Ik doe niet anders; 95% van mijn vintage collectie komt via ebay uit het buitenland, en soms van de gekste plekken. Nog nooit iets kwijtgeraakt (afkloppen). Nu is de VS niet helemaal mijn favoriete land om te kopen vanwege de vaak hoge bijkomende kosten, maar een mooie horloge laat ik daarvoor echt niet schieten.
Soms is online kopen de enige manier. Je moet gewoon een goede afweging maken.
Een van mijn leukste vondsten kwam binnen in een gewone envelop
Overigens biedt de verkoper van deze 40205 geen internationale verzending aan. Je moet dus ook eerst de verkoper nog zien te overtuigen om naar Nederland te verzenden. Vaak vinden ze dat prima als je het vraagt, maar er zijn ook wel verkopers die dat eng vinden
Precies, ik ben blij dat ik mijn Finnen naar mijn schoonmoeder kan laten sturen.
Buitenland = eng
Vreemd, sinds vandaag stonden ze ineens op de website. Ze lijken daar zelf dus niet goed geinformeerd. Er stond bij dat de levering een 5 tal dagen zou duren.
Alleszins besteld in het zwart bij de Tissot online shop zelf.
Bij Olfert ook terug te bestellen zie ik.
Ik kreeg gisteren een berichtje van DHL dat het verzendlabel aangemaakt is. Dus misschien krijg ik hem eind deze week
Mijn vaste juwelier is een erkend tissot dealer en heeft vandaag even voor me gebeld naar tissot België omdat ik em toch wel heel graag wil.
Vanaf volgende week kunnen AD’s dit horloge voorbestellen vertelde ze me.
Nu zijn ze weer weg; tenminste, de afdeling PRX is leeg
Ah, op de Belgische site, op de Nederlandse niet
Bij mij staat DHL morgen voor de deur met een pakketje van Olfert.
Vooralsnog twijfel ik of deze op het verlanglijstje gaat. De maat maar vooral de grote lug to lug afstand (zeker omdat de “knik” pas bij de eerste schakel begint.
Weet iemand of het blauw blauw is zoals in de automaat van de Gentleman? Of meer paarsblauw zoals in de quartz versie van de Gentleman
Vandaag ook besteld bij Olfert. Schijnt op voorraad te zijn…
Ik wacht af…
Krijg hem morgen als DHL meewerkt
Oei. Ik was paar dagen geleden enthousiast. Maar als ik nu weer terug kijk merk ik dat het “PRX” printje mij irriteert. Ook youtube filmpje bekeken en valt mij toch erg tegen hmmm.
Maar ben benieuwd naar oordeel HF’ers zodra ze binnen zijn.
Hij is binnen, en ik vind hem heel mooi. De wijzerplaat is echt donkerblauw, dus geen paars. Alles ziet er prima uit en voelt solide aan. Er zit een lichte sunburst in de dial. Ik vind het mooi zo
En dan hier wat plaatjes:
De 12 uur marker is mooi gemaakt met een sleufje in het midden
Ziet er erg fraai uit
Ik vind hem mooi, en de foto’s ook!
Wat is jouw polsmaat?
Nu kwam ik deze Seiko tegen, die ook wel wat Genta-achtigs heeft. Met 36mm zou dat mogelijk een optie voor degenen met kleinere pols zijn??
Noot: geen ervaring met die site
Tussen de 18,5 en 19cm.
En die Seiko is een leuk model, en heeft idd wat Genta invloeden. Wel jammer van die oldskool alarm roostertjes
Hij is ook van 1972