Had hem vandaag ff gepast in Volendam zwarte variant.
Had m’n tudor black bay dark er naast gezet.
En moet zeggen chapeau voor Longines .
Afwerking top .
Dit is echt een een serieuzeconcurrent voor tudor en tag heuer.
Ik zag op insta dat mensen denken dat het omega seamaster moeilijk ging maken.
Maar Omega is echt wel paar stappen mooier en beter in afwerking hoor.
Er is een heeeele grote groep duikhorloges die veel op elkaar lijken. Zeg maar de submariner adjacent. Pak 1 of 2 stijlelementen van de sub en je krijgt wat associaties.
Neem deze HC in het zwart en die gelijkenissen worden groter. Neem hem op milanese en je assosiatie gaat wat naar een Seamaster.
Maar je moet verdomt je best doen om een heel origineel design te maken van een duikhorloge. Er zijn er zo veel van. Ik kom dan vaak designs tegen die me gewoon te weird over komen of met clowns kleuren.
Als je bij een gemiddeld publiek veel horloges wil verkopen voor rond de 2K snap ik wel dat ze wat meer middle of the road design kiezen. De kwaliteit en specs zien er gewoon goed uit. Hij is gewoon mooi, erg mooi zelfs.
Op de website van Longines zie ik alleen de automaten. Op overige websites van verschillende juweliers zie ik de quartz variant ook. Als ik de beschrijvingen moet geloven hebben die wel een keramische bezel inlay en geen aluminium. Ik lees alleen niets terug over de sluiting met afstelling. Ben benieuwd, anders zou het wel een erg lekker onbezorgd quartz model zijn voor vakantie etc
Vanmiddag gaan passen.
Heel gecharmeerd door de zwarte plaat met grijze bezel. Alleen geen fan van de milanese band, dus het wordt de zwarte op de H-link