Nieuwe ‘Genta’ Tissot PRX, onbekend bij Tissot, iemand?

De bovenste is een (eenvoudige) Ronda, ik heb tot op heden nooit precies kunnen ontdekken wat er in de Ebel zit. Ze geven er een eigen caliber aan dat voor zover ik heb kunnen nagaan ook in Cartiers gebruikt is.

3 likes

Ik weet dat het volgende niet beweerd was, maar die Alpina en Ebel zitten wel in de categorie € 500 plus, toch?

Correct maar de bewering was dat Zwitserse quartzen slecht zouden zijn uitgelijnd. Een prijsklasse werd daarbij niet genoemd.

Overigens ook in een goedkopere prijsklasse herken ik dat beeld niet. Wil niet zeggen dat het niet voorkomt, zeker niet. Maar onder een hoek gezien lijkt het vaak alsof de markering niet goed wordt aangetikt maar dat is vertekening.

2 likes

Iemand zijn blauwe Prx al zat is of dat die ligt te verstoffen?

2 likes

Hier nog een vintage 40205. Ziet er nog netjes uit, maar hij loopt niet en de kroon is eraf.

Ondertussen is bij Bouwman de automaat uitvoering te bestellen als preorder.

6 likes

Hmm hij is goedkoper dan de gentleman.

Positioneren ze de PRX dan lager dan de gentleman lijn?

1 like

Mooi, al hoop ik nog op een kleinere variant.

Dat is een Toppertje :+1: voor die prijs, en in Frankrijk kost hij 650 € en een 10% welkom bonus, levering Juli staat er

3 likes

Kijk, goede tip :+1:t2:

1 like

Ik denk het, er zit een 23 jewel eta 2842 top grade uurwerk in. Ik weet niet wat er in een gentleman zit 25 jewel?

585€ gratis thuisbezorgd. Top tip. :+1:

1 like

Gentleman heeft een silicium balansveer; lijkt erop dat de PRX die niet heeft :thinking:

3 likes

Welke is het geworden…

Klopt!

Today, Tissot is launching the PRX 40 205, a reference which recalls that of the original model. This contemporary interpretation is on-trend and a credit to its predecessor. It retains all the essential characteristics, refines them, affirms them and gives them an improved finish, the quality of which is flawless

1 like

Net mijn blauwe prx quartz verkocht.
Mijn volgende aankoop zal waarschijnlijk de Certina Himalaya s.e.
zijn met de " gouden rand ".

5 likes

De Tissot PRX Powermatic is officieel hier!
Zojuist een artikel op Hodinkee: https://shop.hodinkee.com/blogs/journal/tissot-prx-powermatic-80-2021

2 likes

28 likes

Hee, de eerste PRX automaat hier van het forum.
Prachtig horloge :ok_hand:t2:

PS is dit de blauwe?

1 like

Ja dit is de blauwe! Slechte foto in avondlicht :sweat_smile: morgen wat mooie foto’s maken.

1 like