Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Betere foto’s:

19 likes

Laat ik het zo zeggen: er komt niet méér begeerlijks bij :grimacing:
Btw: waren de “officiële” Marine masters niet steeds 300m ipv 200m? Zonder een discussie betreffende nut te willen starten :wink:

3 likes

Was ook het eerste waar ik aan dacht. :face_with_raised_eyebrow: Ik dacht dat deze release een volwaardige opvolger zou worden van de MarineMaster 300. Nu is het een (nog) duurdere variant van de… ja van wat eigenlijk? Alles van Seiko lijkt tegenwoordig ook zo op elkaar.

Insider? 株式会社セイコーで働いていますか? :male_detective:

3 likes

Nee nee, bedoel vooral dat dit model geen plaatsje op mijn wishlist zal innemen :sweat_smile:

Zien er best fris uit…voor een MM300 update. :grinning_face_with_smiling_eyes: Band lijkt wat minder grof te zijn. Ook benieuwd wat voor soort sluiting ze er deze keer opgooien…hopelijk niet het gedrocht dat op de voorgaande MM300 zat. :confounded: Ik hoop dat alles bij elkaar minder grof en fors wordt dan het origineel. Zou dan best een leuk model kunnen zijn.

Prijs zal wel richting 2.3-2.5k oid gaan denk ik? :see_no_evil:

1 like

Ik vermoed 3,5.

1 like

:flushed: Abnormaal

Ja en ja.

De originele MM was altijd 300m.

Daarna en daarnaast kwam de MM200, de budget versie.

Ik vind het jammer dat er marinemaster-s komen met 200m en dat voor
3 of 3.4 K.

2 likes

Misschien komen ze erachter dat we niet vaak zo diep zinken :slightly_smiling_face:

Tenzij het offtopic gedeelte meetelt toch? :grin:

4 likes

Yup, zelfs bij de eerste release van de voorganger.

Maar ik denk dat het vooral om de kastvorm en afwerking zal gaan, deze release, en ik denk dat hij in het echt heel erg mooi zou kunnen zijn.

Bitchen over renders is flauw.

1 like

Ik vind die rechtop datum in elk geval top. Zo heb ik er geen probleem mee dat hij op half 5 staat. Scheef wel.

3 likes

Alleen de blauwe versie heeft een witte datumschijf, geen matching blue…

1 like

Vind die blauwe erg mooi…:+1:

1 like

Toch vind ik een 200m “Marinemaster” een verwatering van wat het was.
Vroeger was het voorbehouden aan de 300/600/1000m pro-duikers (de tuna in al z’n vormen, de MM300 en de SBEX 1000m “super MM300”).

1 like

:+1:

1 like

In die zin kon het niet meer historisch correct zijn. De OG voorloper van de Marine Master uit de jaren 60 werd uitgebracht, en een jaar later kreeg Seiko een brief van een professionele duiker uit Japan om te klagen dat dat ding wellicht prima was als skin duikertje, maar “professioneel” had het tekortkomingen in verband met losspringend glas en schade.

Naar aanleiding van die brief, zo vertelt het verhaal, heeft Seiko 8 jaar nagedacht en de Tuna uitgebracht in titaan met een monocoque case.

Dat de MM300 gereduceerd wordt tot skin-duikertje met een mooie kastvorm is dus 100% in lijn met waar hij vandaan kwam, en als hij ook nog een tandje dunner zou worden dan voorheen heb ik plotseling wel interesse in zo’n horloge.

1 like

Niks mis met roze draag graag mijn zalm roze tudor prince date :prince:

1 like

Prachtig :ok_hand:

1 like

RELEASE JANUARY 2024:

En wat een geweldige mooie maten!

Prachtige wijzers en wijzerplaat.

15 likes