Het was dus een design beslissing om er een dikkerd van te maken. Hoewel dat ook voortkomt uit proporties bij het maken van een 41mm.
Ja lijkt mij ook, of het was destijds nodig om de wr op 200m te krijgen?
Een Breitling Premier is 42x13,5 met hetzelfde uurwerk. En die vind ik top om te pols ![]()
Iedereen is precies tegen de kleur, maar ik vind het precies toch wel iets ââapartââ, zeker voor de zomer =)
Er zijn naar mijn inzicht ook wel behoorlijk wat dingen veranderd in de negatieve zin.
De knurling op de pushers en kroon van de 79310 is een stuk aggresiever en sportiever dan die op de 79360N welke ik persoonlijker meer bij het horloge vindt passen.
De subdials zijn van stepped subdials zoals die van een speedmaster naar een rechte drop sunken subdial gegaan, wat in mijn optiek minder mooi is en minder luxueus aanvoeld.
Het vervangen van de tudor roos op de kroon voor het tudor schild zal ervoor zorgen dat de kroon zo goed als nooit goed uitgelijnd is, wat je bij de roos door zijn ronde vorm dus niet hebt.
Ook is de plaatsing van de âunits per hourâ tekst aangepast evenals de overall layout van de bezel insert.
Ik dacht in de eerste instantie mijn vervanger voor de 79360N gevonden te hebben zodra deze in een reverse panda configuratie uitkomt maar dokr deze âKleinigheidjesâ twijfel je dan tich weer.
De fit zal door het formaat en de T-Fit beter zijn op de 79310 dan de eerste generatie 79360N zonder T-Fit op de 3 link die ik dus weg gedaan heb door het top heavy gevoel. Maar ik weet biet of ik over al die gripes heen kan stappen.
Conclusie, eerst maar in het echt zien.
En anders lekker weer op de grijze markt een 79360, scoren op 3 link en rocken op rubber.
Maar dan dit keer wel met T-Fit.
Bij de GP in Monaco slingert hij al om de pols bij het team van Racing Bulls.
Lekkere verschijning zo in de zon.
Nice. Wel lekker kleurtje hoor zo.
Ik denk alleen van mijn persoonlijk in combinatie met het prijskaartje, niet tijdloos genoeg. Geel = fun watch.
Dan speel ik liever voor braaf; wit, blauw of zwart (panda)
Viel me ook al op. Terwijl we hier een actief âtoon je gele horlogeâ-topic hebben! Ik vind deze kleur geel juist heel cool, deze Tudor gaat zeker op mijn verlanglijst!
Wat ik al dacht, Geen simpel standaard geelâŠ
Dit!
Ja, ik had âm ook gespot! Moeilijk te missen door de kleurâŠâŠ
Zeker,ik ben fan,maar dat was ik al vanaf de release ![]()
Toevallig mijn eerste gedachte ook ![]()
Mooie specs, idd en jĂșĂst lekker kleurtje, man! Vind het echt een tof ding! Zou bij mij op de wishlist, direct na nog wat TAG Heuertjes en evt. de nieuwe Seamaster PO staan.
Ăls ik nog wat zou kopen. Wat ik voorlopig dus even niet gaan doen. Maar ik ben wel fan van deze nieuwe gele rakker, die in de wandelgangen al de âBumblebeeâ wordt genoemd, trouwens!

Ik dat dit te maken heeft met het feit dat tudor qua proporties niet te dicht op rolex mag/kan zitten. Daar kocht je inmiddels een daytona/exploter voor ipv blackbay/blb-chrono.
Rolex word steeds meer onbereikbaar voor mensen en Tudor gaat upmarket. Daar horen betere proporties en een ander prijskaartje bij. Het is niet uniek, maar een welkome aanvulling voor tudorliefhebbers. Daarbij is het B01 uurwerk natuurlijk een vreselijk goed en beproefd uurwerk. Een inhouse chrono ontwikkelen is reteduur.
@hagermeister
@Pagode @TagEd, hier nog een liefhebber. Deze vind ik echt prachtig. Faux rivets eraf, prachtige zomerse wijzerplaat⊠laat maar komen!
Ik was opzoek en had eigenlijk al wat gekocht,maar heb het ff over laten gaan,wil de Bumblebee zo graag bekijken en wellicht aanschaffen.Ga morgen maar weer mijn best doen om te kijken of er iemand wat kan leveren.
@JacksonT
Ik heb er inmiddels een welgemeend mailtje uitgedaan naar mijn Ad om te kijken of ik kan passen. Mocht dat zo zijn, dan houd ik je op de hoogte! ![]()
Ben benieuwd ,ga morgen ff bellen met wat Belgische AD,hier in Nederland heb ik niet zoveel mazzel.
Ja dat geloof ik meteen, maar is het ook veel duurder om een iets compacter uurwerk te ontwikkelen?
Breitlings zijn meestal vrij fors, dus die B01 hoefde ook niet echt compact te zijn.
Dan een Bo1 bedoel je? De B01 zit ook in de navitimer 41, waar hij de kast mooi vult. Denk dat hij prachtig past in die 39mm kast. De navitimer is ook zeker geen dikkertje hoor! Geloof ook rond de 13mm voor een aut. Chrono met draaibare tachymeter en domed glas.