Nieuwe aanwinst Steinhart OOV

Morgen kan ik dan eindelijk mijn nieuwe Submariner (116610LN) ophalen. Aangezien deze bij de officiele dealers uitverkocht was, moest ik er 4 weken op wachten. Voordat ik hem kon betalen, moest ik eerst mijn GMT (116710LN) verkopen, maar tot mijn schrik was dit binnen 24 uur gedaan (Misschien te weinig voor gevraagd, maar goed, dat is de befaamde koe).
Aangezien geduld niet een van mijn beste eigenschappen is, heb ik een paar weken terug toch nog maar een extra horloge voor onder de kerstboom gekocht, en over deze aanwinst gaat dit topic.

Het is voor de meesten een oude bekende nl de Steinhart Ocean One Vintage. Een simpel duikhorloge uit de lagere prijsklasse, die qua uiterlijk gebaseerd is op de Rolex 6200 uit 1954 met de Explorer wijzerplaat layout. Nu is een zgn ‘homage’ normaal niet echt mijn ding, maar het origineel heeft een paar enorme nadelen. Het bepalende nadeel is uiteraard de prijs (vanaf 150.000), wat het voor mij onbereikbaar maakt. Al zou ik bv 30miljoen in de loterij winnen, dan pas zou het tweede nadeel van belang zijn, nl de kastdiameter van 36mm. Dit is voor mijn polsen echt veel te klein.
Dus zocht ik naar iets betaalbaars wat er op lijkt, met een Vintage uitstraling, maar wel met de voordelen van een moderne klok.
Deze Steinhart voldoet daar perfect aan. Een voor mij ideale afmeting (42mm), Saffierglas, een simpel maar betrouwbaar ETA uurwerk, en evengoed de warme Vintage uitstraling, door de wijzerplaat kleurstelling, het bolle glas, en zelfs met de zgn ‘Lugholes’. De afwerking is ook nog eens verbazingwekkend goed voor deze prijs. Het enige wat ik mislukt vind is de sluiting van de metalen band. Deze doet erg goedkoop aan. Ik ben toch niet van plan om de stalen band veel te gebruiken, dus daar valt prima mee te leven.
Wat vindt jij er van ? Ik heb toch ook maar even een foto van originele Rolex 6200’s bijgevoegd, ter referentie.

11 likes

Je hebt erg goed nagedacht over je aankoop :+1: en ook ik vind t een erg mooi horloge. Maar ik heb zelf de voorkeur voor een stalen band.

Mijn beste,

Dat is een fantastische aanwinst.:+1:
Veel plezier er mee.
En wat de band keuze betreft, ik vind de nato-band hem erg goed staan!!

Orologio Signaturis Temporis. :wink:

Eerlijk? Ik vind het model het saaiste horloge ter wereld, honderdduizenden keren gekopieerd van goedkope tot dure merken. Het enige wat ik leuk vind van de jouwe, is het rode driehoekje. :smiley:
Maar trek je er maar het niets van aan, tegenover mijn niet houden van, staan duizenden liefhebbers.
Ik vind het echter de Opel Kadett of misschien tegenwoordig VW Golf van de horloges, geen bal aan. :no_mouth:

Steinhart: Bang for buck, proficiat!

Wat is er mis met een Golf :neutral_face:

Je zou eerder denken dat wanneer iets veel verkocht wordt dat ze dan erg in de smaak vallen.

1 like

Hema worst…brrrrr :grin:

1 like

Leuke zoethouder tot je SubC binnen is! Houd je 'm denk je, of staat ie morgenavond al in het verkoopgedeelte? Denk dat je 'm dan snel kwijt bent, wie lust er nu geen Hema worst :wink:.

On-topic en wel aardig: Leuke aanwinst! Los van of het hommage of knock off is, leuke aanwinst.

Je ziet hier vaak een berg rommel voorbijkomen waar je U tegen zegt. Vind ik deze nog wel mooi. Als je een rip off van een knockoff van een kopie van een hommage van het origineel draagt vind ik niet dat je hoog van de toren moet blazen als iemand anders een nieuw horloge voorstelt…

1 like

Naar mijn smaak, teveel. Maar gelukkig dat smaken mogen verschillen toch?

On topic: leuke klok, proficiat!

Proficiat, leuk alternatief!
Heb er ook meerdere keren naar gekeken,
maar heb me tot de dag van vandaag steeds kunnen beheersen…

On topic. Niet mooi omdat er zoveel van zijn vind ik een raar argument. Was wat ik ermee wilde zeggen.

bedankt voor de veelal leuke reakties. Ook reakties van mensen die een andere smaak hebben kan ik erg waarderen hoor. Dat maakt het een stuk minder saai.

Off Topic: Tja, blijkbaar houd ik wel van eenheidsworsten. Ik heb nl ook 7 (!) Golfjes gehad. Prima auto’s hoor, waar ik met heel veel plezier in heb gereden. Nu het me financieel wat beter gaat, is er wat anders voor in de plaats gekomen, maar dan wel weer een eenheidsworst (Polo) er bij voor mijn vrouw, :smile:

On Topic: De Steinhart ben ik echt heel blij mee. Prijs/kwaliteit is in ieder geval helemaal top. Ook een echte aanrader voor mensen die wel van dit soort klokjes houden, maar niet het budget hebben voor bv een Tudor Black Bay Heritage.

2 likes

Van harte met de nieuwe aanwinst en mooi om stukje erbij te lezen.

Hij staat bij mij ook op de shortlist voor de zeer korte termijn, maar er zijn al wat anderen tussendoor gekomen, dus nog heel even wachten.

Ik zal hem op de lederen band kopen, vind ik zelf wel mooi hierbij passen. En anders koop ik nog wel iets anders qua vintage leren uitstraling. Zou hier het oorspronkelijk Bond bandje (met donderrode banden) misschien bijpassen? Heb die nog niet in 22mm gezien namelijk (wel met felrode bandjes, maar dat klopt niet).

Ik heb nog wel even getwijfeld omdat de plaat toch grijs is (donker weliswaar, maar toch). Zwart is toch net iets mooier vind ik (zelfde zie je bij de Vintage Red: oude plaat was zwart en viel beter in de smaak dan huidige grijze). Maar ga hem toch maar aanschaffen: resale value is zo goed…:smile:

Mooie aanwinst! Enige wat ik jammer vind zijn de mercedeswijzers, had hem liever gezien met broad arrow achtige wijzers.

Maar ja dan was de link met de 6200 er niet meer natuurlijk.

Waarop zou je hem dragen? Nato of leer? Ik vermoed dat een vintage bruin lederen band hem prachtig zou staan…

mvg Matthias

1 like

Zo ken ik je weer. Als je geen geld te besteden hebt, mag je geen mening hebben. :-1: Wil je voortaan niet meer op mij reageren, het is toch nooit positief.

Imho prima.klokje vh geld. En sluiting… M’n ouwe seadweller doet het niet veel beter :blush:

Niet zo janken, jij kraakt een ander zijn spul toch ook af?

2 likes

Proficiat, veel plezier met deze keuze.

Nee knulletje, ik geef mijn mening, dat ik het saai vind, dat vind ik ver van afkraken afzitten.

Nogmaals, zal ik mijzelf quoten, want het schijnt niet door te dringen.