Nieuwe Christopher Ward 36mm

De ‘tiffany’ is al sold out, haha. Ik ga mijn eigen kaka eens laten opdrogen en in turquoise spuiten, zal ook wel verkopen.
Maar goed, ik zit toch érg te kijken naar de rode, misschien de gele :drooling_face:

1 like

Wijzers zijn te kort, de lume is niet best.

Misschien niet het ergste wat had kunnen gebeuren.

Die turquoise is niet in de Pantone kleur die Tiffany gebruikt. :slight_smile:

Mijn vrouw vond de rode zeer cool, maar ik kan niks met rood. Gele besteld.

Subliem? Sorry, Tudor’s afwerking is gewoon goed, maar ik kan een willkeurige GS naast zo’n ding leggen en je ziet wie er de hoofdmeester is. Ik zou die wedstrijd nog wel met een Citizen Chronomaster van 1700 ballen aandurven, eerlijk gezegd.

Christopher Ward prijs ik niet de hemel in, maar alle CW’s die ik vast heb gehad waren beter afgewerkt dan de prijs zou doen vermoeden. Dus als Tudor wat basic is voor 3000 en CW boven z’n gewichtsklasse bokst voor die 1000, dan ontmoeten ze elkaar al gauw in het midden, nietwaar?

Niks tegen Tudor. Vind ze super cool. Die koop je voor het karakter, in mijn beleving. Met name de zilveren BB58 is een plaatje. Zelf heb ik de BB58, FXD, BB36, BB58 925, de Ranger, de North Flag en nog een ouwe Prince vast gehad en die zijn allemaal gewoon erg tof, maar verre van superlatief.

Afwerking wordt maar langs één lat gemeten hier: Grand Seiko. Dat kun je kleingeestig noemen, maar dat is wel hoe ik er tegenaan kijk.

6 likes

Die lume kan ik prima mee leven, de wijzers vind ik wel prima. Het is de glossy blinkende zwarte plaat die ik prachtig vind :heart_eyes:

Heb je d’r een besteld? :raised_hands:

Ja. Ik vond het grappig om te zien dat turquoise al uitverkocht was. Ikzelf zat tussen rood en geel te twijfelen. Ben voor geel gegaan omdat ik weet dat rood het bij mij in de doos niet gaat redden. Ik heb een hekel aan rood, dus m’n vrouw heeft pech. Voor leer gekozen, want bracelets, daar heb ik genoeg horloges mee.

Zeg nou zelf, met die 10% welkomst-korting er af is het toch een hartstikke leuk horloge voor niet al te veel geld? Overigens ging er wat fout met de korting en Paypal, dus heb ik contact gehad met de klantendienst van Christopher Ward. Man, die nemen dingen nog serieuzer dan Coolblue, zeg maar. Ik was onder de indruk: Prompt, vriendelijk, professioneel en alles per mail bevestigen binnen 3 minuten na het ophangen.

Dat zijn nou al brownie points, zeg maar.

10 likes

Ik vind ze tof, maar een 36mm met kleurtjes voor rond de 1k. Dan moet ik toch voor die dingetjes van Yvo Staudt gaan hoor.

Wel heel tof de CW met die opgelegde indices, hou ik van. Mooi ding!!!

Edit:
Staudt is €1900,-. Dus okay deze is toch zeker een betere voor de helft van het geld :grinning_face_with_smiling_eyes::ok_hand::ok_hand:

1 like

Ontstaat hier zowaar een CW hype :thinking:

2 likes

De aasgieren cirkelen al rond het blauwe gedeelte!

4 likes

Vooral een zwarte op staal kopen mensen…

4 likes

Prima genuanceerd Chris. Over beide merken is wel wat te zeggen over afwerking: Tudor Pelagos waar de lume uit de bezel loskomt en bij de Tudor BB GMT datumproblemen.

De eerste serie C65 Super Compressor van CW heeft een behoorlijke misdruk op de bruine wijzerplaat. Het “Super Compressor” staat uit het midden, te ver naar links. Het viel mij tegen dat CW deze gewoon verkocht… (ja, het exemplaar wat hier te koop stond tijdje geleden had het ook).

Dit soort onvolkomenheden vallen bij mij ook onder “afwerking”. Op genoemde punten dus te mager.

2 likes

Zeker! Een gele of een witte op leer alsjeblieft! :hugs:

Ten eerste vind ik het jammer dat Yvo niet van deze tijd is. Waarom zou een 37mm horloge met een kleurtje een dameshorloge moeten zijn? Dan is de marketing van Nomos beter, die zetten de Club Campus (1100 op leer) gewoon terecht als unisex neer.

Gender marketing is zo 1992.

Ten tweede is die Staudt niet geschikt voor alle dagen. Dat ding is maar 30m waterdicht. Het uurwerk, da’s dan wel weer een mooi uurwerk, de 2892. Die zat ook in mijn Hamilton van 800 ballen, dus daar komt die duizend euro verschil niet vandaan op een lederen band.

Ik zie deze CW als concurrent van de Club, de 556 in kleur en de Farers van dit moment.

Laten we wel zijn: ook übercool, maar minder waterdicht met 50m.

6 likes

De Nomos Club oh ja.
Die wilde ik ook nog! :grinning_face_with_smiling_eyes::ok_hand::ok_hand:

@Fate_Amenable_To_Change. lekker hoor. Ik kijk al uit naar je review. En mocht de gele er dan nog zijn wie weet :sweat_smile:. (Nog) meer kleur in de collectie is nooit verkeerd.

Die farer hierboven lijkt me ook wel een mooie optie om nog meer kleur toe te voegen mja… Uitverkocht dus :unamused:

Must resist kudhobby

1 like

Yup, dat schreef ik hier al eerder, de after-sales is heel sterk bij CW. Leuk dat jij toch een CW erbij krijgt nu, met patatvorkje :wink:

Ik ga denk ik ook voor deze maar dan zwart.

@GMTplus1 heb jij ng tips zoals altijd om voordelig te scoren bij CW? Of is dat na de Brexit niet meer van toepassing?

1 like

Die zijn al op voordat ze uitkomen, de kleurtjes zijn namelijk limited en blauw is al op meen ik.

1 like

Als je niet in hun klantenregister staat is de code Welcome 10% korting.

Da’s nog altijd wat, toch?

1 like

Ja alleen heb ik meerdere aankopen daar gedaan dus ben geen nieuwe klant. Maar zal vast weer een voucher krijgen eerdaags.

Moet je trouwens iets extra betalen nog (zijnde geen EU, maar wel UK)?

MOD10 werkt nog voor 10%, ook voor terugkerende klanten volgens mij…

Nee, dat regelen ze netjes. Geen bijkomende invoer/BTW o.i.d.

2 likes