Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Jammer, ik vond het leuk om te volgen, als Seiko lover.
Jullie deden mijns inziens goed je best.
Maar ja…

1 like

Voortaan gewoon de copyright vermelden in verband met auteursrecht.
Je kan geen fotos van jezelf publiceren als het product zelf niet in je bezit hebt.
Ik vermeld meestal de bron en/of
copyright bij de afbeelding.

2 likes

Serieusssssss

Gelukkig is er oplossing gekomen…

1 like

Ik zou die sbgh33 mooier vinden als die zo donkergrijs was als op die losse foto

Is al een oude regel hoor.

We handhaven echter alleen bij merken die dit willen (zoals Seiko dus)

Nog niet verder in het topic gekeken maar ik weet inmiddels dat, als niet-zo-duiker fan, dit eigenlijk best fantastisch is.

De plaat heeft trouwens een heel subtiele zilveren sunburst

En de dikte én sluiting zijn een enorme verbetering @daffie.

Ik denk dat er binnenkort een NA gaat volgen. :sunglasses:

13 likes

Nondeju. Die zou ik wel eens willen zien

2 likes

Cool. Ben benieuwd. Ik heb er per ongeluk ook wel eens naar gekeken de afgelopen tijd…:wink:

1 like

Ha, ik ben er per ongeluk ingetrapt. De witte is lastig te krijgen. Dus het kostte wat moeite.

1 like

Gaaf hoor! Congrats :smile::+1:

1 like

Nog even dagje wachten als alles meezit.

1 like

En jij predikt dat men zich niet moet storen als een horloge meer dan 50 seconden afwijkt? Dan snap ik deze niet helemaal. Wanneer heb je voor het laatst meer dan 200 onder water gezeten. (En dan bedoel ik niet in een onderzeeër. Dan zou je je dat toch ook niet druk over moeten maken?

1 like

Lekker representatief onderzoek ook. Die dingen zijn retestrak afgewerkt. Je kan pas oordelen als je ze in je hand gehad hebt. Mijn SLA023 is groot dik en lomp, maar wel een van mijn mooist afgewerkte horloges.

Da’s mij te minnetjes.

Ik ga voor

300 meter.

Hier:

Kun je nalezen in het
Seiko 2024 topic…

Nogmaals: wanneer ben jij voor het laatst P meer dan 200 meter diepte geweest? Dat vind je te min, maar dat een horloge buiten de specs loopt, daar stoor je je niet aan? Die gaat er bij mij niet in.

Daarnaast: de Spb 143 is veel mooier dan de spb453. Dan kies ik toch echt voor de looks.

Da’s een goed idee!

De ISO standaard voor duikhorloges zegt 100 meter. Koppel dat aan het feit dat je alleen onder wel heel erg bijzondere omstandigheden ooit onder de 50 meter terecht komt, en dat een 300 meter duik jaren lange training, speciale pakken, en speciale gas mixen benodigt, en er tekent zich een beeld af dat alle diepte fetisjisme pure marketing onzin is.

Dat volwassen mannen gevoelig zijn voor kinderachtige borstklopperij als “de mijne kan dieper” is eigenlijk best beschamend, als we er dieper over na gaan denken.

Ik ga voor mooi ontwerp, ook al prefereer ik een simpeler wijzerplaat in een duikhorloge. Seiko heeft nog maar weinig gedaan wat de eenvoudige focus van de SPB317 benadert.

Daarom zou ik die Marinemaster in het echie willen zien. Ik ben zo benieuwd of ik hem mooier vind dan een SJE093.

5 likes

Ik kreeg een notificatie.:slightly_smiling_face:

1 like

Ja maar dat zijn toch ook wel compleet andere horloges. De ene modern en de ander een 1:1 re-issue uit 1965. Ik kan me eerder voorstellen dat je ze allebei mooi vind.