Nieuwe aankoop

Jup. Koop een 2000 euro flatscreen, een 800 euro Hamilton, steek 1000 in je zak en kom de resterende 700 “opzuipen” in Brabant met carnaval. Succes gegarandeerd!

Rene

goed plan :smiley:

In Den Haag lekker rondneuzen in de etalages van de juweliers, je geld zeker niet in je kontzak steken!!! geheid dat je er snel vanaf bent door leden van de anti horloge brigade…

En als je uiteindelijk een echt schitterende klok op het oog heb dan moet je gaan toeslaan.

Welke merken zijn imo apart nou ik dacht even aan : Zenith , Oris, Tag Heuer, Eberhard & co een Alpina avalance, ook een favourit is de Longines admiral(zeer betaalbaar) en waar je zeker ook eens naar moet kijken is de Panerai.

Mijn favo is op dit moment de IWC portofino chronograaf(tu) ongeveer 3400 euro maar ik denk dat mijn vrouw m,n haren uit m,n koppie trekt als ik weer eens over een ander klokkie begint en ik ben al kaal!!! ik bezit zelf een Breitling Crosswind uit 2001 , een Omega deville (quartz)18k uit 1995, een Tissot automatic uit 2005 een pas verkregen Swiss technology automaat met een eta 2824-2 uurwerk erin.
Dit was een eindexamen stuk van een uurwerk hersteller die dit klokje in en uit elkaar moest halen voor zijn eindexamen, zeer uniek dus!

Een 3 tal Seiko’s automaten waaronder de bekende Black monster, de Samurai titanium en de Atlas, een 2 tal Bulova’s quartz, een 3 tal Heineken klokjes(quartz) en de altijd goed lopende swatch chronograaf.

En ik ben nog steeds met het horloge virus besmet , zal waarschijnlijk niet meer overgaan ook denk ik.
Maar als de financiele ruimte er weer eens is dan zijn de IWC portofino en de Tag heuer Link calibre 16 mijn grote aandacht opzeker waard!.

Bigrosa Schreef:

… en ik ben al kaal!!!

Nou, dan kan je dat risico wel nemen:):slight_smile:

Geachte dames en heren,

Ik wil een ieder danken voor de informatie, ik zal zeker bij iedere juwelier een kijkje nemen

Verder wil ik nogmaals aangeven dat het natuurlijk niet op hoeft, maar ik wil dus geen Hamilton, ik wil iets bijzonders, vandaar mijn vraag op dit forum.

Daarnaast heb ik al een lcd (beste Rene), en het is de bedoeling dat er iets bijzonders aangeschaft zou worden

haha! ja ik kan dan wel een risicootje nemen ze kan trekken wat ze wil maar veel van m,n koppie is er toch niet vanaf te plukken…

Bigrosa Schreef:

haha! ja ik kan dan wel een risicootje nemen ze
kan trekken wat ze wil maar veel van m,n koppie is
er toch niet vanaf te plukken…

:smiley:

Ik zou met dat geld hetzelfde doen als stairman5113, dus een Rolex kopen. Een Submariner zou ik dan kiezen.

S Jansen Schreef:

maar ik wil dus geen Hamilton, ik wil iets bijzonders, vandaar mijn vraag op dit forum.

Tja als jij het zo ziet moet je het niet aan horlogeliefhebbers vragen, maar moet je het helemaal zelf doen.

Want ik vind een Hamilton wel bijzonder.

Gewoon kopen wat je mooi vindt, en geen prestigeklok kopen omdat het budget er is.

Aan een herinnering hoeft geen prijskaartje te hangen

Vragen staat vrij. Met de antwoorden kan een ieder doen wat hij/zij wil.
En als het geen Hamilton wordt? Soi, dan maar wat anders, er is genoeg keus.
De vraag was toch om op ideeën gebracht te worden? Nu, die zijn ruim langs gekomen:)

Beste Tom Vreeken,

Inderdaad, er zijn veel mooie exemplaren voorbij gekomen, welke ik vrijwel allemaal in gedachte zal houden waneer ik weer eens bij een juwelier loop te neuzen.

Ik wil een ieder bedanken voor zijn/haar reactie.

En natuurlijk ook allemaal fijne feestdagen.

Met vriendelijke groet,

S Jansen

Ik heb deze items heel nagelezen. Ik kan eigenlijk niet begrijpen,dat je als 18-jarige, met een budget van 4500 euro nog moet vragen welk uurwerk bij je past.
Ik heb de uhren exclusiv 2009 nog eens doorbladert, en ik kan me echt niet voorstellen dat ikzelf mijn keuze niet zou kunnen maken…
Misschien voorlopig toch maar gaan voor de allereerste reactie…verder sparen voor een auto…etc… en koop bijvoorbeeld een U-boat zoals je ergens vermeld van een 400 euro…dan ben je al goed weg…

Beste A117123,

Bedankt voor je reactie,

Het is niet zo dat ik niet zelf iets kan bedenken, maar het gaat er meer om, dat wat ik bedacht vrij voorspelbaar is/was. En ik wilde van de kenners weten of zij misschien nog goede ideeën hadden.

Misschien bijzondere modellen, of misschien bijzondere merken met een leuk verhaal.

Fijne feestdagen nog

www.officinepanerai.com

Hier ben ik zelf helemaal weg van. Mooi merk met traditie en stijl.

rolex sub geheel staal lekker tijdloos past overal bij sportief en nog goed te verkopen over 20 jaar

Uiteraard kopen wat je zelf mooi vind, maar als je eens wat andere merken wilt bekijken dan Hamilton of Breitling:

• Jaeger leCoultre (Master Control, Master Hometime)
  • IWC (een Mark XVI of Aquatimer)
  • Als je 'm in de US koopt kun je zelfs denken aan een Jaquet Droz l’Origine
  • Rolex Milgauss (is wat minder “gewoon” dan een sub bijv - niet dat er iets mis is met een Sub overigens)
  • van der Gang of vd Klaauw (“steunt elkaar - koop Nederlandsche waar”)
  • Sinn - hiermee blijf je ruim binnen je budget
  • Nomos - ook ruim binnen budget

Gewoon maar wat tips :slight_smile: Veel zoekplezier gewenst !

Groet
Mark

Beste Mark,

Ik wil je danken voor een opsomming van enkele mogelijkheden.

Ik heb besloten om alle modellen die hier genoemd worden, eens nader te bekijken, en de gene welke op internet bevallen, ook daadwerkelijk eens te gaan proberen.

Nogmaals Mark, dank voor dit mooie lijstje,

Met vriendelijke groet,

Sven

Wat ik me trouwens even afvraag,

Is het misschien gek om te kijken naar een Rolex Sea-Dweller?

Of is ie ruim buiten budget??

Met vriendelijke groet,

Sven

chrono24.com

Helemaal niet gek. Verschil tussen een submariner en sea-dweller is de diepte tot welke je 'm mee kunt nemen - hiermee is ook de dikte van de kast verschillend (dikte saffier glas enzo).

Voordeel is dat je alle Sub en SD modellen ook volop tweedehands kunt krijgen. Kijk bijv eens op de websites van Steiner of Burger in Maastricht of William Wien te Wageningen.

Groet
Mark