Nieuwe Seiko Modellen 2023: This time it's personal.

Ik ben benieuwd hoe lang het duurt voor de witte is uitverkocht. Sneller of toch iets minder snel dan de SJE093?

Dat zal héél snel gaan.

Die witte SJE097 is een limited edition van 1000 stuks worldwide

Dat zou raar zijn want volgens alle azijnzeikers hier is het drie keer niks
 :joy::joy:

Daar hou ik me niet mee bezig, de enige horlogeplek waar ik kom is hier.

Volledig mee eens.

Ik denk dat dat wel los zal lopen. Maar natuurlijk is het jammer dat de tijd van kiloknallers als de SKX en de Sarb achter ons liggen.

2 likes

En zo zijn er nog veel meer Seiko iconen

Monster, Sumo, Stargate, Sea urchin, enzovoorts

1 like

Absoluut maar waren dat “kiloknallers”?

1 like

Samurai, Shogun, Starfish, Sportura, Velatura, Recraft, 

1 like

Het waren in ieder geval

Knallers!

1 like

En allemaal nog wel te vinden, ik zou me niet te druk maken als je de huidige modellen niet mooi vindt.

Het leven is te kort daarvoor.

1 like

Of bedoelde je nou TAG Heuer? Nou praat je net zoals degene die het een Sub vind. Dat ding lijkt zo waanzinnig niet op een Omega dat ik ook niet weet wat voor champignons jij door de thee hebt gegooid

Er zijn heel veel mensen die exact deze maten wilden hebben in een Seiko duikhorloge, en ik denk dat ze goed gaan lopen.

Grappig dat de ISO standaard voor duikhorloges 100 meter zegt, dat iedereen lyrisch is over een SKX met 200 meter, maar wanneer ze een prachtige beschaafde duiker uitbrengen met alles wat de mod Community ooit van de SKX probeerde te maken, ze over elkaar buitelen om zo’n nodeloos vadsige mm300 op het schild te hijsen.

Als ik moest kiezen tussen 3200 voor de huidige MM300 of 3400 voor deze fijne MM200 zou ik altijd dit formaat pakken.

Kijk. Jij voelt hem. Eigenlijk zijn veel Seiko fans gewoon kut. De stemming zit er in het groene deel veel beter in. :joy::joy::joy: Everything is awesome!!!

Die bestaan nog. Net als de Shogun, Samurai en Turtle.

2 likes

100% mee eens. Ik denk dat deze gewoon top is in het echt. Tuurlijk, er is altijd wel iets op aan te merken. Als ik niet al een SPB149 had gehad, zou ik deze wel overwegen.

Misschien hadden ze het alleen geen marine master moeten noemen, want dat blijkt gevoelig te liggen.

1 like

Dat zou ik nu ook niet durven te bewerenđŸ€­

Maar ik ben het met je eens dat veel liefhebbers bijna alles wat door Seiko wordt uitgebracht, vergelijkt met modellen uit het verleden. En dan daarbij ook nog prijspeilen verwarren
 Ik ben van mening dat Seiko, in vergelijking met andere merken, toffe horloges maakt voor een redelijke prijs. In iedere prijscategorie, zeker ook die van ca. 3.000,-

2 likes

Dit lijkt mij dan meteen het bewijs dat ze zich niet uit de markt prijzen. Ook de reguliere non limited Marinemasters zullen wel verkocht gaan worden.

Dat het veel geld is; zeker waar. Maar dan hoeft iets nog niet te duur te zijn. Uiteindelijk zal de markt dit bepalen.

1 like

Vergelijk dat eens met het enthousiasme van de Rolex fans
 Komt een Destro uit die veel lomper is dan de voorgangers, glimt als een hondelul in de maneschijn en een datum layout heeft waar ik een aanval van krijg, en mensen zeggen “hee, ballsy van de kroon”. :slight_smile:

fuck-em

3 likes

SEIKO Monster, Dracula.

Toppertje.

7 likes

Die Citizen Orca kloon? Tja.

Ook ik heb wat paddo’s besteld. Ik dacht “misschien ga ik het ook zien”. :rofl:

Ik doe met je mee.

Misschien zie ik dan ook dat een Orca lijkt op een Monster

:wink:
:rofl:

3 likes

Dat zijn trouwens allebei coole klatsertjes, zeg. Als je moest kiezen?

Ik vind die Citizen in titanium ook erg cool, die hele grote lompe vierkante met die opstaande hoeken

1 like

Zo, prachtig!

1 like

Tuurlijk, elke diepte rating boven 200 is onzin voor elke duiker. Maar storytelling is nu eenmaal een gangbare manier om horloges aan de man te brengen.

Als je een GMT master draagt, kun je jezelf ineens een piloot voelen, met een Speedy ben je een astronaut, met een duikhorloge tot diepte x ben je een avontuurlijke duiker. Zal wel een coping mechanisme zijn voor de kantoorbanen die velen hebben.

2 likes