Nieuw hier. Tudor black bay of doorsparen rolex?

Omega Seamaster kopen

Hallo Menno,

Veeeeel te laat ontdek ik jullie hilarische draadje dat uiteraard begon met je eigen oprechte dilemma: ga je linea recta voor je grail of ga je voor the next best thing(s). Candide hieronder had het wat mij betreft helemaal bij het juiste end: door in ene de sprong/upgrade naar zoveel K (5-6) te wagen ga je onderweg heel veel missen!

Er is zoveel leuks, moois en ook kwalitatiefs (!) te krijgen in het segment <5K dus waarom zou je je daar niet eerst eens lekker uitleven en je wilde haren verliezen? Ik zeg niet dat je bij <500 moet beginnen en dan de langzame route moet kiezen. Maar bepaal eerst voor jezelf wat je precies zoekt en dan kom je er wel uit.

Uiteindelijk kom je dan op een plek waar velen van ons (zoals ik zelf, ik beken!) zijn beland: met een collectie met meerdere Rolexen (hoe saai en lelijk door sommigen ook bevonden dus ik laat ze in dit draadje maar ff niet zien :wink: ) maar ook met diverse Tudors w.o. BB’s - en wat er nog allemaal tussen / onder / boven zit. Kwestie van beetje mazzel soms, (durven) kiezen en vooral gaan voor wat je zelf echt tof vindt! NOS, jong gebruikt of wat ouder in full set kan je een boel centen besparen qua aanschaf en schrijf je bovendien veel minder op af… En als t meezit pak je zelfs wat boekwinst :four_leaf_clover: :yum:.

Een heel verhaal maar de moraal: bouw het op en maak niet in ene die sprong van (bijna) niets naar die 5/6K!

Succes en hou ons een beetje op de hoogte van wat je nou gaat doen/aanschaffen… Leuk om te volgen!

Groet, Otto

16 likes

Nice Otto…mooie collectie.

Ja mooi he. Thanks, AlcoS!

1 like

Pracht samenvatting.:thumbsup:

Hele fijne combinatie Tudors. Gave band ook op die BB red…:+1:t3:

En dan na een maand of wat erachter komen dat elk van de 5 horloges met een dikke 30 tot 40% minder waard zijn als hij toch de Rolex wil aanschaffen…

Als je een Rolex wil moet je en Rolex kopen…alle andere merken zijn dan ondergeschikt…zeg maar.

1 like

Dank, mannen (of vrouwen?), maar het ging/gaat me om het stukje advies aan Menno…
Cheers, Otto

Wijs advies

zo, hee

:innocent:

En met onze reacties geven we aan dat het leven veel te mooi is voor slechts 1 Rolex.:wink:

1 like

Had jij dat niet dan,toen je je eerste ā€˜ā€˜echte horloge’’ ging aanschaffen…dagen daarvoor alles uitzoeken…10x de site van het merk bezoeken…ik wilde alles weten van het merk (Omega in mijn geval) en al het andere was ondergeschikt aan Omega. (was natuurlijk BS maar op dat moment…afijn)

In dit geval zal ts dat ook hebben…nou, kopen dat ding! :smile:

Als TS horloges koopt van €1000,- dan mag hij dat geluk 5 a 6 maal voelenšŸ˜‚

Herkenbaar, maar ben meer van het "impulsieve soort"
Met de aandacht op impulsief tussen aanhalingstekens. :wink:

Als de topicstarter met een rolex van 5 a 6k in zijn hoofd zit,dan zullen 5 nieuwe klokkies van 1000 euro stuk de Rolex wel even doen vergeten,maar de aantrekkingskracht van Rolex (en zeker voor diegene die er gevoelig voor zijn) is zo sterk dat na verloop van tijd de drang terugkomt om toch weer voor een Rolex te gaan (zeker als hij hier blijft vertoeven)

Ondertussen zijn die 5 nieuwe horloges van 1000 het stuk de helft minder waard geworden (bij nieuw dan he!) en kan het sparen weer opnieuw beginnen.

Als hij de Rolex direct koopt zal hij nooit terugkijken op de klokjes van 1000 euro stuk,maar heeft hij wel een ander probleem.

De aantrekkingskracht van Rolex is zo sterk en het aanbod zo groot dat de drang naar een mooiere/duurdere op de loer ligt,met als voordeel dat je dan de Rolex kan verkopen voor ongeveer de prijs die je betaald hebt (slim aanpakken)

3 likes

Ik exact eender…

1 like

Een paar jaar terug moest en zou ik een Rolex hebben. Een paar maanden na aankoop viel mij dat persoonlijk toch een beetje tegen. Ik geniet van alle aankopen voordat ik ze doe, van slechts enkele kan ik ook jaren na aankoop nog genieten en dat heeft bij mij niets (meer) te maken met wat er op de wijzerplaat staat. Freedom!:v:t3::joy:

2 likes

Daar komt hij vanzelf wel achter.
Ook ik heb verschillende Rolexen gehad en dacht op dat moment ook ā€˜ā€˜nooit geen goedkopere merken meer’’'
Zie nu…geen Rolexen meer (spijt van de ruil Date naar Speedmaster) enkel nog dingen die ik leuk vind.

3 likes

Lijkt er op dat je voorkeur naar de Rolex uitgaat. Gewoon door sparen. Als je de BB mooier had gevonden, dan hij waarschijnlijk al om je pols gezeten. Ben wel benieuwd wat je uiteindelijk besluit.

1 like