Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Klopt, althans zeker op het eerste gezicht. Maar een nadere blik laat de kastvorm van de SPB411 er rommelig en vreemd geproportioneerd uitzien in vergelijking met die van de SPB317, vind ik.

1 like

Ja maar de 317 is helemaal in balans. Deze heeft sowieso een te kleine gmt hand. Datum op 3 is niet meer done na de colormatched kleine datum van de 317 en er zijn bezels die hun 24 uur notering er minder druk uit kunnen laten zien. Maar ik vroeg me af of er nu eindelijk dus de stap genomen gaat worden richting 48 click bezels op gmt’s. Want in mijn hoofd kan een gmt, zowel office als flyer geen 120 click duikring hebben. En dat zie ik toch iets te vaak🙁

Rommelig?

Wat vind je precies rommelig dan?

Met name deze lijn vind ik er op de foto een beetje gek uitzien:

(beetje overdreven maar je ziet het idee)

Bij de SPB317 is dat één vloeiende lijn:

Misschien komt het door het perspectief. Een zijaanzicht van de kast heb ik niet kunnen vinden.

4 likes

Dat is wel een render en die kunnen ook wat glans/weerkaatsing soms wat raar laten zien. Ik verwacht dat Seiko z’n stinkende best gedaan met die (blijkbaar) hoge verwachtingen voor deze uitgave.

Gisteravond zag ik dat Seiko de prijs al op de website had staan; € 1700,-
Dat is net een paar honderdjes boven de 1200 die Fratello had voorspeld.

1 like

Vers van de pers, ref. nr. nog niet bekend…

8 likes

Chinese streetwear brand @CLOT have announced a collaboration with Seiko on a Five Sports model to celebrate their 20th anniversary. This has a black sunburst dial with black lume, a red red tinted crystal, and a red text hardlex bezel insert. The watch has a black stainless steel case measuring 42.5 x 13.4 x 46mm and it utilizes the 4R36 automatic calibre. The dial, clasp, and case back all feature the CLOT logo. This is a limited edition of 1200 units

2 likes

Zonder dat reclame logo had ik het een erg fraai horloge gevonden.

Reclame horloges vind ik niks.

1 like

Dat is geen foto, maar zo’n typische slechte Seiko render. Toegegeven, beter dan vier jaar geleden, maar toch.

1 like

Op een technisch-mierenneukerige manier heb je gelijk, en dat is zeker geen slechte manier om gelijk te hebben.

2 likes

Ik vind het een beter logo dan Prospex. :grin:

2 likes

Het punt was niet zozeer dat ik gelijk wilde hebben op technisch-mierenneukerige manier, maar eerder dat ik die takkerenders van Seiko niet vertrouw om een getrouw beeld van dat horloge te geven. Het is ze nog nooit gelukt.

Was het maar eens zo’n feest dat ze een fotograaf aannamen. :slight_smile:

2 likes

Of een Domino’s logo om maar een ander voorbeeld te geven… :wink:

2 likes

Maar het is wel mooi meegenomen, oniedan? :smile:

Ik snap het punt wel, @InspectorClouseau dacht ook al in die richting, maar ik hoop toch dat de graficus die deze renders maakt in elk geval zoiets basaals als een kastvorm er een beetje fatsoenlijk op krijgt. :confused:

1 like

:thinking:

Nieuwe navigator gmt reissue

vs origineel

8 likes

Whaddayaknow. De Seiko render laat de exacte kastvorm zien. Mijn klomp is gebroken, ik neem terug wat ik zei.

Wow.

Blijf 'm cool vinden.

Weet iemand een dealer in NL waar je over de Seiko Navigator kunt praten over de prijs?
Magi is namelijk niet heel scherp met deze…

Denk dat er vanaf de onderzijde een afschuining zit, zoals bij de Turtle?

Ik krijg hier een beetje het “Golgo 13” idee bij.

3 likes

De kroon van die gmt heeft een veel kleinere diameter dan die van de SPB317, daarom moet de kast in de omgeving waar de kroon verzonken is dunner zijn, zodat de kroon nog boven en onder de kast uitsteekt, zodat je hem nog kunt ontschroeven.