Nieuw fenomeen in het blauwe deel: "Dit is een particuliere verkoop..."

Waarom zo schimmig?

Als je geen zin hebt in 47 ups in t blauw, of je bent lowballende HF’ers beu is er toch niets mis om iets te verpatsen aan een handelaar?

Zeker als het om serieuze bedragen gaat is het best een lekker gevoel om te verkopen aan iemand die snel en zonder gedonder betaalt… en je hebt geen gure types binnen.

8 likes

Precies wat ik dacht.

5 likes

Uit eigen ervaring kan ik zelfs zeggen dat het makkelijker is om aan een van de handelaren te verkopen dan aan andere leden.

Ze bieden gewoon goede prijzen en vaak ook nog de optie om een leuk dealtje te sluiten.

4 likes

Inderdaad niets mis mee.

Tuurlijk is dat makkelijker. Die kunnen tenminste handelen. Letterlijk en figuurlijk.
Als je zelf de hoofdprijs wil dan moet je het beter doen dan de handelaren.

Good luck :slight_smile:

Zo gaat dat he, handelaren onder elkaar. :upside_down_face: :bomb:

8 likes

Lekker cynisch weer. Het meeste zelfreinigend vermogen was gelegen in het feit dat je een periode lid moest zijn en een minimaal aantal bijdragen moest hebben gedaan. Op basis van die bijdragen kun je een aardige inschatting maken. Jij zou waarschijnlijk niet mogen verkopen :wink:

1 like

Exact! Ik heb dat ook meerdere keren gedaan en naar grote tevredenheid van beide partijen. Volslagen legitiem. :+1::slightly_smiling_face:

3 likes

Was niet zo bedoeld.

Mijn eerste deal op dit forum was nog wel met jou :joy:

2 likes

Ik heb ook wel verkocht aan (vintage) dealers.

Er is een markt voor gruwelijk dure polerouters in incourante maten… en die markt zit niet perse op HF. :stuck_out_tongue:

Wat wil je hiermee zeggen?

Beetje rare opmerking dit.

Volgens mij vrij helder wat hij zegt :joy:
Of het een grap is dat is dan een tweede vraag.

2 likes

Daarom werd ik juist zo verdrietig van je reactie :joy:

Overigens snap ik je reactie inhoudelijk wel. Maar het ging toen echt beter. Het kwam er op neer dat je door een zinnige bijdrage aan het forum moest laten zien dat je hier niet vooral kwam om te handelen.

1 like

Sidenote: eigenlijk grappig dat men liever geen gure types binnen heeft, maar ook geen óngure. Voor de liefhebber.

5 likes

Als de intenties bekend zijn bij beide partijen is er uiteraard niets aan de hand.
Helaas komt het geregeld voor dat de verkopende partij denkt dat de koper ‘een liefhebber’ is maar vervolgens zijn voor een symphatieke prijs verkochte horloge voor een.marktconforme prijs elders te koop ziet staan.

1 like

Volgens mij komt dit wel ooit voor… maar geregeld lijkt me teveel.

Vaak gaat het dan om types die het opkopen om later op marktplaats te flipperen volgens mij.

Sowieso gaat t in mijn ogen meestal om shitters waar op HF sowieso geen animo voor is.

Alles staat op HF

Geef even aan om welke horloges het gaat.
En naar welke handelaar deze gegaan is.

Misschien staan er nog een paar online? Want je vraagt me net :

Help ons even allemaal.
Welke horloges gaat het om?

Ja.

Ja.

4 likes

Je begint onbeschoft te worden.