Flipperen in Omega en andere merken dikke prima!
Zodra het Rolex is ben je een handelaar? Juist…
Flipperen in Omega en andere merken dikke prima!
Zodra het Rolex is ben je een handelaar? Juist…
Was dat ooit zo?
Vroeger was alles beter…
Dus mensen zoals @daffie die altijd aan het flippen zijn en lekker veel wisselen zijn handelaren?
Volgens mij zal half HF dan een handelaar zijn?
Ik voel een slotje aankomen jongens… hou het toch on topic!
Koffietijd! Allemaal de telefoon wegleggen en even koffie met een kano.
Het verschil met jou en een flipperaar is volgens mij dat 90% van de flipperaars geld verliest aan z’n hobby.
En winst maken is vies bah natuurlijk.
EDIT: O ja, je hapt ook mooi. Minimalist met merkenfetisj .
Dat is volgens mij de grootste braverik van het hele forum.
Alleen een beetje wispelturig qua horloges.
Ik zie het probleem van het ‘opkopen’ door handelaren ook niet zo. Je gaat als verkoper toch zelf ook akkoord met de prijs?
Blijkbaar was er op dat moment niemand anders die er meer voor wilde geven.
Ik stop ook wel.
Maar gewoon geen zin in een stroom van nare PB’s zoals na het Schiphol geintje.
Graag on topic blijven…
Als iemand geregeld ( = herhaaldelijk) eindelijk de felbegeerde grailwatch binnensleept om er na een aantal weken toch ‘geen klik’ mee te hebben vermoed ik handel !
Lees dit even en veroordeel vervolgens de Nederlandse bevolking omdat het een handelsvolk is.
Handel is zo oud als de mensheid zelf. Was altijd, en zal altijd zijn.
Ik ben het met de regels eens.
Zelf verkoop ik niks, al kan het natuurlijk wel.
Ik heb jaren lang in de retail gezeten (niet in horloges) maar als me 1 ding duidelijk is geworden dan is het dat er een selecte groep mensen is die altijd het onderste uit de kan willen halen, hier mee altijd de de kantjes er af lopen bij mensen. Ik zelf ben van mening dat duidelijke en correcte informatie een teken is van een goede verkoper iemand die tijd in zijn te verkopen product steekt, tevens is f2f ook beter na eerst al even in gesprek met iemand te zijn gegaan hiermee creër je voor beide partijen vertrouwen.
Juridisch gezien zijn er bladzijden vol te schrijven over bovenstaand onderwerp maar in het kort komt het erop neer dat alles valt en staat bij heldere afspraken aan de voorkant.
Spreek af dat het product wordt opgehaald en als de koper dat niet wil, is het risico van verzending voor hem.
Als de verkoper niet wil dat je langskomt om op te halen, spreek dan af waar het risico van verzenden ligt. Kom je er niet uit, koop het item dan niet.
Als er achteraf problemen zijn, is het van belang;
Bah, wat een inhoudelijk commentaar, Jur. Kan jij niet even koffiepauze nemen