Nieuwe Omega Seamaster Planet Ocean

Ik vind dit echt een ontzettend lelijke PO. Ik vind de eerdere generaties veel, veel mooier. Dikte, ja, mooi dun, maar ik vind dat de PO echt wel serieus groter moet zijn dan de gewone Seamaster, en 42 is te klein. Maar goed, daar kan ik nog wel mee leven, als het gewoon mooi was. Is het niet.

Ik vind die fascetten spuuglelijk. De numerals, het lettertype, de band, de ratio van bezel naar wijzerplaat. Oy oy oy. Nee, echt, niet te pruimen dit.

2 likes

Doet mij een beetje denken aan de baby ploprof

Ik vind hem wel tof :smiley: zal wel een flink prijskaartje aan hangen omega en PO kennende :upside_down_face::sweat_smile:

Ik vind de sluiting wel echt verschrikkelijk, het had mooi geweest als de band net als de speedmaster afliep en een mooie platte sluiting had.

4 likes

Ook op nato tof :ok_hand:t2:

:pensive:

Hou het voorlopig nog bij mijn oudje.

8 likes

Kijk dit vind ik nou een toffe! Die lompe wijzers, die gekke oranje tinten. Ja, leuk! Serieus. Maar die nieuwe PO?! Draak.

3 likes

De planet ocean is meer een Submariner killer geworden. Het lijkt erop dat Omega hem zo ook positioneert. Kleinere maat, geen helium escape valve, minder tool en meer flashy en strakkere lijnen en hoeken.

9 likes

Beetje Rolex achtige clasp. Minder tool, maar meer luxe en premium. Bezel is ook meer a la Submariner.

1 like

En een deskdive magneet, dat dan weer wel

Stel je ga over tot aanschaf. Welke uitvoering zou jij kiezen?
  • De oranje met stalen band
  • De oranje met zwart rubber band
  • De oranje met oranje rubber band
  • De blauwe met stalen band
  • De blauwe met rubber band
  • De zwarte met stalen band
  • De zwarte met rubber band
  • Allemaal in één koop!
0 stemmers
1 like

Dank voor het verhelderende topic , ik zie dat ik zojuist minimaal €8500,- heb bespaard…

6 likes

Ze zijn minder in trek dan Rolex, daarom schrijven ze meer af.

2 likes

12 likes

Zie nu pas dat op elk van de modellen de opgelegde cijfers van de wijzerplaat anders zijn.
De metalen cijfers op de zwarte zullen bij bepaalde lichtinval slecht zichtbaar zijn. Daar zou ik me aan gaan storen.
Geef me daarom maar de blauwe. :wink:

1 like

hoe kan dit??

1 like

Zie liever de oude modellen.

4 likes

Wat is je punt hier?:sweat_smile:

1 like

Als Omega deze versie nou gewoon in een modern jasje hadden gemaakt dan zou ik het wel weten.

6 likes

Gewoon voor vintage gaan :sunglasses:

1 like

Wie weet op een dag. Maar voor nu hou ik het op modern. Of lang genoeg wachten tot mijn horloges vintage zijn :crazy_face:

Oh nee ik vind dit echt helemaal geen verbetering. Die sluiting is veel te glimmerig, ik vond de helium escape van de vorige modellen juist tof, de lugs van deze…… Kan zijn dat ik er even aan moet wennen, maar op het eerste gezicht krijg ik helemaal geen wauw gevoel bij dit model.

Heel anders dan mijn oude planet ocean chrono. Een enorme joekel maar op slag verliefd op de uitstraling destijds. Jammer. Misschien dat een aanblik in het echt en een keer om de pols hangen me van mening doet veranderen maar voor nu vrees ik van niet

Stoere klok, maar ik mis persoonlijk de elegantie vd oudere modellen. Dunner is wel fijner in t geval vd PO.

1 like