Ik heb een nieuw (nouja, nieuw… 30 jaar oude 16660) horloge op het oog en helaas moet er daarvoor een horloge uit mijn collectie. De SMP en U1 zouden in principe geen optie zijn omdat de verkoop prijs daarvan te ver onder de aanschaf prijs van de nieuwe ligt.
Op zeker de Panerai. Dat vind ik echt helemaal niks. Die had ik er zonder nieuwe aankoop ook gelijk uitgemikt. Maar zo zie je, het is heel persoonlijk.
Ik zou, als Panerai-drager, toch ook de Panerai eruit doen. Ik vind de Panerai geschikt als een ‘one piece-collection’ door de vele bandenwissels die je kan toepassen, maar minder geschikt als onderdeel van een 'more piece-collection…
Ik zie dat je drie duikers hebt, als de Sinn en Omega geen optie zijn dan de roleks eruit.
En als eerder gezegd 1 rolex is voldoende in een collective niet.
En de Pam… super ding elke band past erop, er bestaan maar weinig klokken die zo veelzijdig als de Pam.
Eèn rolex zou ik ook genoeg vinden, maar dat gezegd hebbende zou ik toch de Pam eruit doen. Maar dat is puur persoonlijk omdat het model mij niet kan bekoren.
In ieder geval niet de Rolex wegdoen, van de overigen zou ik de PAM en Sinn wegdoen. Persoonlijke smaak natuurlijk, maar dat Sinn design kan me ook vaak niet bekoren. Leuk bandje op die Rolex trouwens qua detail…