Ik vind dit echt een ontzettend lelijke PO. Ik vind de eerdere generaties veel, veel mooier. Dikte, ja, mooi dun, maar ik vind dat de PO echt wel serieus groter moet zijn dan de gewone Seamaster, en 42 is te klein. Maar goed, daar kan ik nog wel mee leven, als het gewoon mooi was. Is het niet.
Ik vind die fascetten spuuglelijk. De numerals, het lettertype, de band, de ratio van bezel naar wijzerplaat. Oy oy oy. Nee, echt, niet te pruimen dit.
De planet ocean is meer een Submariner killer geworden. Het lijkt erop dat Omega hem zo ook positioneert. Kleinere maat, geen helium escape valve, minder tool en meer flashy en strakkere lijnen en hoeken.
Zie nu pas dat op elk van de modellen de opgelegde cijfers van de wijzerplaat anders zijn.
De metalen cijfers op de zwarte zullen bij bepaalde lichtinval slecht zichtbaar zijn. Daar zou ik me aan gaan storen.
Geef me daarom maar de blauwe.
Oh nee ik vind dit echt helemaal geen verbetering. Die sluiting is veel te glimmerig, ik vond de helium escape van de vorige modellen juist tof, de lugs van deze…… Kan zijn dat ik er even aan moet wennen, maar op het eerste gezicht krijg ik helemaal geen wauw gevoel bij dit model.
Heel anders dan mijn oude planet ocean chrono. Een enorme joekel maar op slag verliefd op de uitstraling destijds. Jammer. Misschien dat een aanblik in het echt en een keer om de pols hangen me van mening doet veranderen maar voor nu vrees ik van niet