Topic kan dicht
Dit wás mijn pauze
Jij hebt het over handelaren, maar ik moet je helaas zeggen dat ik dat hier op het HF nog niet mee heb gemaakt. Je weet dat ik best actief ben in de horloges, dus dan zou ik er toch mee te maken moeten hebben gehad. Met de handelaren die ik van hier ken (ik bedoel de echte bekende handelaren met websites etc) heb ik hier goede ervaringen tot nu toe. Eerlijk is eerlijk.
En hoe noem je insinueren zonder voorbeelden te geven?
OT: Ik heb er niet zovele moeite mee als handelaren hier de ‘koopjes’ weghalen. Als het echte koopjes zijn zou de ‘liefhebber’ er ook snel genoeg bij kunnen zijn. En als de verkoop wat lastiger gaat kan je bij de handelaar nog een goeie deal/ruil maken.
En kijk naar het ‘ervaringen gedeelte’. Dat is er niet voor niks.
Nog even snel een bericht voordat ie op slot gaat…
Ik denk dat een “regular” hier geen troep verkoopt en ook niet zit te wachten op negatieve publiciteit over zichzelf achteraf. Wat betreft de handelaartjes die alles opkopen, dat is erg jammer maar wat doe je er aan?
Ik dacht dat het juist het kunnen kopen in vertrouwen 1 van de reden is om lid te worden of te zijn van dit leuke forum.
Respect naar mekaar toe en eerlijk zijn.
En je hebt nog altijd het forum:ervaring met koper of verkoper:om iets mee te delen.
En ik denk als je teveel slechte commentaren krijgt je hier echt niets meer zal verkopen of kopen.
En als je een duurder uurwerk wil kopen ga gewoon zelf kijken en beoordelen,nog altijd de veiligste manier van werken.
Je koopt ook geen auto online zonder hem gezien en gekeurd te hebben.
Exact! Helemaal mee eens.
Amen!
Altijd maar het juridische opzoeken en iets of iemand aansprakelijk willen stellen, doodmoe word ik ervan.
Geven en nemen, zeker als liefhebbers onderling
Het -ervaringengedeelte’ wordt geregeld opgeschoond zo heb ik begrepen.
(En nee, @plasteraar ik ga geen voorbeelden leveren )
Dat is nu juist het.onderwerp : forumspirit vs. handel.
Het onderwerp was volgens mij garantie en aansprakelijkheid bij particuliere verkoop.
Dit is ook wel echt heel kinderachtig.
Ja. Tot jij begon over aan- en verkoop.door de op HF bekende handelaren.
Hij was behoorlijk aan het zeiken
Omdat jij dingen beweert zonder ze hard te maken.
Zoals deze:
Dan kan je wel van alles roepen. Oh wacht …
Als vaste member weet jij toch ook dat dit gebeurt?
Het is nu eenmaal zo.
Selectieve waarneming
gevolgd door ad hominems, meestal
Bij particuliere transacties moet je gewoon met de (ver)koper afspreken en het horloge zelf bekijken als je geen gedoe wilt of als het om grotere bedragen gaat.
Dat voorkomt een boel gedoe.
Ik wilde vorig jaar een SMPc kopen bij een forumlid en diegene bleek een andere definitie van “zo goed als nieuw” te hebben als ik.
Je kunt dan gewoon zonder gedoe weer afscheid nemen en op zoek naar de volgende…
Ja.