Zag dit bij een juwelier in de etalage ook. Jammer dat anderen dan wel strak op de indices tikken, zeker als je zelf een slechte treft.
Geen 40205 maar een automaat due er wel wat op lijkt. Fijnere maat voor de kleine polsen
Heeft er wel wat van weg. Bij dat exemplaar heb ik 2 opmerkingen:
dikte staat er niet bij, maar lijkt vrij fors (past ook wel bij automaat);
het lijkt een behoorlijk gepolijst ding. De scherpte is er wel vanaf.
Denk dat zowel de dikte als het polijstwerk erger lijken dan het is door de groothoekfoto’s. Maar inderdaad is geen nieuwe
DaLuca
2 april 2021 om 17:31
370
Zwitserse quartzen zijn slecht als het gaat om de uitlijning op de indices… (Los van de HAQ geen enkel model goed uitgelijnd gezien)
Japanners hebben dit vaker goed voor elkaar ook bij de goedkopere modellen
1 like
Heerlijk, zo’n onzin bewering… Even snel ter illustratie
4 likes
DaLuca
2 april 2021 om 17:44
372
Vergeet de toevoeging niet dat IK ze niet gezien heb… Sjezusmiena
1 like
DaLuca
2 april 2021 om 19:18
374
Thnx!
Wordt gewaardeerd
Uit interesse… Zijn deze quartz eta’s? (Neem aan van wel)
1 like
DaLuca:
quartz eta’s
De bovenste is een (eenvoudige) Ronda, ik heb tot op heden nooit precies kunnen ontdekken wat er in de Ebel zit. Ze geven er een eigen caliber aan dat voor zover ik heb kunnen nagaan ook in Cartiers gebruikt is.
3 likes
Ik weet dat het volgende niet beweerd was, maar die Alpina en Ebel zitten wel in de categorie € 500 plus, toch?
Correct maar de bewering was dat Zwitserse quartzen slecht zouden zijn uitgelijnd. Een prijsklasse werd daarbij niet genoemd.
Overigens ook in een goedkopere prijsklasse herken ik dat beeld niet. Wil niet zeggen dat het niet voorkomt, zeker niet. Maar onder een hoek gezien lijkt het vaak alsof de markering niet goed wordt aangetikt maar dat is vertekening.
2 likes
Sjaak
4 april 2021 om 07:16
378
Iemand zijn blauwe Prx al zat is of dat die ligt te verstoffen?
2 likes
Hier nog een vintage 40205. Ziet er nog netjes uit, maar hij loopt niet en de kroon is eraf.
TISSOT SEASTAR QUARTZ SS MEN'S Wristwatch WATCH For Parts Or Repair - Broken | Jewelry & Watches, Watches, Parts & Accessories, Watches | eBay!
Ondertussen is bij Bouwman de automaat uitvoering te bestellen als preorder.
6 likes
Hmm hij is goedkoper dan de gentleman.
Positioneren ze de PRX dan lager dan de gentleman lijn?
1 like
Jrdn
9 mei 2021 om 20:59
382
Mooi, al hoop ik nog op een kleinere variant.
Ron-W
10 mei 2021 om 07:17
383
Dat is een Toppertje voor die prijs, en in Frankrijk kost hij 650 € en een 10% welkom bonus, levering Juli staat er
3 likes