Ik heb nooit begrepen waarom mensen zo een nadrukkelijk bezwaar hebben op deze positie voor een datumvenster…
Die is me juist meer geld waard. Je houdt de symmetrie, en je ziet 'm pas actief als je 'm nodig hebt. Ik vind 'm geweldig, ik ben om. Heb inmiddels twee horloges met die implementatie, en ik ben fan.
Zit daar niet zo mee. Ze hebben het datewheel in ieder geval dezelfde kleur gegeven.
No date zou ik ook zeker gaaf vinden
Precies dit. Wellicht ook een kwestie van het zelf ervaren, maar ik vind het top.
Is een kwestie van smaak hé. Zo zijn er ook mensen die een datumvenster überhaupt een gedrocht vinden. Ieder z’n ding maar ik vind de positie tussen 4 en 5 de symmetrie verpesten.
Zie je maar weer dat smaken verschillen, want ik zie juist in één oogopslag dat de symmetrie verpest wordt. En dat kan mijn OCD niet hebben.
Tja, jij ziet andere dingen dan ik. Ik zie een ok band die ik toch in een kast flikker, een kast die veel mooier is dan een kale 62mas en inderdaad een niet op de sub lijkende zwarte bezel met inderdaad een wijzerset die wel te pruimen is. Ook geen driehoeken, uiteraard.
Misschien ben ik van de details.
Pff, goed kijken is een kunst hoor. Uurmarkeringen verschillen, wijzers verschillen, font op de bezel verschilt, kast is totaal anders, de Seiko heeft geen crown guard.
Gevalletje “alle duikers lijken op elkaar”?
Nee, sorry jouw vergelijking gaat echt mank hier.
Noemen ze heritage, zijn wel meer merken groot mee geworden
Heritage is wel meer dan 1 modelletje erbij pakken, hè?
Dat is correct. En topzwaar.
Is 3.4k uitgeven aan een Seiko niet hetzelfde als een Dacia kopen van 65k?
Neuh, het zit in het goedkope spectrum van wat ik al aan Seiko uit heb gegeven.
Maar liever een Dacia van 65k dan een moderne BMW. zo lelijk.
Zoals gezegd, vind ik de SJE serie een dressy kantoor duiker. Dit vanwege de compacte afmetingen, 39.5x12.3, vanwege de dressy Presage stripes wijzerplaat en de MM onwaardige 200m. Fraai horloge onder een mannen overhemd op kantoor of gezien de maat ook zeer geschikt als duikertje op een fraaie damespols.
Een Seiko Marine Master moet voor mij de Top of the Line zijn van Seiko duikers.
Dus, groot, robuust, dik, vet, topzwaar EN méér dan een skx 200 meter duikertje.
Een Master van Seiko is 300 meter en een groot mannen horloge.
Dat gezegd hebbende, de SJE serie vind ik erg leuk,
voor € 1400. Géén 3.4 K.
Oké, zal het herformuleren…. 3.4K uitgeven aan één Seiko
Natuurlijk niet. Dan draag je iets nets op leer.
Als dat de maatstaf is voor echte mannen… Ik zeg ook maar niks meer.
Ga nou maar eens eentje in het handje bekijken. Als je drie k of meer voor een Seiko neer legt weet je ook waarom dat zo is als je hem vast hebt.
Ik zal hem voor volgend jaar eens op de lijst zetten.
Dat bedoelde ik ook.
Laat ik als ervaringsdeskundige hierop reageren. Bij mijn laatste 3 Seiko’s heb ik voor elk een premium van tenminste €300 tot €700 betaald.
Is dat rationeel? Zeker niet. Maar toch heb ik het gedaan. En tot nog toe geen spijt van.