Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Prachtig ding, ik ruil mijn eigen 6L KSK er nog even niet voor in.

Ik ga wel kijken of ik die bracelet ergens kan scoren voor de mijne.

1 like

Kwam even langs om die SJE095 te posten
maar dat is al gedaan
dus moet ik op zoek naar een waardig alternatief
:thinking:

5 likes

Lieve hemel

Zou ik ook zeker niet doen👌

Hier een plaatje van de 4 nieuwelingen bij elkaar:

De sje095 is een LE600, de overige nieuwelingen zijn reguliere modellen.

Mooi maatje:
38,6x10,7x45,8

Met 6L35 uurwerk.

9 likes

En nog een nieuweling:

SRPK37
HONDA Super Cub motorcycle.

LE7500
De oranje indexen moeten brandende koplampen voorstellen :innocent:

7 likes

Eh, oranje knipperlichten of richtingaanwijzers of zoiets.

1 like

Nee. De indice op 12 is de brandende koplamp, de twee oranje indices zijn de richtingaanwijzers op de kuip van die motorscooter.

De Honda Cub is een klassieker. Eén van de best lopende en meest verkochte motorfietsen ter wereld. Betrouwbaar, en al 70 jaar ingezet als pakezel op wegen waar normaliter geen auto overheen durft.

Respect dat ze 'm uitbrengen, en nog beter dat ze het silhouet eer aan doen. Ik vind 'm niet mooi en ga 'm niet kopen, het moet gezegd. :slight_smile:

Justement. :slight_smile: Te laat gezien.

4 likes

Die Honda’s reden keihard, daar kon geen Yamaha, Zündapp of Kreidler tegenop.
Leuk dat je die foto plaatst!

1 like

Merk wel op dat de Cub ook in een 125cc motorscooter variant te krijgen was. Hell, er zijn zelfs Britten op de 90cc versie van zo’n ding door de Andes getrokken, al hebben die wel ergens in Zuid Amerika een 135cc upgrade moeten doen.

Daar zijn 16 episodes van.

Pardon. Van Alaska tot aan Argentinië. Dus de Andes and then some.

3 likes

Ik heb er vroeger in mijn jonge jaren onderhoudt aan gepleegd werkte toen in een garage. Herinner me het mooie motor geluid en de vering was super.

2 likes

Eh, waarom is die bandaansluiting bij die drie reguliere modellen zo lelijk?? Ipv zoals ze momenteel of bij die limited zijn??
Die groene dial vind ik namelijk bijzonder aantrekkelijk, maar die bandaanzet :cold_face:

1 like

Ik denk dat dit de eerste Zimbe is die ik niet spuuglelijk vind. :smiley:

2 likes

Hm, dat groen oogt op deze foto’s minder sexy dan ik dacht…

Maar tf @ bandaanzet

6 likes

Ik zie ook een gat tussen band en kast. Even andere foto’s afwachten.

Dat geldt ook voor de kleuren.

Hier weer anders groen met naar het lijkt een betere band aansluiting

5 likes

Die band heeft geen endlinks zoals de limited en vorige wel hadden, snap dit niet dit is lelijk en net als die lume weg er mee.

Edit: zie dat de kast vorm anders is van de Ltd tov de andere maar dan nog een rechte aansluiting kan ook gewoon een nette endlink krijgen ipv wat ze nu hebben gedaan.

2 likes

Da’s gewoon dezelfde inderdaad.

Maar leuk, stoppen ze het uurwerk erin waar iedereen en z’n moeder al 2 jaar om zeurt, vergallen ze die bandaansluiting :exploding_head:

Excuus! M’n Japans is wat roestig…

1 like

Volgens mij zit er een 6R55 uurwerk in deze nieuwe groene variant, alleen de witte heeft een 6L :woozy_face:.

1 like

In de reguliere modellen zit inderdaad een 6 R 55 en in de LE 6 L 35.

De kasten lijken op elkaar maar zijn totaal verschillend, in vorm en in afmetingen.

Het is wachten op real life foto’s…

1 like