Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Het is af en toe wat vergezocht, dat geef ik toe. Maar ik denk ook dat het een onderdeel van de Japanse cultuur is waar symboliek belangrijk is.
En dan nog, ik kan er wel om lachen. Ergeren niet, wat maakt mij het uit? Ik vind zelf dat Grand Seiko in het prijssegment waar het zich in begeeft de mooiste wijzerplaten maakt.

6 likes

Even gekeken.
De wijzerplaat is geinspireerd op de kleur van het water van de Jozankei Rivier in/op Hokkaido aan het begin van de herfst:joy:

Bijna goed. Leuke nieuw topic idee.
Raad de Plaat :sunglasses:

6 likes

Dit vind ik dan weer een minpuntje voor de speedtimers SRQ van bijna 3K:

En zo ziet de clasp van mijn € 300 Seiko Recraft er uit:

Ik zie gelijkenis… :sweat_smile:

Ik denk dat je het verschil prima ziet, als het ergens hierop lijkt. Then again, deze KS is geen 3k :grimacing:

1 like

Fantastische, comfortabele, kleine clasps. Niks meer aan doen.

1 like

4 SRQ’s in de aanbieding…!

37, 39, 43 en 45.

OMG!

Three new Grand Seiko models exclusive to Watches of Switzerland and Mayors in the US and UK have been announced. These models are inspired by the colors of the night sky over Miyako Bay in Japan.
The SBGH333 has a black mosaic patterned dial, the SBGH335 is a green dialled LE of 125 units, and the SBGH337 is a purple dialled LE of 125 units.
All models feature the 62GS styled stainless steel case measuring 40 x 12.9 x 47mm and they utilize the 9S85 automatic Hi-Beat calibre.

Ik persoonlijk vind mysterieuze zwarte het mooiste, dat zou mijn favoriet zijn.

12 likes

Hierbij een leuke animatie,
Goed passend bij het bijna100jarig jubileum van Seiko

4 likes

Nice :ok_hand:

Ja inderdaad zwart :wink:

Hoewel erg mooi, kan ik de vergelijking niet onderdrukken met de oude lichtblauw geschilderde wand naast het houthok in het achterhuis van de boerderij van mn oma.

1 like

Kijk.

Dit is een oudje uit het jaar 2020:

Grand Seiko SBGH283. Op stalen band.

Kijk.

En dit is een nieuwe release 2023:

Grand Seiko SBGH339. Op bruine lederen band.

(Grand) Seiko is zo ontzettend slim… :rofl:

7 likes

10K met een scheve kroon…
Alleen te koop in de studio.
Die wil ik graag bezoeken, maar die Credor kan achterblijven. :sunglasses:

4 likes

Maar het kan goed zijn dat de wijzerplaat in het handje zo totaal anders is… Want renders zijn kut.

Het lijkt zelfs een geknutseld plaatje, de minutenwijzer lijkt scheef gepakt en is ‘gebroken’ halverwege :rofl:. Ook de indices op 10 en 2 uur zijn niet strak.
Nu zijn de renders meestal niet best, maar wel consistent :sweat_smile:.

Uiteindelijk geldt voor veel van deze modellen, dat het ‘gewoon’ een nieuw/hetzelfde wijzerplaatje in dezelfde case is. Overigens regelmatig niets mis mee :star_struck:.

Dat is broddelwerk en GS onwaardig.
Die koekenbakker krijgt dit jaar geen kerstpakket.

2 likes

Kom op, het zou geen GS zijn als er plotseling gelikte foto’s waren. :slight_smile:

1 like

Toch wél een heel mooi gelikt bandje…

11 likes

Zeker waar maar het bandje lijkt gemaakt voor een ander horloge kijkende naar de endlinks.

2 likes

Die aansluiting is idd een aanfluiting

1 like