Nieuwe re-issue van de Seiko 'Naomi Uemura' SLA049 en SLA051

Ik vind die datum venster wel ok daar. De prijs ben ik minder van gecharmeerd.

2 likes

Prijs vind ik wel in lijn met een 8L35 horloge. De MM300 zit op 3200 euro. Een veel andere 8L35 Seiko horloges ook.

Die kan er gelukkig af.

1 like

Persoonlijk vind ik de MM300 gewoon veel te lomp. Prachtig voor hetgeen hij bedoeld is (duiken)! maar om in de vrije tijd te dragen simpelweg te groot
De MM200 is een mooi alternatief en de nieuwe MM200 wellicht nog meer.

On topic
Ik vind deze uitvoering wel mooi en het argument van het uuurwerk, de mooie stalen band en de verfijndere belijningen van de kast hebben zeker aantrekkingskracht.

De blauwe op het verlanglanglanglijstje

Voorlopig happy met de groene uitvoering op de army green Tropiic

3 likes

Toch niet helemaal zoals je zelf al aangaf is de band en de caseback niet op mm300 niveau, gebruikt is een sla21/23 te koop voor rond 2000 euro, over een jaar zou je deze voor rond 1700 toch moeten kunnen scoren.:joy:

Ik heb hier eens een artikel hergepost, het was de Seiko van de man die hem bevoorrade in het veld, gewoon geruild omdat zijn gesponsorde Explorer het had begeven…

De Rolex was op metalen band, maar hij vreesde vrieswonden door de kou, dus zette hem op lederen band, maar die kon de vibraties van de verplaatsing op de hondenslee niet goed verwerken, dus hij droeg hem aan de taille ipv aan de pols. Hierdoor kreeg die onvoldoende warmte en bevroor de olie. Hij wisselde dan van horloge met de bevoorrader.

Een Seiko. Il part donc pour le Pôle Nord en 1978 avec la Rolex au poignet. Mais les températures polaires (au sens propre du terme) lui font craindre des engelures au niveau de la montre, qu’il porte sur son bracelet acier. Il la passe donc sur cuir mais la montre ne supporte pas les vibrations très fortes liées à ses déplacements en chien de traineau et le cuir ne tarde pas à lâcher. Il ne trouve pas d’autre solution que de porter la montre à sa taille mais sans la chaleur de son poignet et dans des températures extrêmes, les huiles du mouvement figent et la montre s’arrête.

Lors d’un ravitaillement, il rencontre Mr Sugawara de l’hebdomadaire Bunshun qui suit son périple et la apporte du ravitaillement. Sugawara propose à Uemura d’échanger sa Rolex qui ne marche plus contre sa propre Seiko 6105…

2 likes

Vind deze ook prachtig, maar de mm300 vind je lomp, ik vind het een fijn dragende duiker, we moeten niet vergeten dat duikers nu eenmaal geen dressers zijn.
Ik vind de reacties van b.v over de lugs van een submariner soms een beetje overdreven, alle subs zijn ook gewoon toolwatches, een dresswatch moet wel een beetje een sierlijk horloge zijn.:grinning_face_with_smiling_eyes:.
Mm300 is top.:+1:

3 likes

Kan gewoon niet wennen aan een seiko met een prijskaartje boven 3K :joy:

2 likes

Had ik ook tot ik de nieuwe Seiko Marine Master 300 SLA021J in mijn handen had. Qua afwerking en bouwkwaliteiten doet hij zeker niet onder aan Breitling, Tudor of Omega uit die prijsklasse.

2 likes

Hmmm. Misschien een keer een seiko boutique bezoeken. Als het weer kan

1 like

Volkomen eens met Ralph, je moet hem eens in real live zien.:+1:

1 like

Maar je hebt hem toch weer weggedaan ???

Ja dat kwam omdat ik moest kiezen tussen de Tudor Black Bay Black 79230n en de Marine Master 300 en toen won de Tudor. En die zou voor mij persoonlijk zo weer opnieuw winnen. Maar dat neemt niet weg dat de Marine Master 300 echt een fenomenaal horloge is. You just can not have them all, helaas…

3 likes

MM300 is ook prachtig maat voor mij te hoog. Ooit de reden om mijn Cameron Deep Blue te verkopen. Il ben idd meer van ce beach to boardroom en dressy horloges.

1 like

O, jammer, ben nu op een James Cameron aan het wachten al twee maanden, hoop hem over niet al te lange tijd te krijgen. :grinning_face_with_smiling_eyes::+1:

Prachtig horloge
Ik ben helemaal klaar met Rolex (‘s distributie beleid)
Ooit nog eens een Celini wellicht

1 like

Inderdaad soms frustrerend :sob:
Maar gelukkig zijn Seikos over het algemeen gemakkelijker te koop.:grinning_face_with_smiling_eyes:

laat me raden, limited tot het aantal kms van zijn tocht van 12.500 km zeker en qua prijs de minimaal een tiende… Oftewel ze mogen hem houden.

1 like

Deze is hoog en zwaard. Had hem een weekend geleend en ik vond hem niet comfortabel zitten op mijn 17,5 cm pols

1 like

Hij is kleiner dan mijn Tuna Emperor en even groot en zwaar als mijn Oriënt saturation mij zit alles goed van 40mm tot G-Shock 55mm, gemakkelijke pols.

2 likes