Nog steeds erg blij met m’n Jet Black LE Hudson 38 (jammer van z’n +30 sec. haast per dag; wie o wie kan me in Breda helpen een ETA-2824 te reguleren) en de Skymaster lonkt soms ook; alleen deze Greenwich doet 't niet voor me; ik vind de indices veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeels te groot.
Als die nou effe wat minder ‘62Mas’ waren…want de oranje accenten en maatvoering vind ik wél gaaf.
Maar de kastgrootte icm dergelijk formaat indices maakt de dial weinig rustig en dat was juist iets waar Maen bij de Hudson en Skymaster wél hoge ogen gooide.
Dat is wel veel, heb je deze al eens gedemagnetiseerd? Mijn Jet Black LE Hudson 38 loopt +1,5 sec.
Helaas, niet de tools voor.
En simpel in gebruik.
@Peroni Ik las hier eerder op het forum dat het uurwerk dan wel uit het horloge moet liggen…
zo’n demagnetizer kopen is het probleem niet, maar de case back er voorzichtig afschroeven, uurwerk demonteren, etc. én later weer waterdicht & werkend terug in elkaar, dat is nog even te veel gevraagd.
Of zeggen jullie: die blauwe sjakies werken ook gewoon door het horloge, as-is, er op te leggen?
@RLS je hoeft volgens mij het uurwerk er niet uit te halen hoor.
Op YT heb ik een korte uitleg gevonden hoe je een horloge met zo’n kastje kan demagnetiseren.
30 sec is inderdaad niet ok, stuur ons anders even een emailtje dan kijken we hoe we dit kunnen oplossen!
Het uurwerk moet er niet uit, demagnetiseren gebeurt op het gehele horloge
De maat is ubertof, de GMT ook. Design lekker.
Maar een microbrand voor bijna €900,-? Ik weet t niet man.
Precies dit voor mij. Ik vind het echt heel tof dat je door je komst van een kickstarter e.d. veel microbrands ziet verschijnen. Maar ik zou echt nooit 900 euro uitgeven voor iets wat je op de gok koopt van een website met mooie verkooppraatjes.
Ziet er nice uit, al zou ik persoonlijk voor de Orange gaan. Die rode is me nét iets te funky
Nog even wat anders @Julesvh… is die Skymaster compleet nieuw model, of wordt er gewerkt aan een nieuwe batch? Zie coming soon op de site maar volgens zijn er wel modellen uitgeleverd?
Gr, Robin.
Vind het een mooi horloge ,alleen heeft hij maar 2 dagen gewerkt . De kroon zit er losjes in .Ik neem dit Maen niet kwalijk maar ben de laatste 5 maanden niet bij mijn horlogemaker geweest om het te laten maken .
Datumschijf ligt er ook niet fris in lijkt het?
Nee ,als ik de schroefkroon losdraai dan gaat de datum heel licht heen en weer . Of de wijzers verstellen zich .Ik heb Maen hiervoor niet gecontacteerd, als ik nog eens bij mijn horlogemaker kom zal ik er eens naar laten zien.
Stuur ons aub een email, dan vergoeden we de kosten voor reparatie bij de horlogemaker! Mocht het lastiger zijn om te repareren dan regelen wij dit voor je!
Gr, Jules / MAEN watches
Hi RNooij,
Komende dagen zullen er een aantal Skymaster modellen online komen voor verkoop. Op het moment waren we helaas nog bezig met oude orders te shippen hebben een flinke vertraging opgelopen…ik denk dat je dit bedoeld met de modellen die geleverd zijn, De modellen die online komen zijn van een nieuwe batch!
Leuke Greenwich Maen Time horloge
Hoeveel van de zwarte variant komen er ongeveer beschikbaar?