Nieuwe release: Tudor BB Chrono (39mm!! 13.1mm dik!!)

Ik zag in een video dat ze blijkbaar de snowflake hands hebben aangepast zodat ze nu minder in weg zouden moeten zitten

2 likes

Ah ja. Korter. Zou dan idd moeten ‘werken’

Met mijn erbarmelijke photoshop skills, niet geweldig maar ‘minder’

1 like

Komt nog goed.

Zal iets duurder zijn, maar de komende jaren kunnen we hierop hopen.

13 likes

Oke, absoluut de mooiste! Fantastisch

1 like

Ik krijg een beetje Navitimer vibes bij die rechter. Maar miss komt dat door het uurwerk. :sweat_smile:

6 likes

Klopt, die heb ik al, dus ik zou voor de groene gaan.

2 likes

Geweldig horloge! Vind de Tudor dan nog wel heel veel sportiever dan de breitling. Veel meer ‘jong’

2 likes

Hele toffe klok! Formaat is ook echt slim. Hoop ook op wat andere kleuren, roze of blauw zou tof zijn

1 like

Doe mij maar gewoon saai zwart of wit :wink:

Kwam deze tegen op Reddit. Zal nog wel even duren voordat deze er komen denk ik. Gelukkig nog even de tijd om te sparen dus.

9 likes

Denk dat ze deze en de grijze variant opnieuw gaan uitbrengen , tenniste die indruk kreeg ik

11 likes

Deze wijzerplaat met die nieuwe kast zou wel een gouden combi zijn. De gele vind ik overigens ook niet mis :smiling_face_with_three_hearts:

Maar Tudor brengt toch vaak net niet uit waar iedereen op hoopt, dus we zullen het moeten zien.

1 like

Stappen vooruit. De specs zijn top. Maar het blijft een chrono met screw down en een snowlake hand die voor onmogelijke afleesbaarheid zorgt. In de categorie totaal zinloos horloge wel een mooie!

Die hebben ze ingekort :smile:

Mogen ze van mij achterwege laten. Vind dit design echt een puinhoop. Kek kleurtje, maar alle elementen bij elkaar zijn zo druk en níét complementair

3 likes

Vanmorgen een hands on gekeken op youtube, ziet er wel goed uit! En hoewel 13mm echt wel nice is, heb ik vanmorgen mijn Carrera uit 2005 nagemeten op 12,5 :smiling_face_with_tear: (zit wel een vlakker glaasje op dan het origineel)

Zit een modulaire chronograaf in met een ETA basis volgens mij. Ik dacht altijd dat modulair dikker betekent :thinking:

Vooralsnog een nice, maar geen wauw voor mij…

4 likes

Ik vind die gele kleurtjes wel echt tof. Ten minste op plaatjes…
De gele C60 Trident Lumière van CW was ook leuk op plaatjes. Mooie contrasten.

Om de pols zal het wel een stuk minder zijn, en daar geef je dan geen 6k aan uiteraard.

1 like

mijn Zenith EP komt op 12,6mm dikte uit en die is integrated, die Carrera is dus zeker niet slecht voor een modulaire chrono. Al is het zijprofiel van de 39 en de Carrera visueel gezien wel dik (slab sided).

1 like

Alles dunner dan 13,5 vind ik top, echter lijkt het bij deze Tudor chrono ineens een technisch hoogstandje. Die snap ik niet helemaal. Er zijn van bv van Tag en Longines ook (wat oudere) dunne chrono’s.

Het lijkt haast wel alsof de oversized trend hand in hand is gegaan met de inhouse uurwerk ontwikkeling oid. En dus nu de inhouse uurwerken moeilijk/kostbaar zijn om kleiner te maken?

Goed, mijn hersenspinsel van vandaag weer :joy:

1 like

Het gaat nog gekker. Want het uurwerk ten opzichte van de chrono in 41mm is ongewijzigd. En toch is de kast ineens een heel stuk dunner.

Alsof er altijd heel veel ‘lucht’ tussen heeft gezeten? :see_no_evil:

3 likes