Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Oeh, denk dat er weer een pre-order aan gaat komen :grinning:

1 like

Kwam deze tegen, komt even wat beter over dan al die renders

8 likes

Oef is het bij een Seiko van €1700,- tegenwoordig teveel gevraagd om de springbar niet tussen de lug en de endlink door te willen zien piepen??

Een beetje speling heb je wel nodig, een band die echt strak tussen de kast zit moet je echt niet willen.

Period correct.

Een beetje ja, als in: wanneer je hem tegen het licht houdt zou een klein kiertje waar licht doorheen komt acceptabel zijn. Om de pols wil je dat niet zien, dit zijn gewoon slordige toleranties. Voorserie? Ik hoop het.

Ok mijn laatste poging dan om dit horloge voor iedereen te verpesten*; één in de categorie can’t be unseen. De nummers op de bezel aan weerszijden van de lume pip zijn totaal uit balans. Als ik aan een stalen GMT bezel denk, dan denk ik al snel aan een Explorer II en je hoeft geen Rolex simp te zijn om te zien dat die bezel visueel een stuk beter in balans is. Zij zetten 24 in het midden en juxtaposeren 22 en 2, waarbij de enkele 2 breder is dan de twee individuele tweeĂ«n van de 22 waardoor een veel betere harmonie ontstaat. Seiko zet de 23 en 1 naast elkaar, waarbij je de 1 in dit font niet eens breder kan trekken zonder dat er een vol zwart vlak ontstaat.

*Ik wil dat niet echt, ik gun iedereen zich te verheugen maar wat mij betreft belooft dit een bijzonder zwakke release geworden en het leek me beter dit te beargumenteren dan alleen “lelijk!” te roepen.

1 like

:thinking:

Het is een skere foto, weten wij veel of dat een mockup is of een productie model?
Denk dat het beter ff afwachten is om de foto’s en reviews in de pers te beoordelen.

Wat die bezel betreft; [quote=“Proenski, post:2142, topic:429907”]
Trouw aan het origineel
[/quote]

Dat er over een Explorer van 9000 harder is nagedacht dan over een vijftig jaar oude Seiko die nu voor 1200-1700 in het schap gaat liggen moge logisch zijn. Hoop ik.

Evengoed kan de Rolex weer niet tippen aan de Grand Seiko quartz GMT horloges, dus je kunt altijd wel ergens een betere versie van vinden.

Maar voor mij verpest je niks, ik vind hem cool, ook al ga ik hem zelf niet kopen.

3 likes

Ik zou zeggen, koop er eentje

1 like

Ook die fotos met dat houthakkers overhemd zijn renders!

Zucht, één of andere Chinese limited edition die zometeen alleen verkrijgbaar is op EBay voor 3x de normale retailprijs.
Lama zitten :sob:

Asteriskje niet gezien?

Ik zie niet in hoe het feit dat er op de foto niet veel goed te zien is, maar de springbar duidelijk wél, een verzachtende omstandigheid is.

Ik zie niet in hoe het feit dat je een fout in het verleden al eens gemaakt hebt een goede reden is om diezelfde fout in het heden te herhalen.

Als je een horloge gaat maken zul je hem eerst moeten tekenen. Een tekening is een tekening; een kloppend ontwerp is niet inherent duurder dan een disharmonieus ontwerp. Daarnaast hebben we het over Seiko, je kunt mij niet vertellen dat die het budget niet hebben om goed over een ontwerp na te denken. Sterker nog: als je een Seiko en een gelijkgeprijsde Zwitser naast elkaar legt, zal ik in 95% van de gevallen de Seiko kiezen en dat komt in 90% van de gevallen door het ontwerp. Ze kunnen het wel, alleen er is hier een beetje iets mis gegaan.

Dat is alleen maar hartstikke mooi, iets cool vinden is toch een lekkerder gevoel dan iets stom vinden.

Ik zie niet in hoe het feit dat ik een horloge als voorbeeld gebruik omdat het ontwerp in in één specifiek aspect geslaagder is, automatisch betekent dat ik me als een lulletje rozenwater op één of andere wachtlijst moet laten zetten in de hoop dat ik op den duur een eurootje of tienduizend bij ze mag uitgeven. Zoals ik al zei, ik ben geen Rolex simp en ik denk niet dat iemand die meteen op z’n pik getrapt is bij onderbouwde kritiek op één horloge van een merk dat blijkbaar boven alle kritiek verheven is de aangewezen persoon is om mij daar impliciet van te beschuldigen.

Die lume pip had ook een streepje als de rest kunnen zijn, maar dan met lume. Nu zit er zo’n rare kauwgombal midden tussen je oneven getallen :man_shrugging:

Ik vind het een nodeloze opmerking, met of zonder zwakke humorloze disclaimer eronder. Zeg dan niks, want je betoog is ook niet echt sterk?

Volgens mij mis je helemaal het punt dat dit een reissue is. Seiko blijft vaak dicht bij z’n OG’s wat het ontwerp betreft. En origineel wordt enorm gewaardeerd in ‘de horlogewereld’ “ahum”. Kritiek leveren op het ontwerp is een beetje laat. :wink:

2 likes

Zijn er nog nieuwe modellen?

2 likes

Iets stom vinden is net zo leuk, al is het in principe een vrij neutrale emotie. Als het niet meer neutraal is neem je dingen serieuzer dan goed voor je is.

Ik heb niks tegen die bezel, eerlijk gezegd. Ik heb instinctief liever even nummers dan oneven, maar het stoort me niet. Wat mij opvalt is dat je over details bezig gaat, terwijl je het grootste probleem van het horloge negeert: het is op die foto zo grijs dat het dodelijk saai wordt.

De Polar is mooi omdat hij wit is.

De kleuren van de Alpinist GMT zijn mooier. Alpinist for the win.

1 like

Je bedoeld deze?

4 likes

ter vergelijking met origineel :wink:

reissue vs original

• reissue
  • original
  • don’t care

0 stemmers

2 likes

Fire! :sunglasses:

Ik had m’n vinger al boven de bestelknop hangen maar gezien bovenstaande foto’s ga ik dat nog even niet doen. Ziet er gewoon raar/lomp uit. Verre van wauw.