen woorden.
Kom maar met voorbeelden waaruit blijkt dat het zo is.
Waar zijn de ‘ervaringen met’ topics van forummembers die zich belazerd voelen door een te lage prijs te hebben gekregen omdat ze als liefhebber benaderd zijn en vervolgens in een duistere grijze verkooplist verwikkeld te zijn geraakt?
Vertel het ons @SybrenAnne
Een maand oude DJ die voor 900 onder list aangeboden werd.
Mocht ik dat wel dan?