Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Ach, ik vind het niet lelijk, maar bovenal ga ik een duiker toch op een tropic of NATO dragen, negen van de tien keer.

Wat mij veel meer interesseert zijn de buitenmaten van de kast tot de top van het glas.

Horloges zijn inderdaad net mayonnaise. Een tandje minder is goed voor de meesten, anders blijven ze moddervet.

1 like

Vraag me af of er banden met curved ends zijn die het goed opvullen voor de MM. Een pet peeve voor mij is altijd met duikers dat er zoveel lege ruimte tussen de lugs zit, zowel tussen de band en kast als de verticale opvulling.

Geen idee maar een ronde endlink op een rechthoekige lug is wat mij betreft not done. Nooit nie.

Ik zou de aansluiting op de kast in het echt moeten zien, dat ie lager ligt boeit me niet.

De band an sich vind ik wel gaaf, doet me aan GS denken, en ietwat aan Credor.

2 likes

Eensch!!

2 likes

2 likes

Ik vind get eigenlijk wel jammer dat alle links ee beetje “rond” zijn. Ik had dat liever plat gezien. Door de rondingen wordt de band op plekken onnodig dik en zwaar. Dat vind ik ook van de SPB149 band, ook te zwaar en lomp.

Grappig genoeg vind ik banden die de hele lug gap vullen juist weer bijzonder lelijk, dus dat heb ik me absoluut niet in verdiept. :grinning: Iets met ieder het zijne.

SJE 97/99/101,

De eerste reviews, met live-pics;

4 likes

Op die foto’s bij Fratello ziet ie er goed uit zeg.

De witte ziet er goed uit, als ie voor 2k beschikbaar komt best te overwegen.

Vind met name de band en de kast mooi, afwijkend qua ontwerp en daarmee wel echt een aanwinst. Deze wijzerplaten vind ik persoonlijk meh. De bezel eigenlijk ook, hoewel ik waardeer dat het wél wat anders dan de rest is. Alles bij elkaar vind ik het nogal druk ogen, waardoor ik de zwarte, waar het motief op de dial wat wegvalt, momenteel de knapste van de drie vind.

Wat ons maar weer (wéér!) leert dat we op de renders van Seiko niet kunnen varen… :grimacing:

1 like

Op de foto’s ziet het er wel mooier uit inderdaad. Al vind ik het geheel toch wel weer een variatie van de 62MAS reedition achtige kasten (wat natuurlijk niet erg is).

De bezel vind ik mooi, wel jammer dat het ceramic is, maar de meerderheid vind dat natuurlijk mooier. De band lijkt me eigenlijk ook wel mooi; wat minder lomp dan bij de SPB14X. Motief op de wijzerplaat is jammer, maar wel mooiste datum zo en wat lijkt op mooi gevulde lume.

Al met al wel mooi, maar toch een klein beetje teleurgesteld. Wat had ik dan verwacht? Weet ik eigenlijk ook niet.

:joy:

De witte en de zwarte vind ik erg geslaagd. De blauwe oogt wat vreemd, beetje goedkoop.

Zeg het maar…:

Een dressy kantoor duiker. 200 meter.

https://www.seiko.nl/collectie/detail?item=SJE101J1

39.5 x 12.3 , een kleintje dus.

€ 3.400

OF

Een ruige, dikke duiker, 300 meter.

https://www.seiko.nl/collectie/detail?item=SLA021J1

44.3 x 15.4 , dus groot!

€ 3.200.

Ook in het blauw als SLA023,
En in de aanbieding bij Bouman:

https://www.boumanonline.nl/horloges/seiko-prospex-automaat-sla023j1?channable=0251bd69640036333632340d&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAu9yqBhBmEiwAHTx5p-fF8Jac6l9WgArOPx-mzmT5_GpmkgIcv9dExY5zgruWMtdyWPY_ARoCAE8QAvD_BwE

Zeg het maar…
  • SJE101 etcetera
  • SLA021 etcetera
  • Geen duikers voor mij
  • Ik wil geen Seiko
  • Liever iets anders voor dat vele geld
0 stemmers
1 like

Met een golf-wijzerplaat, een kast die het liefdeskind van een MM200 en een 62MAS zou kunnen zijn, een golf op de achterkant, een set stick wijzers, een spatel voor de seconde, de datum op half vijf en geen enkele driehoek of bol op de wijzerplaat? Serieus?

Ik weet niet wat voor shit jij rookt, maar het moet mooie hallucinaties geven, want dat ding is ten eerste zo Seiko als het maar kan, en ten tweede lijkt het zelfs na 15 bier bij schemer met half gesloten ogen nog niet op een Submariner. Ik heb zelden zulke baarlijke nonsens gelezen, in mijn beleving, uiteraard.

2 likes

Geef mij de kleine maar. Compact, stoer en elegant. Maar 3.4k?

Worth it. Beste maten ooit, onderscheidende plaat. Als ik geen Shunbun had gekocht zou m’n spb nu in de etalage staan ten faveure van de witte.

Eens, alleen al voor de foeilelijke datum tussen 4 en 5 zou je al 1000 euro korting moeten krijgen.