Nieuwe ‘Genta’ Tissot PRX, onbekend bij Tissot, iemand?

Ik kwam dit net tegen…. :smiling_face_with_three_hearts:

16 likes

Duurt lang! Is voor mij een no-brainer in 36mm. Gaat een dagelijkse rammer worden :slight_smile:

2 likes

Voor mij mogen ze meteen ook rubber/leren straps uitbrengen…

9 likes

Dat bandje van delugs staat hem goed! Op 40mm is de aanzet wat te breed, maar ook dat zal zijn opgelost zodra de 36mm variant er is.

Ik ben van de stalen banden, maar dit ziet er zeer goed uit!

Wat een mooi horloge, iemand die weet of ze een beetje goed voorradig zijn? Of die er zelf vanaf wilt :-)?

Al een foto van 4-5 maanden geleden… and still waiting…

Je kunt ook naar vintage kijken. 36mm
Seastar quartz

10 likes

Ja, en iedereen kan zich wel Tissot official noemen @nasty_joe89

1 like

Ik heb wel interesse in een PRX en wellicht een quartz. Nu heb ik een quartz vanuit de etalage bewonderd en wat mij opviel was dat de precisie van de seconde wijzer niet naar mijn wens was. Deze tikte tussen de minuten “streepjes” of “index” als je dit zo noemt ipv er precies op. Wat vinden andere hiervan?

:scream:

1 like

Ben je bereid hier inhoudelijk op te reageren?

Vind ik niet kunnen. Ik heb vorige jaar een prx quartz voor een vriend gekocht en die tikt gewoon strak aan de streepjes/index.

1 like

Zegt die emoji niet genoeg dan??

Compleet off topic maar vind het wel een mooie variant op “naast de pot piesen”…

In principe wel. Dat is dus geen kwestie van afstellen of iets dergelijks. Het moet direct goed zijn.

Vrij eenvoudig aan te passen maar naar mijn mening moet het vanuit de fabriek gelijk goed zijn. QC heet dat.

Dat is dan omdat het horloge machinaal gemaakt wordt. Achteraf zou het met de hand moeten worden afgesteld, als je wilt dat ieder horloge precies op de indices tikt.
Dat doen ze dus niet bij Tissot voor die prijs.
Misschien mag je bij de dealer kiezen uit meerdere horloges, kan je kijken of er één wel op de streepjes tikt. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Klopt, voor de automaat iets van 9,7 mm en 14mm voor de chronograaf zie ik hier: https://www.wempe.com/en-int/watches/wempe-glashuette-i-sa/iron-walker/.

Maar in het echt viel het me tegen; ik had ze veel slanker verwacht.

Misschien nog maar eens een keer gaan kijken.

Zo duur zijn schroefjes niet. Maar als de band in prijs zou verdubbelen zou je wellicht eerder op zo’n 900 ekkies uit komen in plaats van de 670 die hij nu doet.

Evengoed geen voorstander: schroeven kunnen los draaien, maar ik heb nog nooit een pin & collar of spliltpen-constructie kapot zien gaan. :point_down:

Vergeet niet dat quartz ook radertjes heeft. Van metaal, als het fatsoenlijke quartz is.

Die leifheit is een bazen-klok.

Yup. Hij voelde groot aan toen ik 'm paste. Maar 38mm ook prima. Gegeven de kastvorm misschien beter dan 41 of 36.

3 likes