Nieuw geometrisch horlogemerk - GMTRY - Wat denken jullie?

hoe dan ook, nu is het weer zo een fashion merk wat gedoemd is bij watch2day uit te komen.

afgeprijsd van 899 euro naar 49 euro. :slight_smile:

1 like

Waar moet ik beginnen? Allereerst: Je vroeg om feedback, maar als wat nu volgt hardvochtig klinkt spijt me dat. Probeer het als een leerervaring te zien.

• De kast.
    Het ziet er naar uit dat je de kast hebt gejat van Bauhaus ontwerpers zoals een Nomos Tangente. Tot zo ver niet problematisch, maar bijna 45mm is voor een all dial horloge veel maar dan ook veel te groot. Prima als ik op zoek ben naar een satellietontvanger voor op Kanaaleiland, maar niet als dressy bauhaus horloge om de pols. Probeer het eens met 39mm, zou ik zeggen.

Hoe dan ook zie ik in de kastvormen weinig nieuws onder de zon, zeker niet met de pretentie dat je je door moderne architectuur hebt laten inspireren.

• De wijzerplaten
    Kom op jongens. Simpele geprinte wijzerplaatjes met een willekeurig geometrisch patroontje op de dial? Niet alleen is het foeilelijk en komt het de afleesbaarheid niet ten goede, maar het is ook nog eens inspratieloos. Dit hetzelfde als “geïnspireerd zijn door Van Gogh” en op iedere dial een fotootje van een zonnebloem afdrukken.

Tenslotte torpedeer je ieder idee van minimalisme en luxe (wat je wel opvoert als concept) door die rare goedkope prints op de dial. Doe dat eens niet.

• De techniek
    Een 13-in-een-dozijn Miyota of Ronda quartz is horologisch natuurlijk totaal oninteressant, ook al is er niks mis mee. Ook kun je in die prijsklasse weinig vinden met saffier, dus mineraal is lullig maar OK. Dat je dan voor die 120 Euro niet eens een 50m WR quartzje maakt is natuurlijk wel een schande. Het wordt allemaal wat magertjes voor dat geld.

Ik zou voorstellen om het 50m WR en met saffier te doen.

Dit is ook 30m WR, maar het kost maar 70 Euro, heeft een in-house automatisch uurwerk, een fatsoenlijke sunburst dial, opgelegde indices en goede lume voor dat geld:

En voor 25 Euro extra heb ik er saffier op zitten.

Maar voor minder dan 100 Euro heb je ook dit:

Kortom: Ik voel het totaal niet. Daarmee sluit ik me aan bij @lencoth, @Captaingingerbeardd en vooral @GroteBozeWolvin:

Ditto. Veel succes.

10 likes

:joy:

1 like

Voor positieve feedback was dit niet de juiste plek :joy:
Helemaal niks dit, groot, kwarts en gewoon een modedingetje als een Wellington.

Succes verder met de business maar de klanten zitten niet op het forum vrees ik.

1 like

:crazy_face:

1 like

Ik had 'm niet gezien. Erg tof. En blaartrekkend waar. Doet me hier aan denken:

5 likes

Hierbij het hele artikel: zo herkenbaar! :smiley:

2 likes

Jezus, wat een aantal achterlijke antwoorden krijg je hier (tussen ook veel goede feedback). Niet normaal meer. Hoop dat je je daar weinig van aantrekt.

Hoe dan ook. Iedereen is hier welkom op het forum (al zou je dat niet kunnen opmaken uit sommige vreemde berichten hier)

Niks mis met de grootte en al helemaal niks mis quartz. De designs zijn ook niet verkeerd, komt gewoon neer op smaak.

Leuk dat je / jullie dit ondernemen en leuke eerste stappen. Veel succes gewenst in de toekomst ! :grinning::+1:

6 likes

Tussen de goedbedoelde, opbouwende kritieken door (die er zeker ook staan!) zit inderdaad wat “bijvangst”. Ik hoop met je mee.

image

3 likes

Daar heb helemaal je gelijk in. Misschien had ik het iets anders moeten verwoorden. Eens kijken of ik het nog kan aanpassen :+1: :slight_smile:

1 like

Haha deze zijn briljant:

3 likes

:scream:

Dat is net zoiets als niks hebben met muziek, eten of mensen. :joy:

1 like

Of deze:

Sorry, maar moest hier toch even om lachen :slight_smile:

3 likes

Als horlogeliefhebber (in ruste zo u wilt), zeg ik: ‘ontwerp niet erg in balans, te duur voor wat je er voor krijgt, te weinig onderscheidend, te groot, te fashionable’.

Als hobbymatig marketingboy zeg ik: ‘mooie website, puike slogan, goed gedaan met die blog items, prima verhaal met die buurten en verschillende stijlen, coole foto’s, aansprekend design voor je doelgroep, kortom: met wat Instagram power zou dit best eens een succes kunnen worden’.

2 likes

wat wel weer zo is dat veel bouqitue merken/ micro brands ook allemaal uit dezelfde fabriek komen.

ook merken waar men 6 a 700 euro voor neerlegt.

alleen die gebruiken dan wel betere uurwerken/ saffierglas etc. maar meer als marketing en design doen die ook eigenlijk niet.

Dat hoeft op zich geen bezwaar te zijn. Veel ‘microbreweries’ maken hun luxe speciaalbiertjes ook gewoon bij de middelgrote brouwerijen, waar ze periodiek een tankje en wat productiecapaciteit huren. Ondanks dat, blijft het eindproduct zeer bijzonder.

nee klopt maar gmtry watches doet eigenlijk hetzelfde.
alleen dan op een lager kwaliteits niveau.

en ik ben met je eens dat ze het wel leuk doen qua foto’s en website!

En als als ze een graantje mee kunnen pikken van het DW kopende publiek, why the fuck not? :smiley:

2 likes

Gewéldig! :sweat_smile: Die muziek erbij is ook helemaal raak!

1 like

Okeeee… nee, gewoon nee. Je kunt ook zeker niets hebben met eten, muziek of mensen…

Je kan ergens geen gevoel mee hebben. Architectuur is niet mijn ding.

1 like

Het lijkt wel de Belgische Komono…

1 like