Nieuwe regel: alleen nog maar zelfgemaakte foto's posten

Duidelijk. We leren hier iedere dag van elkaar.

2 likes

Dit is sowiezo iets dat, wat mij betreft, al lang gebeurd had moeten zijn. Gewoon alleen toegankelijk met gebruikersnaam en ww.
Als dat juridisch gezien de oplossing zou zijn, dan is de fix eenvoudig. Win-win.

5 likes

Iets om absoluut te bekijken!

Helaas niet.

Je mag je gekopieerde videoband met natuurfilm nog steeds niet in je huiskamer met bezoek bekijken maar de kans dat iemand er achter komt verkleint wel drastisch. :wink:

3 likes

Grappig hoe mensen de kans om gepakt te worden verwarren met of iets toegestaan is.

3 likes

Even los van het juridisch-inhoudelijke gedeelte, ik zou het ook wel jammer vinden als het forum niet meer zou zijn te raadplegen door buitenstaanders. Het is volgens mij juist het feit dat het forum een grote zichtbaarheid heeft (en goed vertegenwoordigd wordt in de zoekresultaten van Google) waaraan we de continue aanwas van leuke nieuwe leden te danken hebben. Alleen jammer dat er soms ook een @W.E tussen zit. :sweat_smile:

6 likes

Als ik netjes wil linken naar een Instagram post dan maakt het forum er een plaatje van. En nu?

2 likes

Dit mag volgens de huidige wetgeving wel. Volgens de nieuwe WAARSCHIJNLIJK ook maar dat is nog niet zeker en niet relevant nu maar pas over een paar jaar. Naar ik begrijp heeft Jur dit trouwens liever niet als je zijn bericht letterlijk leest. :wink:

1 like

De wetgeving doet niet ter zake, omdat de nieuwe forumregelgeving strenger is.

Mijn punt is eerder dat de leden hier niets aan kunnen doen. Als de leden bereid zijn tot het naleven van de forumregels dan moet dat ook mogelijk gemaakt worden. Ik upload c.q. plaats nu een ā€˜illegaal’ plaatje op het forum, doordat het forum automatisch de link omzet naar een plaatje zonder hyperlink. Op deze manier kun je niet eens meer naar Instagram linken. Deze functionaliteit kan dan beter worden uitgezet.

1 like

Ja en nee.

Als leden een eigen afbeelding op deze manier van Instagram willen posten kan dat niet meer. Dus houd je de functionaliteit en ben je zelf verantwoordelijkheid voor je uploads. Of niet maar dan ga je naar handmatige of automatische vlagsystemen. Het lijkt me dus beter dat je er als gebruiker van dit forum zelf rekening mee houdt.

1 like

Iemand die z’n foto’s op een open Instagram pagina plaatst zal er toch geen bezwaar tegen hebben dat een link naar dat plaatje een voorvertoning geeft.
Indien de Instagrammer de foto verwijderd zal dat hier ook gebeuren.

Bovendien is Instagram een plek om juist exposure te zoeken. anders moet diegene de foto maar in een album plakken en onder in de kast leggen.

We kunnen het forum natuurlijk ook machtigen elke claim van onze rekening af te schrijven. :clown_face::clown_face:

1 like

Met terugwerkende kracht en jij mag beginnen. Hoeveel foto’s van jou denk je dat je dan mag aftikken? :v:

1 like

Maar de link naar dat plaatje geeft dus geen voorvertoning. De link wordt vervangen door een foto.

Eens verder.

1 like

Hierbij wordt de foto niet geüpload op de server, maar Insta staat toe dat een website de foto als plaatje mag weergeven.
Zal ook vast in de gebruikersvoorwaarden van Insta staan.
En de forumsoftware laat toe of faciliteert dat de link geopend wordt op het forum.

1 like

Volgens mij is het ook zo dat als je een link plaatst dat het forum deze lokaal opslaat. Dus geen embedding of linken. Dat moet dus eigenlijk niet.

Hierboven staat ergens een test van mij met een link. Foto is later verwijderd maar ā€˜lege’ link staat er nog maar dus niet meer de foto.

Ok gelukkig. Komt namelijk wanneer ik een foto copy en dan paste in het tekstveld dan zie ik onderin de melding ā€œuploadingā€ met percentage erachter. Dat heb ik ook als ik een link plaats tussen IMG tags.

Gevonden:

Vreemd!

Heb vanuit Suriname geen super snelle verbinding dus ik zie dat best heel duidelijk. Dan zie ik de percentages optellen.