Nieuw hier. Tudor black bay of doorsparen rolex?

Mooie discussie hier, beschrijft erg mooi de twee meest voorkomende filosofieën die ik tegenkom binnen onze mooie hobby. Ik herken mijzelf in de argumenten van Sante_Sangre het meeste: Als je weet wat je wilt en je het kunt betalen is er geen enkele reden om voor “second-best” te gaan. Daar staat wel tegenover dat een flipperaar waarschijnlijk beter weet wat hij wil, omdat hij meer horloges heeft kunnen ervaren.

Dus, je moet nagaan hoe zeker je weet dat je de Rolex echt wilt. Ga er eentje passen bij een AD of een vriend. Ik denk dat het in geval van de OP echter nog niet zo ver is: Je twijfelt tussen twee hele andere klokken en lijkt dus meer tot het merk te zijn aangetrokken dan het horloge zelf. Dit is een slecht uitgangspunt om een duur horloge te kopen en is blijk van niet echt ontwikkelde smaak.

1 like

Een flipperaar weet alles behalve wat-ie wil… Daarom is het ook een flipperaar. Als je een horloge treft wat voor jou onvervangbaar is, dan moet je die lekker kopen. Het is niet zo dat de hobby stopt als je een rolex koopt toch?

Ergo: Koop lekker de Rolex als eerste en daarna weer sparen voor de volgende, eventueel de flipperaar. Er zijn zoveel meer smaken dat het maakt dat je wel meer horloges kan bezitten dan enkel een Rolex…

2 likes

OK let me rephrase: Een flipperaar heeft meer ervaring met veel horloges, en zal dus zekerder van zijn zaak zijn als hij denkt een horloge echt heel graag te willen.

2 likes

Rolex? gewoon kopen.
Maar of de klik er komt?..
Bij mij niet :disappointed_relieved:
Happy with Honda…eh Seiko :sunglasses:
En naar zgn belangrijke etentjes of meetings draag ik niks.
Daar zijn de hostesses voor :wink:

Greetz

2 likes

Ik snap niet dat je twijfelt tussen enerzijds een specifiek horloge, en anderzijds een volledig merk. Of een black bay of een keuze uit de vele rolexen. Wat wil je, een horloge dat je mooi vindt, of het gevoel van het hebben van een merk?
Ik zou altijd voor mijn favoriete horloge kiezen

5 likes

Mijn 2 centen… Ik heb nooit een Rolex gehad, en wil dat ook zo houden om 2 redenen( 3e is misschien dat ik het geld er niet voor over heb).

1. Het is een typisch voorbeeld van een statussymbool. Dat is voor mij een reden om hem dus niét te kopen.
  2. Het is een beetje de veilige keuze. Veilig = saai. Dus ik weet niet wat ik wil, heb er geen verstand van, heb 6k, wat zal ik kopen? Doe maar een Rolex dan. Nu geld dit niet echt voor ons horlogeliefhebbers/forumbezoekers, maar op deze manier worden de meeste Rolex-en verkocht.

Bedoel, als we kijken naar afwerking en detail, dan koop je met een Grand Seiko gewoon een beter afgewerkt product voor minder geld(schrijft wellicht iets meer af, maar dan blijft er dus een beter afgewerkt product over).

1 like

Daar gaan we weer.

1. Kolder
  2. Flauwekul
  3. Zeer waarschijnlijk de echte reden.

Het horloge kopen wat naar je knipoogt, merk en type maakt niets uit…

5 likes

Ligt het aan mij, of ben je mogelijk met je verkeerde been uit bed gestapt vanochtend, @Sammie? :slight_smile:

1 like

Hoe lang zou je moeten doorsparen voor die rolex?
Als het met een jaartje te doen is zou ik zeker doorsparen.

Voor de prijs van een blackbay kan je ook “een” vintage Rolex kopen :blush:

Haha

Nee hoor, ik heb maar 1 been.

5 likes

Nou ja, je hebt altijd baas boven baas.
Als je genoeg geld voor een horloge beschikbaar hebt is een Rolex ook maar een 13 in een dozijn horloge.

Boven Rolex is er natuurlijk ook nog veel leuks te vinden…

1 like

Altijd die eeuwige welles, nietes discussie rond Rolex, zalig…

4 likes

sammie, smaken verschillen, en je ook gelijk met “Het horloge kopen wat naar je knipoogt”. Helemaal prima.
Maar als ik iemand zie met een Grand Seiko dan weet ik dat het een echte liefhebber is. Met een van de standaard Rolex modellen is dat maar de vraag.
Het is net als met een Mercedes E klasse. Uitstekende auto, subliem interieur, maar het blijft een Taxi ook al zit er een normale plaat op. En daarom saaaaai.

2 likes

Euh… nee.
E320 automaat, daar heb ik veel plezier mee. Kun je aan de buitenkant niet zien, maar als je er oppervlakkig (pun intended) naar kijkt, zie je dat niet. Dan kom je niet verder dan de taxi-gedachte.

1 like

Ik heb d’r ook met veel plezier achterin gezeten.

1 like

Het is 2016 :wink:

3 likes

goedenmiddag heren. wouw wat een reacties. bedankt nu kom ik er helemaal niet meer uit
:dizzy_face:

1 like

doe mij maar een e-klasse 2016 :grinning:

1 like

Menno, vraag geen advies aan anderen welk horloge je moet kopen, zeker niet bij dit soort bedragen. Bij twijfel, niet doen. Blijf zoeken totdat je een horloge vindt dat je hart steelt.

2 likes