Nieuw ontwerp/hoofdstuk Brunmontagne!

Hoi Pascal, weer een leuk project :+1:, veel ideeën lees ik hier waar je zeker wat mee kan. Ik zou er alleen geen gebold glas op zetten en er zeker een Sellitta SW200 of nog liever een SW300 in zetten. Wat de kroon betreft zou ik die geribbeld mooier vinden maar dan wel de vorm behouden die je nu hebt. Ik moet zeggen dat de grijze variant ook mooi is maar zoiets had ik wel verwacht van jou :wink:.
Ben ook benieuwd hoe die eruit zou zien met een tijgeroog wijzerplaat. Waar ik ook benieuwd naar ben zijn de lume, wellicht kan je daar mettertijd ook een foto van plaatsen.
Maar tof dat je dit horloge op het forum deelt en om feedback vraagt. Mijn complimenten hoe je de ontwikkeling en inleiding beschrijft. En op deze manier blijft de naam Brunmontagne weer in het achterhoofd van veel leden hangen. En je weet hoe het werkt met de mond op mond reclame, goede zet van je Pascal :+1:.
Hier in huize Ferry is er in ieder geval zeker 1 die hem mooi vindt :wink:. Maar respect naar jou toe hoe je blijft ontwikkelen met horloges. En zoals je weet gun ik je alle succes met dit horloge :+1:.
En alle negatieve reacties gewoon negeren, zou wel eens willen zien of die leden uberhaupt ook zelf een horloge kunnen ontwikkelen die een eigen smoel hebben ontsproten uit de grijze massa :smile:. Pascal ga zo door, wellicht ook een idee om een quartz horloge in de markt te zetten, niet iedereen is wild van een automaat. Denk bijvoorbeeld eens aan een dames model in de toekomst :wink:. En je weet, je mag altijd een prototype naar mij opsturen, je moet tenslotte een horloge echt om de pols zien :stuck_out_tongue_winking_eye:.
Nogmaals, ga zo door Pascal, wens je alle geluk van de wereld toe. :+1:

5 likes

Ah kijk, had niet door dat dat je mening was! Ik dacht dat je iets heel anders impliceerde. Dan is het helemaal jouw goed recht!

Haha credits in dat geval voor je consistente aanpak na al die jaren! :wink::ok_hand:t3:

Bedankt! Het is zeker niet iets wat je er zo maar even bij doet, dat is Brunmontagne al jaren (gelukkig) niet meer. No worries, het is ook bewust een uitgesproken model wat niet iedereen zal bekoren!

Haha ik denk dat hij eerder een Tiger tank van vroegah bedoelt, maar ik snap het zeker.

2 likes

Ik reageer later vandaag even fatsoenlijk @fredpanarai1! Zit op de boot bij Skûtsjesilen haha.

Gelijk even iemand gecharterd met een fatsoenlijk pols!

Uiteraard met de nieuwe blauwe band en lapis dial!

16 likes

Hoe groot is die pols?

2 likes

17,5cm! :slight_smile:

2 likes

Ter vergelijk, naast de 42mm Aikon van @Riemersma!

4 likes

Met de Brunmontagne van meneer Brunmontagne! Erg onder de indruk van de dial en de mooie proporties in person.

9 likes

Ach ja, wat kan ik zeggen. Verandering is eng

1 like

Ferry! Ik ben weer thuis, dus tijd voor een inhoudelijke reactie.

Bedankt! Ik lees hier absoluut veel ideeën en suggesties waar ik iets mee kan.

Het gebolde glas vind ik nog wel een interessante optie om eens uit te proberen, maar dan zal er überhaupt ruimte voor gemaakt moeten worden. De Sellita is sowieso iets wat nu wordt onderzoekt, evenals de geopperde Miyota 9 serie.

Ik persoonlijk vind dat een geribbelde kroon de balans verstoord. Maar een andere kroon is in feite zo gemaakt, dus wie weet kan ik het nog eens proberen. Haha mooi compliment, bedankt. De grijze plaat is inderdaad top, al zeg ik het zelf. De tijgeroog, in de combinatie met de kleur van de kast zie ik zo niet echt passen. Maar ook die kan ik er als experiment nog eens inzetten natuurlijk. Oei de lume, volgens mij zijn er wel eens foto’s van voorbij gekomen, maar ik kan er wel eens een foto van maken evt.

Ik vind het ook gewoon leuk om een project als dit hier op het forum te delen. Vooral omdat het veel feedback oplevert, maar zoals ik al zei ook vooral omdat ik veel geleerd heb op het forum door de jaren heen. Dat laatste is leuk meegenomen, maar niet de insteek. Ik hou ook gewoon van een open manier van communiceren, leuk om te lezen dat die manier als positief opvalt.

