Mja, denk dat die zich kwalificeerde als lowballer…
Hij was net bezig met uitnodigingskaartjes schrijven…
Heb hier nog niet super veel verkocht of gekocht maar voor mij is het altijd de kopende partij die het risico neemt voor verzending. Dit zet ik duidelijk in mijn advertentie en geef ik ook aan in de PBs. Ik bied wel altijd de mogelijkheid het horloge op te komen halen.
Ik verzend altijd aangetekend (verzekerd tot 500 euro) om verlies te verzekeren en zou de koper ook dat geld geven wanneer dat betaald wordt door PostNL.
Voor wat betreft staat van het horloge, ik verkoop mijn horloges werkend, dat test ik zelf met dragen e.d… Maar ik ben geen horlogemaker dus kan er verder niet de werking garanderen. Wel zal ik altijd er proberen uit te komen met de koper om voor een beter gevoel aan beide kanten te zorgen. Uiterlijke staat vind ik helemaal lastig te beoordelen en daarom probeer ik de foto’s ook altijd zo duidelijk mogelijk bij goed daglicht te maken. Maar ook hierbij, koper is altijd welkom om te komen kijken.
Hoor jij bij de 10% of de 90%?
- 10%
- 90%
0 stemmers
Goed topic weer!
Dit bedoel ik met marktplaats gedrag. Of een PO opvragen voor een service beurt, restauratie en vervolgens gewoon geen enkele terugkoppeling geven. Of aanvragen om een heel beperkte reparatie te doen en vooral geen broodnodige service onder het mom van financieel het niet rond kunnen krijgen en dan vervolgens met droge ogen het ding met een full service ergens te koop zetten.
Ik sluit me dan ook wel enigszins bij HanDavinci aan met die uitzondering dat er wel degelijk mensen zijn op dit forum waar ik best iets extra’s voor wil doen. Tuurlijk heb ik me daarbij wel eens in mijn vingers gesneden. Dat noem ik leergeld.
Dit kan ik dan weer volledig wisselen.
P.s. een digitale sticker voor degene die weet uit welke geweldige Nederlandse serie die uitspraak komt.
Bovenstaande staat ook in mijn verkoopadvertenties. De koper is van harte welkom om het horloge op te halen. Daarnaast bepaalt de koper de verzendwijze. Ik ben ook nog bereid om “halfweg” af te spreken. Ik ben het namelijk helemaal eens met onderstaande. Als een verkoper persé per post wilt ontvangen dan is dat risico ook voor hem (dat schijnt overigens ook juridisch zo te zijn tussen twee particulieren als de ontvanger de wijze van overdracht kiest cq. de verzendkosten geen onderdeel uitmaken van de verkooptransactie).
Een wijs man zei ooit dat ik goed was in geld weggooien. Bijvoorbeeld 600 euro op een zgan Chronoris. Maar diezelfde man zei ook ooit
Daar sluit ik me volledig bij aan tegenwoordig.
flodder?
Dat feestje wat je vorig jaar gaf en waarbij een deel van het plafond van het etablissement plotseling naar beneden kwam? Die sla ik voortaan over
Hoho dat heeft wel de sfeer tot ongekende hoogtes gebracht! Ook praat je er nu nog over, dus het was een superfeest!
Jazeker.
Ja het was onvergetelijk, alleen al om de blik van die twee gasten die de plafondplaten vol op hun tokus kregen.
hahaha ja leuke serie. Ik merk dat ik het te veel kijk😅 Heb je er nog zo een brandaris? Notaris, mevrouw Flodder.
Over welk forum heb je het dan?
Hier zit een stukje wishful thinking in denk ik. Vriendschappelijk qua verkooppraktijken was het hier toen je een paar maanden lid moest zijn en daarna, en na beoordeling door de mods pas mocht verkopen.
Daar kijk ik dagelijks op.
Waaruit blijkt dat de voorraad van HF af komt?
En nog belangrijker. Waaruit blijkt dat de verkoper zich benadeeld voelt door de HF handelaar bij verkoop van zijn horloge?
Zeg het maar.
Ja !
Zo zou het eigenlijk weer moeten worden. Jur en Jurgen die samen even op huisbezoek komen om te kijken met wie ze te maken hebben en om dan hun zegen te geven.