Nieuwe aanwinst: Orient Star Classic

Nadat ik de knoop had doorgehakt was het nog even spannend of hij wel aan zou komen, maar hier istie dan; mijn eerste Orient Star:

Ik was op zoek naar een betaalbare dresser met ‘60’s looks, en die heb ik met dit horloge gevonden. Dit is het ‘instapmodel’ Orient Star, en is in die zin een beetje vergelijkbaar met de Seiko Cocktail Time in de Presage lijn. De afwerking is erg goed, duidelijk een stap boven de ‘gewone’ Orients. Wat voor mij een pluspunt is, is de diameter die met 38,5mm m.i. bijna perfect is.


Het uurwerk ‘hackt’ en is met de hand opwindbaar. Ook hier is de afwerking een stuk mooier dan bij niet-star Orients en e.e.a. voelt erg degelijk aan. De rotor is helaas wel vrij lawaaiig. Dit hebben de Zwitsers, ook in deze prijsklasse toch beter voor elkaar.


De gouden opgelegde indexen zijn erg strak. De wijzerplaat loopt af aan de rand. Ik zou het geen pie-pan noemen, het effect is iets subtieler. Net als de heeeeel lichte sunburst die een soort zilveren gloed aan de champagnekleurige plaat geeft.


De band is erg mooi maar vrij stug. Misschien is het een kwestie van indragen, maar als iemand nog een soepele donkerbruine band heeft in kroko of hagedis(print) waar hij vanaf wil houd ik me aanbevolen. De OS sluiting is erg mooi, en maakt het geheel echt af.

51 likes

Ziet er prachtig uit Stefan!

1 like

Zeer mooi! veel plezier ermee!

1 like

Netjes, mooi horloge!

1 like

Mooi hoor, heeft inderdaad die ‘vintage look’. Stijlvol :ok_hand:

2 likes

Understated chique! Mooi hoor!

1 like

Veel plezier mee gewenst!

1 like

Echt heel mooi. Gefeliciteerd Stefan.

1 like

Erg mooi! Veel plezier met deze topper :+1:t2:

1 like

Mooie dresser! Veel draagplezier!

2 likes

Prachtig! Groeten van haar zuster! Het is er eentje dat altijd complimenten losweekt :slight_smile:

5 likes

Met zilverkleurige indexen ook heel mooi, ik heb best even getwijfeld. Je moet wel iets meer bewegen! :grin:

2 likes

Kzit al zo’n 8 dagen thuis, schouder gebroken, arbeidsongeval, als alles goed gaat vrijdag opnieuw aan de het werk, dus dat bewegen dat is niets momenteel. Had de star nu net wel voor de gelegenheid even omgedaan. Loop al 5 dagen aaneen met mijn nieuwste aanwinst.:slight_smile: .

4 likes

Altijd goed Orient Star… veel plezier ermee :+1::grinning:

1 like

Mooie aanwinst! Veel (draag)plezier ervan gewenst! :smile: :+1:

P.S. Ik hou van lawaaierige rotors. :crazy_face:

2 likes

Aii beterschap!

1 like

Gefeliciteerd, wat een mooie klassieke dresser :star_struck: Sterkte @TenebraeNoctis

1 like

Daar kan je qua banden veel kanten mee op.

thumb_preview_5312_v10

7 likes

Prachtig, zoiets zoek ik nou in quartz met zilveren wijzers, of gekleurd.

Prachtige band voor dit horloge (en bedankt voor de aromatische nostalgie) :yum:

1 like