NIEUW: Maen Greenwich 38 Automatic GMT

Hallo,

Jules hier van MAEN watches.
We volgen dit forum eigenlijk al sinds de start van ons merk, helaas zijn branded accounts niet toegestaan, vandaar dat het altijd bij lezen gebleven is.

Opmerkingen en / of vragen zijn natuurlijk altijd welkom!

18 likes

Welkom op het forum, @Julesvh. Leuk dat je je hebt aangemeld. Branded accounts mogen misschien niet, maar je passie delen en nieuws omtrent Maen mag zeker. :smiley: :+1:

Gefeliciteerd met de introductie van de Greenwich. Ik vind hem erg geslaagd! :ok_hand:
Kan je wellicht iets meer informatie delen over het uurwerk wat jullie gebruiken voor GMT?

1 like

Mooi horloge hoor.

Klein detail:

Dit lijkt me echt een strapmonster en die drilled lugs zijn daar perfect voor.

2 likes

Tja, het blijft Maen. Ontwerpen van die gasten vind ik het altijd net niet. De indices zijn grof en de wijzers zijn weer echt van Maen. De kast is wel heel mooi.

Ik ben blij dat ik een Baltic Aquascaphe GMT heb gescoord. :slight_smile: Maar ook Farer vind ik fijner.

The Swiss Made SwissTech S24-045 movement

Maareh,wat gaat dit maantje kosten?

De blauw/groene? Ik ben benieuwd hoe die in het echt is. Vind die kleurcombi online verassend mooi

1 like

De Oranje-Blauwe. :slight_smile: Die vind ik vrolijk.

1 like

Jammer dit. Kwam net via via op de website van MAEN terecht en moet zeggen dat de horloges me zeker aanspreken!

Zeker. Mij ook.
En in het echt ook leuk hoor, maar niet zo leuk als de foto’s doen vermoeden

1 like

Zonde! Vond de Skymaster wel een tof model zo op de foto!

Hold your horses. Waar je het over hebt is nog steeds de Hudson. We zijn inmiddels enkele jaren verder en de mannen achter Maen hebben ongetwijfeld hun productieprocessen verder ontwikkeld met dit derde automatische horloge.

1 like

Heb je die Skymaster gezien hoe hij er in het echt uitziet en op de foto’s?

Nee, ik heb daar gek genoeg 0.0 van gezien of gelezen. Ik kan er niet eens een YouTube review over vinden.
Ik weet wel dat er iemand op het forum een Skymaster heeft, maar die is weinig actief.

1 like

En dat heeft een reden…

Haha nee geen idee. Foto’s ban het echte model deed mij direct weer aan de hudson terug denken.

Overigens heb ik de hudson gehad, vond hem leuk. Maar dat genep met die renders vind ik wel afbreuk doen

1 like

Hier wat ‘echte’ pics!

Bedankt voor de reacties, heb hieronder even wat puntjes opgesomd omtrent de verschillende vragen / opmerkingen.

• Zoals genoemd gebruiken we de SwissTech S24-045 movement, deze is mooi dun waardoor we het profiel van de klok minimaal kunnen houden

• De prijs voor de GMT is 799€ inclusief BTW & gratis verzending.

• Het klopt inderdaad dat de Hudson MKI wat afwijkingen had t.o.v. de productie samples die wij ontvangen hadden toentertijd. We hebben dit meteen aangekaart bij onze producent en alle feedback van klanten meegenomen. Inmiddels zijn we beland bij de MKIII van de Hudson welke op alle vlakken verbeterd is. Foto’s hiervan zijn te vinden op onze Instagram pagina, ons doel is ook om constant te blijven verbeteren, en feedback van klanten is enorm gewaardeerd.

• De Skymaster daarentegen is eigenlijk vrijwel identiek aan de renders. ( het blijven renders, dus kleine afwijkingen zijn helaas niet te vermijden ) Op onze Instagram kun je een foto zien van het productie model wat deze keer juist verbeterd is T.ov. de sample. ( ik mag nog geen links plaatsen, maar het is de laatste Skymaster foto op onze pagina ) deze foto’s heb ik zelf gemaakt en heb relatief weinig Photoshop gebruikt, alleen hier en daar om wat op te schonen. De reden dat je weinig reviews op Youtube vind is omdat we helaas extreme vertragingen hebben opgelopen door Covid. We hebben daarom besloten om tijdelijk geen orders te accepteren. Het leek ons dus ook beter om even te wachten met reviews tot deze ‘‘storm’’ overgewaaid is en we weer een frisse start kunnen maken.

Zoals Patrick al aangeeft, we zijn inmiddels weer wat jaren verder en hebben flink wat ervaring opgedaan, zijn van producent veranderd, en vooral ook geleerd van onze fouten. We hebben dit allemaal toegepast bij de GMT.

Nogmaals bedankt voor de leuke reacties, en leuk om hier op het forum wat insights te kunnen geven.

26 likes

Ik vind het leuk als mensen proberen een leuk horloge op de markt te zetten.

Succes met Maen!

2 likes

Het zijn geen beste foto’s, maar ik denk dat ik je punt wel begrijp.

Misschien ga ik er ooit wel een keer eentje proberen. Een kleiner formaat chrono met degelijke afwerking is altijd interessant, zeker voor een vriendelijke prijs. Een segment wat maar weinig wordt bediend.

3 likes

Ik vind hem wel gaaf eigenlijk; ook een leuke maat, welke je toch minder in een gmt ziet. Ik heb sowieso een zwak voor GMTs dus me maar ingeschreven voor de Greenwich nieuwsbrief :roll_eyes:

Ik heb even een Maen Hudson automatic gehad. Had een QC probleem met de movement en kroon. Ik heb het terug gestuurd. Gelukkig reageerden ze netjes maar de kwaliteit is dus nog altijd niet zo betrouwbaar