Nieuwe release: Tudor BB Chrono (39mm!! 13.1mm dik!!)

Lekker hoor! Eindelijk wordt er nog een beetje lekker gekookt bij Tudor :grin:
Nu wachten op andere kleurtjes…

1 like

Ga deze zeker passen. Kleur is lelijk, maar kleiner formaat kast en een dunnere kast is zeker interessant :thinking:

4 likes

De basis is gelegd, de rest zal wel volgen …
Persoonlijk ben ik héél enthousiast naar de deuren die dit model openstelt.

Mijn bankrekening is iets minder enthousiast

1 like

Je kan bij de Damasko veel aanpassen naar smaak (kleur wijzers, vorm van de wijzers, print her en der). Mijn issue is dat ik de tachymeter bezel compleet nutteloos vind, en daarom ook niet estetisch aantrekkelijk. Liever een echte veelzijdige toolwatch voor 6k (plus, de Damasko heeft een center minute counter in plaats van een subdial, waar ik heel erg fan van ben).

1 like

Met <17cm polzen zijn dit de chronografen die in het rijk der draagbare horloges komen. Mooie ontwikkeling! :partying_face:

3 likes

Gemiste kans om met dit nieuw formaat een eigen binnenwerk te ontwikkelen?

Zou beter zijn in lijn met al hun recente metas releases.

Wat ik zeg smaken verschillen gelukkig😉

Ideale maten voor mij,een chrono mag wel een knots zijn :man_shrugging:

2 likes

Is al bekend wat de lug to lug is?

Edit: 47mm :clap:t2:

Was eigenlijk aan het sparen voor een Speedy Pro maar als deze nog in het zwart of panda komt… Gewaagde tegenstander

2 likes

Ik vind hem waanzinnig. Goed teken dat niet iedereen hem mooi vindt, daaruit blijkt dat Tudor in ieder geval nog iets aandurft.

Ben in de minderheid maar ik vind die kleur niet lelijk. Geel is altijd leuk!

1 like

Een dikke Yes! Maakt me nostalgisch voor mijn jaren 90 Festina Mecaquartz met gele wijzerplaat.

Heel mooi formaat zo, nu met een zwarte plaat en zwarte subdials en dan ga ik weer een tripje naar Schaap wagen :ok_hand:

Toch wel erg gaaf hoor

6 likes

Nee. Waarom zou Tudor dat doen als ze met dit uurwerk de gewenste proporties kunnen bereiken en de prijs kunnen drukken?

Ik ervaar het omgekeerde; op papier tof dus was benieuwd naar irl beelden, maar het filmpje laat me koud.

Misschien kan het wel cool zijn bij een jeans en truitje, wat casual wear, en in natuurlijk licht. Is die plaat overigens lacquer glossy geel? Edit: klaarblijkelijk geen lacquer - dat geeft zo’n kleurtje nochtans wel echt nodig om niet goedkoop te lijken. Helaas.

Gave release. Lekkere maat en prima dikte. Die 41mm vond ik echt te lompig. Geel is alleen niet mijn shizzle.

In het zwart zou ie het goed doen :sunglasses:

10 likes

Weird flex man.

Je kraakt die bumblebee op bijna al zijn punten af. Daarom ben je niet de doelgroep van deze chrono.

Soit. Ik vind hem leuk, nu nog een andere kleur :panda_face:

3 likes

Ik vind hem lekker vrolijk en de specs om van te smullen!

Dus; love it!

1 like

Ook al ligt de 41 chrono net wat anders op de pols is het verschil in dikte wel aanzienlijk. Ik ben persoonlijk wel fan van de kleur maar zou hem niet zelf kopen. Denk dat @Tijner gelijk heeft met de aankomende TdF, zal niks verbazen als het Tudor team deze gaat dragen

16 likes