Nieuwe aanwinst: Orient Star Classic

Daar istie dan :wink:. Vroeg me al af wanneer de NA zou verschijnen. Mooi hoor. Ook met indicator :wink:. Ik vind daarnaast de combinatie met de band erg mooi, dus hopelijk is het stugge er snel af. :+1:

1 like

Een prachtige Orient Star! :ok_hand: Veel plezier ervan!

1 like

Gefeliciteerd! Heel, heel mooi!

1 like

Tsja, aan de achterkant heeft het weinig zin, hè? :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Gefeliciteerd!
Mijn exemplaar met blauwe wijzers heeft de afgelopen maanden veel voorrang gekregen.
Vanwege de leren band vind ik het een echt “winter-horloge”.

En een hoor- en voelbare rotor heeft zo z’n charmes.

1 like

Die zag ik ook inderdaad. Geen idee of er verschil is, ik ben voor de goedkoopste gegaan :man_shrugging:

1 like

Vind ik wel. En er zijn anderen die daar ook zo over denken:

Maar goed, da’s eigenlijk geen gepaste discussie in deze NA. :slight_smile:

4 likes

Iets andere prijsklasse wel denk ik :grin:

Jazeker, maar wel dezelfde horlogeboer. Orient Star en Credor leven ook gewoon lekker onder één holding.

Sorry voor die OT, hoor. Ik wilde maar aangeven dat een power reserve ook op de achterkant zin heeft. Zeker als je het over meerdere dagen hebt.

3 likes

Voor beiden valt inderdaad wat te zeggen. Want als je hem om hebt hoef je je geen zorgen te maken om de power reserve. Maar ik vind het wel een leuke complicatie om te zien.

1 like

Dan wellicht, maar even je horloge afdoen om onderop te kijken hoeveel je looptijd er nog resteert? Hmm :thinking:

Wel een mooie Credor uurwerk trouwens, ik heb wel eens gekeken naar de Pacifique range maar ik denk dat ik ze toch even iets te “bling” vind.

Sorry @Stefanmol voor het tijdelijk kapen van je topic. Hier een vintage OS om het goed te maken :wink:

2 likes

@Stefanmol Geweldig mooie watch met een prachtige inleiding, veel plezier met deze OS :+1:

1 like

Goeie koop !
Mooi ook !!!

1 like

Volgens mij komt het prijsverschil doordat de nieuwste versie saffier heeft ipv mineraalglas.

Gefeliciteerd! Prachtig horloge met de gouden accenten. Klassieke schoonheid.
Ik ben ook al enkele jaren heel gelukkig met de mijne:

7 likes

Mooie combi met die band :ok_hand:

1 like

Het is nog ingewikkelder :slight_smile: De WZ0271EL (rond de € 500) en de SAF02005S0 (rond de € 250) zijn volgens mij identiek (beide mineraalglas). Wellicht zit het verschil in de markt waarvoor ze bedoeld zijn (JDM/niet JDM)? Dan is er nog de RK-AF0003S (rond de € 600), hetzelfde horloge maar dan met saffierglas.

2 likes

Nieuw bandje, echte hagedis :lizard: Ik waan me in 60’s sferen met deze chique combi.

giphy (2)


De OS sluiting past zelfs, wel met de ‘pin’ van de hagedisband.

4 likes

Wat een prachtig horloge, enjoy!

1 like

Ik zag deze koperen hagedissen liggen en moest een foto maken :smile:

5 likes