Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Zou ik ook zeggen als ik het niet in 1 oogopslag zou hebben gezien :wink:

Ligt het nou aan mij,

of vinden jullie die band aansluiting ook niet er raar?

Vreemd.

3 likes

Trouw aan het origineel?

2 likes

Dank je maar dat gaat me voor nu allemaal te ver😂. Ik zal eens een keer naar dat topic kijken. Maar bedankt in ieder geval.

1 like

Moet zeggen dat deze ‘modder’ wel echt hele lelijke, neppe wijzerplaten gebruikt.

image

Er valt enorm veel te klagen over Seiko, maar wijzerplaten is er niet een van. Naast hun datumvensters natuurlijk. En het feit dat ze alles met Presage/Prospex moeten bestempelen. :grin: Maar de tekst is altijd heel duidelijk geprint.

2 likes

Mwah. Is bij de SPB143 etc ook wel een beetje al, maar daar bolt de kast minder

Mee Eens :+1:t2:
Alhoewel sommigen originele ook al als namaak zien :eyes: 🤷

Hier mijn leuke Seiko mod :point_down:

4 likes

Grote bezels kunnen mij echt niet bekoren…

Bij geen enkel horloge merk trouwens

Wil niet zeggen dat ik niet mee kan genieten bij iemands nieuwe trots.

Bedankt voor de aanvulling. Ik vond ze er wel mooi uitzien maar nu ik de originele wijzerplaten ziet vind ik die toch wel een stuk mooier. :ok_hand:

1 like

Ehhhhh

Geen probleem :grinning_face_with_smiling_eyes: Seiko trekt nogal dialsloeries aan.

1 like

Als dat dan high class is en géén perron 0

Zo mee eens:

Zo mee eens!

8 likes

Nee, mooie rechte end link. Periode correct, zou ik zelfs durven zeggen. En beter passend bij zo’n clunky voorloper van de turtle kast.

Prima zo.

Een soort van. Ook mooi, trouwens.

Tja. Ik ben niet zo voor die modderaars.

Ehhhhhh…

Dit van een verkoper’s schuifmaat. Nog weer een andere set maten. Blijkbaar moeilijk in maten te vangen, die handel. Ik vraag me af of ze voor de hoogte de datumpuist mee pakken (zou wel moeten) en ik vraag me af wat jij meet als jij de schuifmaat ter hand neemt. :slight_smile: Het enige waar iedereen het over eens is lijkt te zijn dat hij 21mm lug breedte heeft. :slight_smile:

Hee, heb jij ook een Alpinist limited? Cool. Ik dacht dat ik de enige was op dit forum.

Hier deze set.

3 likes

Nope. Ik heb er ook een, en ik denk er nog eentje gezien te hebben op dit forum.

1 like

Klopt, maar deze maten komen overeen met de wat ik zelf heb gemeten (behalve de dikte. Ik meet 12,2), en ik meet echt wel nauwkeurig (ook beroepsmatig jarenlang moeten doen). De datumpuist wordt uiteraard niet mee gemeten.
Je weet vast inmiddels dat bij Rolex de door hun opgegeven maten nooit kloppen. M’n Explorer40 bv meet 38,9 en zo heb ik nog tig voorbeelden.
Muggezifterij natuurlijk, maar daar gaat het allemaal om in deze hobby

1 like

Nee, dat zie ik als significant. Ik houd er niet van als gegevens niet goed zijn. Daar heb ik profijt van in m’n werk, van die tic. :slight_smile: 40,5 x 12,2 (zonder pukkel) x 47,6 met 21mm lugs kunnen we als correct noteren. Ik hou ervan.

Grappig, die had ik wel mee gemeten doen ik een Alpinist had. Of het bijdraagt aan het gevoel van hoogte is discutabel, dus er is wat voor te zeggen om het niet te doen.

1 like

Ik ben blij met mijn 317 maar ik vraag me bij deze wel af of hij een 48 click bezel heeft die beide kanten op kan draaien of een 120 click duikbezel heeft. Ik kan dat nergens terug vinden.

Edit:

Fratello zegt Bidirectional dus ik neem aan dat dit klopt😊

De kast is niet hetzelfde als bij de SPB317, en de bezel volgens mij ook niet :slight_smile:

1 like

Ik zag het inderdaad. Hij had er iets van weg.

1 like