Nieuwe ‘Genta’ Tissot PRX, onbekend bij Tissot, iemand?

Haha, als het nog kan :joy:

Gewoon op staal… :star_struck:

12 likes

3 likes

Ik heb begrepen van mijn AD dat het het een 35mm model wordt, geen 36mm. Release gepland rond mei…

1 like

35mm? Zou ook prima zijn, hij draagt gegarandeerd groter. Ik zie zo’n versie graag tegemoet.

Ja eens. Als ze hem dan maar niet gaan lanceren als vrouwenmodel met glimmers als indices, etc… Dat ik kleine polsen heb, maakt me nog geen chick :rage:

Zo boos! :wink:

3 likes

En dan nog 1 vinden die de minute markers aantikt…
Vandaag staan kijken aan de etalage van een Tissot dealer en geen enkel horloge gezien waarvan de secondewijzer er niet naast zat

Of een extreem smalle band. Bijna de hele collectie van Tissot zijn forse maten of hele fijne dameshorloges.

1 like

Ik heb een aantal kwartshorloges die exact op de minutenstreepjes tikken (met onafhankelijke stappenmotors voor de verschillende wijzers) dus ik vind het wel een beetje ergerlijk bij horloges waarbij dat niet het geval is. Aan de andere kant; het zou voor mij ook niet voldoende reden zijn om een horloge links te laten liggen.

Voor mij dus wel. :expressionless: Oogt goedkoop voor mij. Bedankt voor je bevindingen.

1 like

Boeit mij niets. Maar ik koop sowieso geen analoge quartz. Voor een horloge < 500 euro verwacht ik geen perfectie.

Overweeg ook de Powermatic 80.

Koop de uitvoering met automaat!
Heb je bovendien de mooiste wijzerplaat :wink:

4 likes

Maar ik verwacht dit wel van een merk als Tissot.

Dat zou inderdaad de versie zijn waarvoor ik ook zou gaan.

Ik niet voor dat geld.

Dan is er voldoende keuze, maar niet in de prijsklasse van de PRX. Mijn Longines VHP is bijvoorbeeld een genot om naar te kijken, wat dat betreft.

Er zitten plastic onderdeeltjes in de Tissot prx. Gelezen in dit artikel Caliber Corner.

KUNSTSTOF ONDERDELEN:

Er bestaat verwarring over het al dan niet gebruik maken van plastic onderdelen bij het Powermatic 80 uurwerk (vergelijkbaar met de Sistem51). Ten eerste is het belangrijk om te erkennen dat er meer dan één Powermatic 80-kaliber is. Zo heeft de Tissot Luxury lijn de Powermatic 80.111 met 23 jewels en maakt gebruik van kunststof onderdelen. De Powermatic 80.811 met COSC-classificatie die in de Tissot Ballade wordt aangetroffen, doet dat niet.

Als die kunststof delen van nylon o.i.d. zijn, dan lijkt me dat een uitstekende keuze. Nylon is het perfecte materiaal voor bijvoorbeeld lagerbusjes, vanwege de “zelfsmerende” eigenschappen.

Zitten denk ik ook in de VHP want er zitten geen jewels in.

Een nadeel van plastics is dat het er niet uit ziet in combinatie met een zichtbodem. Maar qua materiaaleigenschappen zijn b.v. Delrin onderdelen heel erg geschikt voor dit soort fijnmechanische toepassingen. Extreem lange levensduur, schokbestendig en slijtvast.

1 like