Ik heb de nieuwe (links) zo goed mogelijk naast de oude 40 mm gezet (rechts)
De bandmaat is nu 18 mm i.p.v. 21 mm.
Het lijkt dat ze hebben geprobeerd om de wijzerplaat optisch zo groot mogelijk te houden. Als ik nl. meet van uiterste lume pip op 9 naar 3 is die maat gelijk aan die van de huidige 40 mm versie,
Er zit zo te zien nu het 23 steens powermatic uurwerk in (met plastic escapement), zonder silicium balansveer.
En de adviesprijs is € 795,- Ik zie dat ie er is met een blauwe, zwarte, groene of zilveren wijzerplaat.
Daar kan ik wel een beetje inkomen. Voor een 38 mm horloge is 18 mm een ongebruikelijk smalle bandmaat. Ik heb zelf geen enkel horloge in die maat met een 18 mm bandmaat.
38 mm zou voor mij verder een ideale maat zijn. Ik zou hem eerst eens in het echt moeten zien (en passen).
Inderdaad, terwijl 21mm lug width voor een 40mm horloge weer aan de bredere kant is.
Zo krijg je twee verschillend geproportioneerde horloges.
40/21 vind ik overigens een betere proportie dan 38/18. 20mm was beter geweest voor de 38mm.
20mm voor beiden was best,en de dikte ? Hopelijk is die ook mee gekrompen in aantal mm anders haalt het niet veel uit mijn gedacht, voor dit type horloge.