Nieuwe aanwinst: Longines Conquest Heritage

Ik had ‘m al even laten zien, maar dit horloge verdient absoluut een eigen NA topic. Deze aanschaf is het resultaat van mijn zoektocht naar de -voor mij- perfecte dress watch. Ik dacht dat ‘m gevonden had in de Orient Star Classic. Nadat de eerste liefde bekoeld was begon ik toch te twijfelen; 38,5 mm is op papier een mooie maat, maar ik praktijk vond ik het horloge te groot dragen voor een dresser. Ongeveer op het moment dat ik begon te twijfelen kwam er wat extra horlogebudget beschikbaar, dit deed me besluiten de Orient Star op het blauwe gedeelte te zetten en een stapje hoger te gaan shoppen. In eerste instantie was ik voor de Orient gegaan omdat ik het horloge me deed denken aan een ander horloge wat ik erg mooi vind; de Longines Flagship heritage. Aangezien deze ook 38,5 mm in diameter is en ik niet twee keer dezelfde fout wilde maken kwam ik uiteindelijk bij de Longines Conquest Heritage ref. L1.611.4.75.2 uit.

Wat ik erg gaaf vind is dat Longines het heeft aangedurfd om met dit Heritage model heel dicht bij de Conquests uit de tweede helft van de jaren ’50 te blijven. Zo meet de diameter slechts 35 mm en is het ‘glas’ gebold hesalite. Verder zijn de pie-pan wijzerplaat en de gouden gefaceteerde indexen duidelijke verwijzingen naar de 50’s. Ik had graag gezien dat de Heritage net als het origineel een manufacture uurwerk had, helaas is het Longines L633 uurwerk wat in de kast tikt ‘gewoon’ een ETA 2824-2 (élaboré) met een Longines rotor.

71 likes

3 likes

Zeker oog verblindend !!!
Wat een pracht !!

1 like

En zo is dat!

Mooi horloge (en wat een caseback)!

1 like

Nice! Mooi horloge hoor. :ok_hand:

1 like

Mooi hoor! Geniet er van :+1:

1 like

Manjefiek! :heart_eyes:

1 like

Super! Zelf ook lang naar deze gekeken :slight_smile:
(Uiteindelijk afgeknapt op de datumpositie)
Formaat is ind. gewoon prima :+1:

1 like

Mijn beste,

Chapeau!!
Een magnifieke verworvenheid!!
Schoonheid “avant la lettre”!!
Ik wens je er dan ook een langdurige tijd mee!!:watch:

Orologio Signaturis Temporis :wink:

1 like

Wat een prachtig horloge.
Proficiat met je NA.
Heel veel draagplezier.

1 like

Een van de mooiste vintage modellen imo. Van harte :ok_hand:

2 likes

Wat een mooi horloge en je hebt helemaal gelijk in wat je schrijft. :slightly_smiling_face:

Van harte gefeliciteerd!

Ik heb al een aantal jaren de modernere versie. Ziet er verder exact hetzelfde uit- hetzelfde uurwerk ook- maar is iets groter en heeft een licht ‘domed’ saffierglas. Met mijn extra brede polsen draagt dat heel fijn, maar ik vind de 35 mm eerlijk gezegd mooier… :wink:

Je hebt een top aankoop gedaan, want het zijn heel goede horloges en ook heerlijk om te dragen. Daarnaast zijn ze écht chique en je ziet in het ontwerp zeer duidelijk de ‘heritage’ van het mooie merk Longines.

Heel veel plezier ermee! :slightly_smiling_face:

EDIT: nog een wat late aanvulling… naar wat ik mij heb laten vertellen- tijdens mijn eigen aankoop- dateert jouw model oorspronkelijk uit 1958. :slightly_smiling_face:

2 likes

De waarheid duidelijk gesproken hier, mijn waarde horlogevriend David. :ok_hand:

2 likes

Schitterend!! Hierbij een foto van z’n broer die ik mag dragen.
Heel veel plezier met de aanwinst!

7 likes

Het is een beauty… in geel goud als ik het goed zie. :ok_hand::heart_eyes:

Dankje, en wauw. Heel mooi die chrono :heart_eyes:

1 like

Heel mooi, zeker op die ingetogen band.

1 like

en nog een :+1: (omdat we geen 2 likes aan een post kunnen geven)

2 likes

Thx. In roségoud

2 likes

:heart_eyes::ok_hand:

1 like