Nieuwe release: Tissot Gentleman 38 mm

Betere maat. Best een leuk model in groen en blauw :heavy_check_mark:

1 like

38mm is perfect, alleen weten ze dat weer teniet te doen door de 18mm band… :smiling_face_with_tear:

1 like

100% Yea!

Beetje klein voor het oog.

Dat is jammer en ook onnodig.

1 like

Het valt me op dat de lengte van de wijzers is verbeterd. :+1:t2:

Van de eerdere versie waren ze nèt niet lang genoeg.

Edit: of het zijn dezelfde wijzers en ze passen nu beter bij de afmetingen van de dial. :grimacing:

1 like

Sowieso betere maat. Maar nog steeds een wat ‘steriel’ horloge, vind ik dan.
Dit nieuwe Tissot-model spreekt mij persoonlijk (veel) meer aan.

5 likes

Goede tip, deze vind ik ook aantrekkelijker. Leuk dat Tissot ook voor de BoR gaat, staat 'm goed.

2 likes

Ik dacht eerst dat het een AI gegenereerde 1 april grap was, zo’n fraaie nieuwe verschijning!

Ze hebben naar me geluisterd :face_with_monocle: door dat ‘1853’ van de wijzerplaat af te halen en er een mooi klassiek Tissot logo (de T in het vierkant) op te zetten. Nu nog 2 of 3 mm krimpen tot 36/37. Ik hik een beetje aan tegen de lange lug to lug.

Verder heel geslaagd!

Hmm, nee ze staan echt op de Tissot website.

37/38mm was idd nog nét ietsje beter geweest. Maar ik vind ze toch echt serieus goed gelukt en denk dat ik deze ook wel kan hebben om mijn pols.

Mooie, niet te dikke kast ook.

2 likes

Ja, heel fraai. Ook de klassieke ‘T’ weer op de kroon. De kast is 10,45 mm, da’s heel netjes en een ruime millimeter minder dan van de nieuwe Gentleman + dit glas is ook nog bol, dus het horloge zal niet dik dragen. Ik vind deze Visodate echt mooier. 't Is dat ik net 2 weken geleden een Chemin des Tourelles heb gekocht. Anders… Misschien wachten of ie er in de toekomst in een iets kleiner maatje gaat komen.

Opvallend dat de 38mm variant met zwarte wijzerplaat een zwart-op-witte datum heeft. De 40mm varianten met zwarte wijzerplaat hebben een wit-op-zwarte datum.

38mm:

40mm:

2 likes

Pover-matic zou dan een betere naam zijn geweest

Ook dát nog :flushed:

1 like

Ja. Tissot spreekt liever van High Tech. (of High Mech, o.i.d.). In mijn nieuwe Tissot zit het ook. Het loopt wel als een zonnetje. + 1 sec op de pols en nog eens + 1 sec. als ik het 's nachts wegleg. Over 2 weken gemeten loopt het zo iedere dag heel gelijkmatig + 2 sec.

2 likes

Dat klinkt heel goed! Ik dacht dat het bezuiniging was

1 like

Die 18mm lug width staat ‘m niet echt lekker. 36mm met 20 of 19mm lug width had proportioneel veel beter gestaan. All in all, goed om te zien dat Tissot hier markt voor maakt.

2 likes

Dat is het ook, maar dan met een fancy naam. Het zijn twee stukjes plastic van een dubbeltje i.p.v. twee stukjes metaal en twee steentjes van een kwartje. :grin:

1 like

Nee, ik zou dan zeggen 38mm kast met 19mm lugs. Dan heb je volgens mij de mooiste verhouding. Hoewel dit dan wel weer een minder handige lugwidth is voor bandenwissels.

1 like

38mm en de wijzigingen op de plaat zijn een mooie verbetering. Die band breedte/lugs lijkt wat smal inderdaad.

Wat anderen hier ook zeggen: de maat is prima, sowieso beter dan de 40mm van de grote versie, maar een 18mm band op een 38mm horloge is te iel, het lijkt net of hij een waterhoofd heeft. Dat had 20 moeten zijn.

Het is ook skeer dat ze de silicium balansveer hebben laten vallen. Had hem dan op het originele prijsniveau gehouden. Tot slot… PCL. Yuck.

De SARB033 was beter.

Ah. Een wegwerp mall watch dus.

Ik vond het leuk om de aankondiging te lezen, maar hoe meer ik over het horloge weet hoe erger het is.

1 like

Ik wilde geen pauper-matic zeggen :smile:

1 like

Doe mij die maar…

1 like