Haha dat lees ik graag, bedankt!

Haha ik lees alles, en als ik er iets mee kan dan doe ik er wat mee. Reacties zonder inhoud zijn leuk voor de opvulling, en als er wat humor in zit dan kan ik er wel om lachen. Ik denk dat iedereen in de basis iets kan ontwerpen, het is vooral een kwestie van doen.

Het kleinere model komt er zeker aan. Ik hoop dit jaar nog zelfs. Die zal inderdaad worden uitgebracht met een quartz uurwerk en zal rond de 36mm uitkomen schat ik zo in. Prima geschikt voor de kleinere pols en vriendelijker qua prijs.

Hahaha dat snap ik! Aan gewilligheid geen gebrek wat dat betreft :wink: .
Thanks Ferry! Ik ga er wat moois van maken!

2 likes

Daar ben ik zeer in geïnteresseerd! Hoewel ik de 40mm Brunmontagne best kan hebben, draag ik soms liever wat kleiners. Quartz is prima. Hoef je niet te laten servicen en de batterijwissel kun je zelf doen. Als dat nieuwe model dan ook nog een Brunmontagne-uitstraling heeft, dan ga ik mijn voornemen om tot 1/7/2025 geen nieuw horloge meer te kopen misschien herzien.

3 likes

Het wordt letterlijk een 36mm variant van de bekende Representor, met quartz :slight_smile: .
Met name qua dikte wordt die een stuk dunner (8.8mm) dan de huidige, met een L2L van rond de 41mm.

Maar goed, het gaat hier natuurlijk om het nieuwe concept haha. Nu ik beide lederen banden heb laten zien, welke geniet nu de voorkeur? Lapis of de grijze?

2 likes

Wat een mooie maat! Wat wordt de kastkleur? Ik denk dat ik de voorkeur geef aan die blauwe band.

1 like

Ik denk dat ik in eerste instantie voor staal ga! Staal/blauw en een nader te bepalen kleur.

Ah bedankt! Beide geven een heel andere look (uiteraard) :slight_smile: .

2 likes

Omdat ik de stalen al heb zou ik misschien voor de blauwe gaan…Maar dat zie ik t.z.t wel. Leuk hoor.

2 likes

Zie je Pascal, dames wachten met smart op een damesmodelletje :wink:. En de heren op het nieuwe model wanneer die uitgeleverd gaat worden :+1:

2 likes

Haha tis wel een gevalletje N=1, maar het is een start inderdaad :wink: .
Enthousiasme wordt altijd gewaardeerd! :slight_smile:

Ik ben ondertussen nog met een aantal leuke projecten bezig, maar daarover later meer!
Eerst wil ik dit horloge top uitgewerkt hebben. Enuh mensen, nog suggesties voor namen?!

1 like

play line :smile:

1 like

Ik vind het onwijs tof wat je doet en moedig je vooral aan! Persoonlijk houd ik niet van titanium maar die wijzerplaat van Lapis is super! De kast heeft ook wel een eigen smoel. Wat best een prestatie op zich is. Met een Sellita SW200 zal de prijs al snel richting Longines, Oris etc gaan. Daar zie ik nog wel een uitdaging. Desalniettemin zal ik de voorgang zeker met enthousiasme volgen!

1 like

Haha probeer het nog eens!

Bedankt, leuk om te horen! Ja titanium moet je net “liggen” natuurlijk. De één vind het een fijn/mooi, de ander heeft liever rvs. Met name het gewicht hoor ik wel vaker als voor- en nadeel bij titanium.

Doet me goed om te lezen dat je het een horloge met een eigen smoel vindt. Uiteraard iets waar ik me ook op richt, maar de bevestiging dat het lukt is natuurlijk altijd fijn. Klopt ook dat ik met dergelijke uurwerken en specs, met NL productie, ook in die range kom. Ik zie het niet als een uitdaging omdat er daar immers veel van worden gemaakt en dit een horloge zal blijven in kleine oplagen. Uiteindelijk weet je nooit wat er in de toekomst gaat gebeuren, en ik mag met trots zeggen dat er veel animo voor is onder mijn bestaande klanten, maar ik heb niet de verwachting hier op korte termijn duizend stuks van te gaan verkopen. Iets wat met de Representor al is gelukt ondertussen.

Leuk dat je het blijft volgen! Ik hoop regelmatig nog met leuke updates te kunnen komen. Helemaal naar aanleiding van de suggesties die hier voorbij komen.

2 likes

Nou vooruit dan, omdat jij het bent :grin: Line play :rofl:. Natuurlijk zou de beste naam zijn: FerAssie :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like