Dat zeg ik, een dressy Presage duikertje van slechts 200m.
Da’s toch géén Marine Master.…
kijk svp nog even verder dan je neus lang is.
Oei, laten we het beetje gezellig houden op de vrijdagavond .
Wat ik meer probeer te zeggen dat ik 3.4K voor een merk wat bekend staat voor leuke betaalbare horloges een hoop geld vind.
Het horloge kan het zeker waard zijn, alleen niet voor mij.
Als iemand anders die meerwaarde er wel inziet, doe je ding!
Praten we hier nog steeds over???
#ontothenext
Op die tweede foto lijkt het alsof ze een kaleidoscoop van de kermis hebben gehaald om de wijzerplaat van te vervaardigen…
Maar wellicht dat het er in het echt, in natuurlijk licht, anders uit ziet.
Zo met dat felle licht zou ik er nog geen € 100 voor over hebben.
Ik ben het helemaal met je eens. De ene Prospex duiker heb je voor 400 euro en die ligt dan straks in de vitrine naast een andere Prospex duiker van 3400 euro. Dat werkt niet, dat gat is te groot, compleet andere segmenten.
Er zou nog een label tussen Prospex en GS moeten komen. Je hebt wel nog Pressage, maar daar passen duikhorloges weer niet goed bij.
Ergens snap ik je, maar aan de andere kant: doet het er echt toe wat voor label er op staat? Want op die schaal zijn er merken die sterker scoren dan Seiko.
Eigenlijk is het juist prima dat Seiko een overgang bouwt richting Grand Seiko. Als je uit de ~2k klasse groeit heb je zo binnen Seiko meer opties. Het is alleen wat jammer dat dat eigenlijk enkel via de Prospex lijn gaat. De meer dressy kant blijft achter - op de KS lijn na dan.
Wauw mooi man, lekker eigenwijs
Tja, als je een mall-watch klant bent is dat ook prima, natuurlijk. Ikzelf ben natuurlijk de rabbit hole ingedoken en heb een besef ontwikkeld van waar Seiko Epson toe in staat is, en heb juist totaal geen interesse meer in een run of the mill Seiko van 300 euro.
Wat mij betreft mochten ze met het hele segment onder de 900 euro kappen, en dat soort spul aan Oriënt over laten.
Evengoed blijft een cocktail time een klassiekertje, en zijn het waanzinnige wijzerplaten voor een scheet en een knikker. Ik zou er eentje kopen op de dag dat ze er een 6L versie van maken in 38x11,5mm met een bol saffier.
Eens dat hij te duur is voor wat het is. Maar het lijkt wel beleid van Seiko om alle duikers 200m te raten. Op youtube staan filmpjes van de Turtle die het tot over de 80 ATM volhoudt. Ik kan zo even geen reguliere Seiko duiker herinneren met een andere waterdichtheid dan 200m, die in de afgelopen 5-10 jaar is uitgekomen.
Dus ik vermoed dat ze dit voor de uniformiteit doen, en wellicht om te verbergen dat sommige goedkopere duikers beter presteren dan andere duurdere.
Dus zou best kunnen dat dit model het ook tot 300m gecertificeerd had kunnen worden, maar beleid om alle duikers op 200m te houden.
Ik moet lachen wanneer mensen zeggen dat ze een duikhorloge met meer dan 200m waterdichtheid moeten hebben. Geen hond die verder dan 20 - 40m komt tenzij je een professional bent.
Snap ik ergens wel want er is een duidelijk verschil met het hogere segment. Maar toch…
Ik blijf zoiets geweldig vinden, voor wat het is, wat het kan. Ook een knappe prestatie.
Dat is nu juist de kracht van het merk, er zit voor ieder wat wils tussen. Op alle fronten.
Dat “voor elk wat wils” resulteert wel steeds in van dat zuunige gezeik over “veel geld veur een Seiko”. Overal, overigens, van Youtube en social media tot internet publicaties en forums aan toe.
Toen ik met de hobby begon in 2015 was zo’n marine master ook al dik boven de 2000 pietermannen, dus als je daar acht jaar inflatie correctie overheen haalt is dit een vrij normale prijs.
Ook dat eeuwige “+/- zoveel seconden voor dat geld” is me ergens een doorn in het oog, want als je een fatsoenlijke tijdmeter wilt moet je niet miepen, maar gewoon welke quartz dan ook kopen.
Als je naar de uitslag van bovenstaande poll kijkt,
zegt 62 procent dat
“'Liever iets anders voor dat vele geld”".
Slechts 14 procent kiest voor de nieuwe “” MarineMaster"’ , dat kleine kantoor duikertje met die Presage achtige wijzerplaat die 1 op 1 gekopieerd is van Omega.
Seiko prijst zich uit de markt met deze modellen en prijsstelling.
Zet dan Grand Seiko op de wijzerplaat.